8 remedii naturale pentru sciatică – dr. Eric Berg

Nervul sciatic este cel mai mare și cel mai lung nerv din corp. Pornește din zona lombară și traversează întreg piciorul pe partea dorsală, până în talpă.

Acesta este de altfel și traseul durerii.

8 remedii pentru sciatica

8 remedii pentru sciatica: Injurymap/Biodiversity Heritage Library

Sciatica este denumirea afecțiunii care apare atunci când acest nerv este iritat.

Persoanele care suferă de sciatică simt amorțire, furnicături, senzație de slăbiciune, durere.

Aceste simptome apar la nivelul fesei și se extind de-a lungul spatelui piciorului. Durerea poate să ajungă până la talpă.

Citește și – Sciatica – simptome, cauze, tratament naturist

Dacă durerea apare pe lateratul piciorului, nu este sciatică.

Disconfortul provocat de sciatică dura câteva zile sau săptămâni.

8 remedii natuale pentru sciatică

Pacienții folosesc de regulă medicamente antiinflamatoare și steroizi.

Acestea nu sunt însă o soluție bună pe termen lung.

Dr. Eric Berg propune o serie de alternative naturale la medicația sintetică.

Gheara diavolului

Prima sa recomandare este o plantă cunoscută sub umele de gheara diavolului.

Are efecte antiinflamatoare puternice. Studiile au arătat că eficiența sa poate fi comparată cu cea a medicamentului Vioxx.

Salcia albă

Scoarța de salcie albă (Salix alba) a servit la producerea aspirinei sintetice.

Conține salicină și acționează în mod similar aspirinei.

Blochează enzimele implicate în inflamații și durere, precum COX.

Citește și – Scoarța de salcie calmează durerile de sciatică și artrită

Turmericul

Substanța activă din turmeric este comparabilă cu medicamentele antiinflamatoare.

Curcumina s-a dovedit la fel de eficientă ca și Ibuprofen în reducerea durerilor.

Ghimbirul

La fel ca turmericul, ghimbirul conține compuși activi – gingeroli – care funcționează asemenea medicamentelor pentru durere.

Usturoiul

În compoziția usturoiului se găsește o substanță activă puternică, numită alicină.

Aceasta are proprietăți antiinflamatoare și anticancerigene.

Avantajul este că nici unul din aceste remedii nu produce efectele secundare cauzate de medicamente.

Vitamina B2

Pentru ca nervul sciatic să funcționeze optim, organismul are nevoie de anumiți nutrienți. În special de vitamine din complexul B, precum B1, B2 și B12.

Deficitul de vitamina B2 afectează cel mai mult nervul sciatic.

Dr. Eric Berg recomandă tot complexul B persoanelor care au dureri de sciatică.

Lipsa de vitamina B2 poate cauza o serie de simptome, precum neuropatie periferică, slăbiciune a membrelor, leziuni ale pielii, gură sau limbă umflată, călcâie crăpate, piele uleioasă în jurul nasului, scăderea auzului.

Acest deficit apare fie din cauza dietei sărace în vitamina B2, fie din cauza unei boli intestinale.

Câteva alimente bogate în vitamina B2 sunt ficatul, carnea de vită, ciupercile, nucile, brânzeturile, ouăle, peștele, crustaceele și legumele verzi.

Omega-3

O cauză internă a durerii de sciatică poate fi dezechilibrul dintre Omega-3 și Omega-6.

Omega-3 sunt acizi grași esențiali cu efect antiinflamator.

Iar Omega-6 sunt inflamatori.

Corpul are nevoie de ambele tipuri, însă nu în cantități egale.

Dieta de tip occidental este bazată în special pe alimente care oferă mult Omega-6, în special grăsimile oxidate (uleiurile vegetale).

Acest dezechilibru provoacă un exces de inflamație în organism și dureri ale nervilor.

Prea mult Omega-6 și prea puțin Omega-3 poate afecta nervul sciatic.

Uleiurile bogate în Omega-3 sunt uleiul de pește și uleiul de ficat de cod. Uleiul de măsline conține Omega-9, care este de asemenea benefic.

Alte surse de Omega-3 sunt peștele gras – sardinele, somonul.

Uleiul de cocos este de asemenea benefic.

Uleiul de primulă (lumința nopții) și uleiul de limba mielului conțin acid gama linolelic.

Aceste este un acid Omega-6, însă are efecte antiinflamatoare. Acidul gama linoleic crește fluxul sangvin la nivelul nervului și transmisiunea dintre nervi.

Citește și – Plante și remedii naturiste pentru sciatică

Masaj specific

O metodă simplă de a remedia nervul sciatic este masarea nervului sciatic din partea opusă.

De exemplu, dacă durerea apare în piciorul drept, trebuie masat nervul sciatic din piciorul stâng.

Rugați pe cineva să vă ajute. Trebuie presat punctul din partea inferioară a fesei, de unde începe nervul sciatic.

Continuați să apăsați pe traiectoria nervului cu ajutorul degetelor.

Scopul este să deblocați circuitul.

Veți observa că va fi la fel de sensibil și dureros ca în piciorul afectat.

Nu masați niciodată nervul din piciorul afectat, ci cel opus. Petreceți câteva minute pe fiecare porțiune, până la gleznă sau talpă.

Dacă vreți să faceți acest exercițiu singur, așezați-vă pe spate în pat sau pe un scaun. Puneți o minge de tenis sub fund, în punctul în care pornește nervul.

Lăsați presiunea formată să apese nervul. Mișcați mingea pe traiectoria nervului.

De la un punct veți putea face masajul cu propriile degete.

Surse articol:

1. Eric Berg, Best Vitamin for Low Back Pain (Sciatica): https://www.youtube.com/watch?v=5pQ-JMIb78o&ab_channel=Dr.EricBergDC
2. Eric Berg, 5 Herbal Remedies for Sciatica: https://www.youtube.com/watch?v=wU0PIeviKj0&ab_channel=Dr.EricBergDC
3. Eric Berg, The other cause of sciatica pain: https://www.youtube.com/watch?v=PCbBos3mzoE&ab_channel=Dr.EricBergDC
4. Eric Berg, How to fix sciatic nerve paint fast: https://www.youtube.com/watch?v=qblkXjb1NyQ&ab_channel=Dr.EricBergDC

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.