Roșiile scad riscul de obezitate, diabet și boli cardiace

Bazat pe studii științifice

Cu siguranță nu avem nevoie de argumente științifice să mâncăm roșii sau alte alimente.

Le consumăm ca sursă de hrană, dar și ca scut împotriva bolilor.

Roșiile scad riscul de obezitate, diabet și boli cardiace

Roșiile scad riscul de obezitate, diabet și boli cardiace

Dietele bogate în legume sunt corelate cu un risc mai mic de îmbolnăvire.

O recenzie apărută în 2019 în „Journal of Herbal Medicine” a evaluat impactul consumului de tomate asupra sistemului cardiovascular.

Obezitatea – factor de risc cardiac

Obezitatea nu este o simplă problemă de esteticiă. Ea poate avea urmări nefaste asupra sănătății.

Studiile au arătat că poate contribui la apariția unor complicații, precum rezistență la insulină, dislipidemie, acumularea de grăsime viscerală și disfuncții cardiovasculare.

Excesul de grăsime se poate depune în vasele sangvine și artere sub formă de plăci.

În consecință, cresc inflamațiile vasculare și riscul de apariție a aterosclerozei, accidentelor vasculare cerebrale și altor evenimente cardiovasculare.

Roșiile scad riscul de boli cardio-metabolice

Studiile clinice umane sugerează că fitonutrienții din roșii ar putea avea un rol în combaterea bolilor cardiovasculare și a obezității, în controlul diabetului și prevenirea inflamației vasculare.

Recenzia menționată mai sus a arătat că există o legătură clară între consumul de roșii și ameliorarea unor parametri biochimici cu implicații importante:

– glucoza sangvină
– hemoglobina glicozilată (HbA1c)
– profilul lipidelor
– markerii inflamatori
– radicalii liberi

Majoritatea studiilor revizuite erau realizate pe persoane tinere.

Citește șiCura cu suc de roșii ajută în afecțiunile canceroase și tumorale

Antioxidanți puternici în roșii 

Rezultatele acestor studii nu sunt deloc surprinzătoare. Tomatele conțin unul din cei mai puternici antioxidanți, cu un impact dovedit în bolile cardiovasculare și a cancere.

Este vorba despre licopen, un carotenoid care protejează organismul de daunele radicalilor liberi. Efectele lui sunt potențate de unele vitamine antioxidante, precum A, C și E, prezente de asemenea în roșii.

Antioxidanții împiedică acțiunea radicalilor liberi care fac organismul mai susceptibil la îmbolnăvire și îmbătrânire.

Radicalii liberi stau la baza proceselor de declanșare a bolilor boli degenerative, precum boli cardiovasculare, diabet sau cancer.

Trebuie să știți că nivelul licopenulul crește atunci când gătim roșiile. Pasta de roșii, bulionul, sucul fiert și alte preparate din tomate au o concentrație mai mare de licopen decât roșiile crude.

Citește șiPasta de roșii – un protector cardiac nebănuit!

Roșiile protejează vasele de sânge

Academicianul Ovidiu Bojor spune că tomatele reduc vâscozitatea sângelui. Prin urmare, determină scăderea riscului de tromboză și ateroscleroză.

În plus, ameliorează bolile vasculare.

Fitoterapeutul Constantin Milică menționează aportul altor nutrienți din roșii în prevenirea bolilor cardiace, precum sărurile de potasiu și vitaminele antiinflamatoare (A, C și E).

„Consumul de tomate are efecte remarcabile în prevenirea și combaterea unor afecțiuni cardiace (hipertensiunea arterială, infarct miocardic, ischemia și aritmia cardiacă, accidentele vasculare cerebrale, trombozele)”.

Datorită efectului de diminuare a colesterolului LDL, roșiile previn depunerea de plăci de aterom în pereții arterelor coronariene.

Marii consumatori de roșii, precum adepții dietei mediteraneene, au rate mai mici de boli cardiovasculare.

Roșiile sunt recomandate și în aciditatea scăzută a stomacului sau stomac leneș.

Stimulează secrețiile gastrice și pancreatice. Au efect laxativ și diuretic și detoxifiant.

Favorizează înlăturarea uraților, fiind utile în azotemie și pietre la vezica urinară.

Citește șiCura cu roșii – favorabilă persoanelor cu reumatism sau gută

Surse articol:

1. Parisha Alam, Marzeea Ahmad Raka, Salma Khan, Juthika Sarker, Nowshin Ahmed, Pulak Dev Nath, Nahid Hasan, Md. Mohabbulla Mohib, Abida Tisha, Md Abu Taher Sagor, A clinical review of the effectiveness of tomato (Solanum lycopersicum) against cardiovascular dysfunction and related metabolic syndrome, Journal of Herbal Medicine, Volume 16, 2019, 100235, ISSN 2210-8033, https://doi.org/10.1016/j.hermed.2018.09.006 (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210803318300459)
2. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Tomatele, Sănătate prin semințe, legume și fructe, Editura Fiat Lux, 2005, p. 100
3. Constantin Milică, Camelia Roman, Daniela Troia, Tomatele, Alimentația rațională pentru o viață sănătoasă, Editura Doxologia, 2017, pp. 47-48

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.