Îngrăşarea şi Obezitatea – Cauze, Remedii Naturiste Pentru Slăbit

Obezitatea îi caracterizează de obicei pe cei care au mai multă grasime în organism decât în mod normal. Aproximativ o treime din populatia adultă din Statele Unite ale Americii este obeză, şi aproximativ 12,5 milioane de copii cu vârste între 2 – 19 ani sunt obezi.

ingrasarea remedii naturiste

Îngrăşarea şi Obezitatea – Cauze, Remedii Naturiste Pentru Slăbit

Stilul de viaţă prost organizat pare să fie unul din motivele principale ale creșterii în greutate la cei mai mulți oameni. Alte cauze sunt: alcoolismul, tulburări de alimentaţie, dezechilibre hormonale, lipsă de somn suficient, lipsa de mişcare, hipotiroidismul, tulburări metabolice sau stres. Obezitatea sau creşterea în greutate poate să apară şi ca o predispoziţie genetică.

Bărbaţii au nevoie de 2500 de calorii pe zi, iar femeile de aproximativ 1800-2000 de calorii pe zi. Dar în medie, avem tendința de a consuma mai mult de 2500 de calorii zilnic, caz în care acest exces de energie acumulat nu este utilizat de către organism din cauza lipsei de mişcare. Caloriile rămân astfel stocate în corp sub formă de grăsime.

> Obezitatea la adulţi

În ziua de astăzi, adulţii nu au parte practic de nici un fel de activitate fizică reală. Munca noastră zilnică nu include nici o cantitate de efort fizic. Un adult petrece astăzi cea mai mare din timpul lui său stând într-un loc.

> Obezitatea la copii

În ultima vreme, creșterea în greutate a fost de asemenea observată şi la copii. Numărul de copii supraponderali a crescut în fiecare an din cauza efectelor schimbării stilului lor de viaţă. Lipsa de exercitii fizice, cuplată cu creşterea aportului de mâncare de tip fast-food a determinat creşterea progresivă a obezităţii la copii.

Bolile asociate cu obezitatea

Obezitatea poate duce la boli grave: creşterea nivelului de colesterol, boli de inimă, diabet zaharat de tip II, hipertensiune arterială, osteoartrită, probleme severe de spate şi de mobilitate. La femei, obezitatea poate duce la probleme de reproducere, cum este infertilitatea sau tulburări ale ciclului menstrual.

Remedii naturiste pentru pierderea în greutate

> Alimente nutritive vs. alimente bogate în calorii

Conform cercetărilor efectuate recent, o creștere a consumului de proteine, vitamine şi minerale, cu scăderea ulterioară în cantitatea de carbohidraţi şi grăsimi a dus la pierderea în greutate la subiecţii testaţi. Oameni care doresc să piardă în greutate pot opta pentru produse alimentare de densitate energică joasă: fructe, legume, pește, cereale, fasole şi carne slabă. Iar pentru aportul necesar de proteine, se vor consuma soia şi varză.

Se vor evita produsele alimentare care au un conținut ridicat de calorii: mâncărurile prajite, fast-foodul, dulciurile, gălbenuşul de ou, carnea grasă şi untul.

> Glucide complexe

Alimentele care conțin carbohidrați simpli cum sunt: zahărul, dulciurile sau prăjiturile, ar trebui să fie înlocuite cu carbohidraţi complecşi, de tipul zahărului brun, orezul brun, pâine din cereale integrale şi seminţe, fructe şi legume.

> Trecerea de la zahăr la miere

Adăugarea de zahăr la sucurile de fructe, cafea sau ceai va crește consumul de calorii. În loc de zahăr, este recomandabil să se folosească miere de albine. Aceasta conține fructoză şi glucoză în proporții egale şi nu adaugă prea multe calorii în organism.

> Miere de tei

Mierea de tei cu apă şi lămâie, consumată caldă, este o modalitate bună de a începe ziua pentru persoanele supraponderale. Mierea are un rol important în pierderea in greutate în naturopatie.

> Vitamina C

Se crede că consumul de alimente bogate în vitamina C poate ajuta la slăbit. Este recomandat să consume doar surse naturale de vitamina C, cum sunt: lâmaile, coacăzele indian şi alte citrice. Consumul de suplimente de vitamina C fără prescripție medicală poate duce la efecte secundare, de genul tulburărilor gastro-intestinale.

> Ceai verde

Ceaiul verde este un alt mod de a reduce greutatea. Acestaeste cunoscut pentru antioxidanţii puternici care stimulează procesul de ardere a graăimilor din organism.

> Varza

Varza este una dintre legumele care conţin calorii negative, deci este ideală pentru curele de slăbire. Varza poate fi adăugată la sucuri de legume, salate sau mâncăruri fierte pentru pierderea în greutate.

> Mănâncă încet, conștient

Suntem mereu grăbiţi, la serviciu, acasă şi pe stradă. De cele mai multe ori, nu ne concentrăm asupra a ceea ce se mănâncă stând în fața televizorului sau în fața unui calculator. De aceea riscăm să măncâm mai multe alimente decât avem nevoie. A deveni conștient de obiceiurile noastre alimentare este un pas în controlul greutății şi a dietei zilnice.

> Mese mici la intervale regulate

Mănâncă în cantități mici, la intervale regulate, şi vei spori mai mult şi mai natural în programul de slăbire. Prin consumul de mâncare în cantități mici, vei furniza o cantitate limitată de energie, echivalentă cu necesarul de energie a corpului. Cumpără ceşti mici, farfurii mici şi boluri care te pot ajuta să pui mai puţine alimente la masă!

> Exerciţii

Exercițiile fizice trebuie să fie incluse în orice stil de viață normal, în scopul de a controla creşterea în greutate. Exerciţiile pentru tonifierea musculară şi exercițiile cardiovasculare trebuie să devină un program zilnic. Exerciţiile cardiovasculare trebuie să se facă sub supravegherea unui instructor, la o sală de sport.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.