Două exerciții care ameliorează dificultățile respiratorii

Exercițiile respiratorii sunt la fel de importante pentru sănătatea noastră ca și exercițiile aerobice.

Dacă ultimele îmbunătățesc funcția cardiacă și tonifică mușchii, primele eficientizează funcția pulmonară.

Exercitii de respiratie care amelioreaza dificultatile respiratorii

Exercitii de respiratie in dificultatile respiratorii: Stories

Un număr tot mai mare de persoane suferă de dispnee sau respirație scurtă. Mai ales post-COVID-19.

Infecția cu SARS-CoV-2 provoacă dificultăți de respirație atât în perioada activă a bolii, cât și ulterior.

Deficultățile respiratorii – cauze posibile

Dispneea nu este o boală în sine, ci un simptom. La originea lui pot sta numeroase afecțiuni sau probleme de sănătate.

Cauze respiratorii

  • astm, boala pulmonară obstructivă, pneumoniile, embolia pulmonară, cancerul pulmonar și pneumotorax.

Cauze cardiovasculare:

  • insuficiența cardiacă congestivă, edemul pulmonar, sindromul coronarian acut, tampada pericardiacă, defecte valvulare cardiace, hipertensiunea pulmonară, aritmia cardiacă.

Cauze neuromusculare:

  • traumatisme la nivel pectoral cu fracturi, obezitatea masivă, cifoscolioza, disfuncții ale sistemului nervos central sau ale măduvei spinării, paraliza nervului frenic, miopatia sau neuropatia.

Cauze psihologice:

  • sindromul de hiperventilație, dispnee psihogenică, disfuncția corzilor vocale.

Alte cauze:

  • anemia, insuficiența renală acută, acidoza metabolică, tirotoxicoza, ciroza hepatică, șocul anafilactic, septicemia, angioedemul și epiglotita.

Un procent semnificativ al celor care au trecut prin COVID-19 rămân cu sechele la nivel respirator și necesită recuperare în clinici de specialitate.

Citește șiSaturația de oxigen scăzută în COVID-19 – simptome, cauze și riscuri

2 tehnici de respirație 

Exercițiile respiratorii sunt extrem de benefice în bolile respiratorii.

Dificultati respiratorii

Dificultati respiratorii: Brgfx

Când avem plămânii sănătoși, aceștia respiră natural și ușor.

Astmul și alte boli pulmonare afectează capacitatea respiratorie, oxigenarea corpului și capacitatea de efort fizic.

Practicate cu regularitate, aceste exerciții ajută la eliminarea aerului stătut din plămâni, măresc nivelurile de oxigen și refac funcția diafragmei.

Specialiștii în reabilitarea pulmonară recomandă două exerciții principale pentru îmbunătățirea capacității respiratorii.

Este vorba despre respirația buzele strânse și tehnica de respirație abdominală (diafragmatică).

Citește și85% dintre noi nu respirăm corect (soluții)

Respirația cu buzele strânse

Americanii numesc această tehnică „pursed lip breathing”.

Ea ajută la încetinirea respirației și aducerea unei cantități mai mari de aer în plămâni.

Scade numărul de respirații și menține căile respiratorii deschise mai mult timp.

Astfel, o cantitate de aer mai mare va circula în plămâni și în afara lui, îmbunătățind activitatea fizică.

Așezați-vă pe un scaun sau pe marginea patului. Țineți gura închisă. Trageți aer pe nas ușor.

Eliberați apoi aerul prin buzele țuguiate într-un ritm mult mai lent. Poziția buzelor trebuie să fie ca atunci când fluierăm sau suflăm într-o lumânare.

Inspirați 2 secunde, expirați 4 secunde. Cu cât mai lungă este expirarea, cu atât mai bine.

Această tehnică aduce mai mult oxigen în plămâni și elimină dioxidul de carbon.

În timp, aceste exerciții pot înlătura respirația scurtă.

Respirația abdominală

Această tehnică ajută corpul să consume mai puțină energie pentru a respira, eliminând starea de oboseală.

Totodată, produce un efect calmant.

Așezați-vă în poziția de șezut sau culcat în pat.

Cu gura închisă, trageți aer pe nas profund, împingând în abdomen. Burta trebuie să se umple cu aer și să se umfle ca un balon.

Scoateți apoi aerul lent, prin buzele țuguiate.

Țineți palmele pe abdomen pentru a urmări mișcarea diafragmei și a vă asigura că faceți bine acest exercițiu.

Relaxați gâtul și umerii. Aceștia nu trebuie să se ridice deloc când inspirați prin diafragmă.

Repetați acest exercițiu 5-10 minute, apoi relaxațivă.

Această tehnică este recomandată în astm, boala obstructivă cronică și dificultăți respiratorii în general.

Poate fi folosită și în cazul unui atac de panică, deoarece reduce ritmul rapid de respirație și ajută la calmarea psihică și fizică.

Cu cât mai mult exersați, cu atât mai ușoară va fi respirația în viitor.

Sunt suficiente 5-10 minute în fiecare zi. Dacă le faceți în fața geamului deschis, sau în aer liber, curat, cu atât efectele sunt mai bune,

Alte exerciții benefice pentru plămâni

Adulții trebuie să facă minim 30 de minute de mișcare fizică moderată 5 zile pe săptămână.

Mersul pe jos la pas vioi, mersul pe bicicletă, grădinăritul și curățenia viguroasă în casă sunt încluse în această categorie.

Mersul pe jos, alergatul și săritul coardei ajută funcția inimii și a plămânilor.

Ridicarea de greutăți tonifică de asemenea mușchii respiratori.

Citește și – Respirație grea, dificilă – 3 plante care ajută

Surse articol:

1. Muhammad F. Hashmi, Pranav Modi, Sandeep Sharma, Dyspnea, StatPearls: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK499965/
2. American Lung Association, Exercise and Lung Health: https://www.lung.org/lung-health-diseases/wellness/exercise-and-lung-health
3. American Lung Association, Breathing Exercises: https://www.lung.org/lung-health-diseases/wellness/breathing-exercises

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.