Două porții de pește pe săptămână cresc masa și funcția musculară

Bazat pe studii științifice

Beneficiile consumului de pește sunt bine documentate.

O recenzie cuprinzătoare, publicată în 2020 în jurnalul „Advances in Nutrition” a asociat consumul de peștele cu un risc mai mic de boli cronice.

Două porții de pește pe săptămână cresc masa și funcția musculară

Două porții de pește pe săptămână cresc masa și funcția musculară

Consumul de pește previne boli cronice și susține longevitatea

Autorii au analizat datele din 298 de studii de cohortă. Dovezile sunt de calitate moderată.

Potrivit acestora, fiecare creștere de 100 g de pește pe zi scade riscul de motalitate din toate cauzele dar și din cauza

  • bolilor cardiovasculare
  • dbolilor coronariene
  • infarctului miocardic
  • accidentelor vasculare cerebrale
  • insuficienței cardiace
  • depresiei
  • cancerului hepatic

Un studiu apărut în 2021 în jurnalul „Frontiers in Nutrition” a arătat un beneficiu suplimentar al consumului regulat de pește.

Citește și – „Un pește pe zi” ține doctorul cardiolog departe!

Peștele îmbunătățete masa musculară la vârstnici

Cercetătorii din Arabia Saudită au investigat efectele consumului de pește asupra masei și funcției musculare la adulții de vârstă medie și la vârstnici.

La studiu au participat 22 de persoane cu vârsta cuprinsă între 50 și 85 de ani.

Participanții au trebuie să mănânce 150-170 de grame de pește la prânz, de 2 ori pe săptămână.

Au fost rugați să își păstreze dieta normală și activitatea fizică obișnuită.

Durata intervenției a fost de 10 săptămâni.

Cercetătorii au măsurat masa musculară și funcția musculară la începutul studiului, în săptămâna a 5-a și la finalul celor 10 săptămâni.

Potrivit rezultatelor, includerea peștelui în dietă a crescut semnificativ masa musculară scheletică și masa slabă apendiculară.

Forța strângerii de mână și viteza de mers au fost de asemenea ameliorate.

Citește și – Peștele copt previne pierderea materiei cenușii a creierului

Încetinește progresia sarcopeniei

Autorii au concluzionat că peștele poate încetini progresia sarcopeniei la persoanele de vârstă mijlocie și la vârstnici.

Sarcopenia înseamnă pierderea țesutului muscular și deprecierea funcției musculare, datorată înaintării în vârstă.

Este un factor de risc critic de dizabilitate și mortalitate.

Creșterea aportului de anumiți nutrienți poate avea un impact pozitiv în această problemă.

Cei mai benefici nutrienți sunt proteinele și acizii grași esențiași Omega-3.

Peștele este o sursă sănătoasă de proteine animale. Dozele cele mai mari de Omega-3 se găsesc în peștele gras, precum somon, sardine, hering, macrou, caviar sau uleiul de ficat de cod.

Există și surse vegetale de acizi Omega-3, cum sunt semințele de in, semințele de chia, semințele de cânepă, nucile și soia.

Citește și – Peștele și semințele reduc grăsimile dăunătoare, vâscozitatea sângelui și tensiunea arterială

Surse articol:

1. Jayedi A, Shab-Bidar S. Fish Consumption and the Risk of Chronic Disease: An Umbrella Review of Meta-Analyses of Prospective Cohort Studies. Adv Nutr. 2020 Sep 1;11(5):1123-1133. doi: 10.1093/advances/nmaa029. PMID: 32207773; PMCID: PMC7490170: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32207773/
2. Maha H and Modhi M. Alshammary, Association between fish consumption and muscle mass and function in middle-age and older adults, Frontiers in Nutrition: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2021.746880/abstract

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.