2 lingurițe de oțet scad glicemia după masă cu 40%

Bazat pe studii științifice

O întrebare des întâlnită în rândul diabeticilor este dacă oțetul ajută la scăderea glicemiei.

Acest presupus efect al oțetului asupra zahărului din sânge este adevărat.

2 lingurițe de oțet scad glicemia după masă cu 40%

2 lingurițe de oțet scad glicemia după masă cu 40%

Oțetul poate fi util în dieta diabeticilor

O recenzie publicată în anul 2020 în „Journal of Advanced Nursing” a concluzionat că medicii practicieni ar putea sfătui pacienții cu diabet să includă oțetul în alimentația lor.

Șase studii relevante, care au inclus 317 pacienți cu diabet zaharat de tip 2 au arătat o ameliorare semnificativă a glucozei sangvine a jeun și a nivelului de hemoglobină glicozilată (HbA1c).

La o analiză secundară, s-a constat de asemenea o scădere remarcabilă a colesterolului total și LDL după intervenția cu oțet.

Un studiu clinic apărut în 2019 în „Clinical Nutrition ESPEN” a analizat efectele consumului de oțet de mere asupra a 70 de pacienți cu diabet de tip 2 și hiperlipidemie.

Grupul de intervenție a primit 20 ml de oțet de mere pe zi, timp de 2 luni. 20 de ml echivalează cu circa 3 lingurițe de oțet.

Rezultatele au arătat că oțetul a îmbunătățit sensibilitatea la insulină și funcția celulelor beta pancreatice.

Autorii au concluzionat că oțetul poate produce efecte benefice asupra indicilor glicemici și ai stresului oxidativ la pacienții studiați.

Citește și – 4 beneficii majore ale oțetului de mere, demonstrate științific

Reduce creșterea zahărului și grăsimilor din sânge după o masă hipercalorică

Conform unui studiu publicat în 2020 în „Journal of Diabetes Research”, consumul zilnic de oțet de mere a redus creșterea zahărului și lipidelor din sânge indusă de o dietă hipercalorică la șobolani.

Utilizarea acestuia ar putea contribui la prevenirea tulburărilor metabolice cauzate de o alimentație bogată în calorii.

Consumul excesiv de zahăr este vinovat de creșterea incidenței obezității și a rezistenței la insulină, factori care predispun la diabetul de tip 2.

Dietele hipercalorice au un aport semnificativ în apariția bolilor cardiovasculare, hipercolesterolemiei, diabetului de tip 2 și a unor tipuri de cancer.

Ingerarea cronică de glucoză induce hipertensiunea arterială, rezistența la insulină, hiperglicemia și un stres oxidativ vascular crescut.

Oțetul de mere este folosit din antichitate în scop alimentar și terapeutic.

Consumați 2 lingurițe de oțet înainte de masă

Includerea lui în dietă s-a dovedit benefică în scăderea indicelui glicemic al alimentelor bogate în carbohidrați, atât la diabetici, cât și la nondiabetici.

Protejează ficatul și modulează peroxidarea lipidelor.

Dr. Daniela Petrache, medic diabetolog, spune că un consum de maxim 2 lingurițe de oțet de mere înainte de masă reduce creșterea glicemiei cu 40% post-prandial.

Chiar dacă oțetul este un mijloc simplu, ieftin și eficient de scădere a glucozei din sânge, diabeticii nu trebuie în niciun caz să renunțe la dieta săracă în glucide.

Dr. Petrache spune că oțetul are un efect inhibitor asupra digestiei glucidelor.

Iar prin aceea că întârzie golirea stomacului, împiedică creșterile bruște ale zahărului din sânge și menține glicemia la un nivel stabil după masă.

Citește și – Afecțiuni pe care le putem trata cu oțet de mere

Adăugați oțetul în salate

Unii pot consuma oțetul ca atare, diluat cu o cană de apă.

Însă mult mai ușor este să îl folosim în salate.

Două lingurițe de oțet pot face oricând parte dintr-un dressing, alături de puțin ulei, sare și condimente.

Turnați sosul obținut peste salată și consumați-o la primul fel, sau ca singur fel.

Astfel, veți beneficia atât de efectele antiglicemiante ale oțetului, cât și de fibrele și vitaminele din legume și verdețuri.

Salatele sunt foarte eficiente în reglarea glicemiei.

Citește și – Tratamente cu oțet de mere – dr. Mikhail Tombak

Surse articol:

1. Ousaaid D, Laaroussi H, Bakour M, et al. Beneficial Effects of Apple Vinegar on Hyperglycemia and Hyperlipidemia in Hypercaloric-Fed Rats. J Diabetes Res. 2020;2020:9284987. Published 2020 Jul 10. doi:10.1155/2020/9284987: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7374219/
2. Gheflati A, Bashiri R, Ghadiri-Anari A, Reza JZ, Kord MT, Nadjarzadeh A. The effect of apple vinegar consumption on glycemic indices, blood pressure, oxidative stress, and homocysteine in patients with type 2 diabetes and dyslipidemia: A randomized controlled clinical trial. Clin Nutr ESPEN. 2019 Oct;33:132-138. doi: 10.1016/j.clnesp.2019.06.006. Epub 2019 Jul 9. PMID: 31451249: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31451249/
3. Cheng LJ, Jiang Y, Wu VX, Wang W. A systematic review and meta-analysis: Vinegar consumption on glycaemic control in adults with type 2 diabetes mellitus. J Adv Nurs. 2020 Feb;76(2):459-474. doi: 10.1111/jan.14255. Epub 2019 Nov 21. PMID: 31667860: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31667860/
4. Dr. Daniela Petrache, O linguriță de oțet scade glicemia? https://www.youtube.com/watch?v=fdGy3bX7V7Q&ab_channel=Dr.DanielaPetrache

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.