13 antiinflamatoare și analgezice naturale

Încă din antichitate, medicii greci precum Hipocrate și Galens aveau cunoștințe despre țesuturi și bolile care le afectează.

De pildă, fierbințeala corpului, care denotă prezența febrei, era un semn rău.

13 antiinflamatoare și analgezice naturale

13 antiinflamatoare și analgezice naturale

Roșeața era de asemenea un indiciu de boală. Ea este un răspuns al unui țesut la o leziune sau iritație.

Denotă o inflamație internă sau externă.

În consecință, pot să apară dureri.

Ignorarea acestor semnale poate duce la decesul pacientului.

Inflamația acută este vindecătoare

Inflamația este un răspuns benefic al corpului. Sistemul imunitar se mobilizează cu scopul de a apăra celulele afectate de virusuri sau alți factori vătămători.

De pildă, ne tăiem la un deget și în câteva minute devine roșu, dureros și umflat.

Inflamația acută este de scurtă durată și are scop vindecător.

Inflamația cronică provoacă numeroase boli

Inflamația cronică este deosebit de periculoasă deoarece afectează toate părțile corpului: creierul, sistemul cardiovascular, tiroida, plămânii, tractul gastrointestinal, rinichii, ficatul, mușchii, oasele și pielea.

Ea se află la baza tuturor bolilor cronice cunoscute.

Atacul de cord, bolile cardiovasculare, Alzheimer, boala Crohn, bolile intestinale inflamatorii, steatoza heaptică sunt doar câteva exemple.

Acest tip de inflamație cronică poate persista mulți ani la un nivel scăzut, fără să fie observată.

Pericolul medicamentelor antiinflamatoare pe termen lung

Fitoterapeutul Tiffany Wyse, specializat în tratarea pacienților cu dureri sau boli inflamatorii, spune că antiinflamatorele și analgezice sintetice nu sunt o soluție pe termen lung.

Ele pot ameliora durerea pe moment, însă pot agrava problema în timp.

Utilizarea cronică a acestor medicamente poate crește riscul de boli cardiovasculare, insuficiență renală, pierderea auzului, intestin permeabil, inflamație gastrointestinală, pierderea sarcinii, creșterea tensiunii arteriale la hipertensivi.

Aspirina, Celebrex, Naproxen, Diclofenac, Ibuprofen (Motrin, Advil) sunt doar câteva exemple de medicamente de acest gen.

Substanțele lor active se găsesc și în medicamentele pentru răceală sau alergii.

Citește și – Salcia – „aspirina” naturii, cu efecte antiinflamatoare și analgezice

Alimente pro-inflamatoare

Este important să știm că unele alimente sunt anti-inflamatoare, iar alte au efecte opuse. Adică măresc inflamația sau cresc riscul de inflamații sistemice.

Alimentele care predispun la inflamații sunt:

  • cerealele rafinate
  • margarina și alte grăsimi trans
  • alimentele prăjite intens
  • produsele fast-food
  • băuturile răcoritoare
  • lactatele care provin de la animale hrănite cu cereale
  • sosurile pentru salate
  • uleiurile vegetale (porumb, floarea-soarelui, soia)

Majoritatea produselor alimentare ambalate sunt pro-inflamatoare.

Alimente anti-inflamatoare

Dacă mai sus am văzut câteva categorii de alimente care în general predispun la inflamații, lista alimentelor antiinflamatoare cuprinde nume specifice de alimente.

  • fructele și legumele
  • nucile crude
  • ceaiul verde
  • turmericul
  • ghimbirul
  • usturoiul
  • ciocolata neagră
  • uleiul de măsline
  • oțetul de mere
  • peștele sălbatic
  • carnea de la animale hrănite cu iarbă
  • cartofii dulci
  • ouăle organice
  • plantele aromatice: menta, feniculul, cimbrul, rozmarinul, chimenul, scorțișoara.

Suplimente alimentare utile împotriva inflamațiilor și durerilor

Dr. Wise are o listă mult mai cuprinzătoare de suplimente sau alimente care pot fi utilizate ca antiinflamatoare naturale.

ULEI DE PEȘTE: 1-2 grame de EPA/zi; 3-6 g de EFA/zi;

BROMELAINĂ: 1.000 – 2.250 mg/zi

CURCUMINĂ: 1,5-8 g/zi

CEAI VERDE: 250-750 mg de ECGC/zi

RESVERATROL: 200-800 mg/zi

BOSWELLIA: 300-900 mg, de 2-3 ori pe zi

QUERCETINĂ: 500 mg, de 2-3 ori pe zi cu VITAMINA C

GHIMBIR: 400 mg, de 3 ori pe zi

EXTRACT DE SEMINȚE DE GREPFRUT:

NAC (N-acetilcisteină): 600 mg, de 2-3 ori pe zi

SUC DE RODIE/ACID ELAGIC: 250 ml/zi

VITAMINA E: 200 – 800 mg de tocotrienoli pe zi

MLATONINĂ: 5-40 mg pe zi, seara înainte de culcare

Citește și – Turmericul și ghimbirul – cele mai puternice și sigure antiinflamatoare

Antiinflamatoare digestive:

  • gălbenele
  • scorțișoara Ceylum
  • fructele citrice
  • turmericul
  • crețușca
  • lemnul-dulce
  • mușețelul
  • menta
  • armurariul
  • ghimbirul
  • toporașii

Citește și – 3 plante cu proprietăți antiinflamatoare și analgezice naturale

Sursă articol: Richters Herbs, Herbal anti-inflammatories and analgesics: https://www.youtube.com/watch?v=Q_2ZzDRC3qQ&t=1347s&ab_channel=RichtersHerbs

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.