Ghimbirul – un aliment de leac în sezonul rece!

Ghimbirul poate fi considerat de bună dreptate un aliment-minune! Proprietățile sale multiple în recomandă într-un spectru larg de boli.

Este antiinflamator, energetic, fortifiant, antiinfecțios, hipotensiv și analgezic.

Ghimbirul – un aliment de leac in sezonul rece!

Ghimbirul – un aliment de leac in sezonul rece!

Are efecte tonice, antivirale, antibacteriene și expectorante.

Ghimbirul – un aliment de leac in sezonul rece!

Este un adevărat aliment de leac în sezonul rece. Stimulează circulația sângelui și încălzește organismul.

Întărește imunitatea. Ajută la prevenirea răcelilor, gripei, astmului bronșic, bronșitei și febrei.

Iată ce spune fitoterapeutul Constantin Milică în una din cărțile sale:

„În anotimpurile reci, ghimbirul întărește sistemul imunitar, datorită prezenței antioxidanților și induce un efect sudorific pregnant, pregătind astfel organismul de gripă, răceli, răgușeală, astm bronșic, bronșită și febră”.

Este deosebit de eficient în tusea expectorană, în inflamațiile gâtului și congestie nazală.

Combate inclusiv infecțiile de la nivelul sinusurilor și plămânilor.

Citește și –  Ghimbirul combate virusuri multiple

Este recomandat și în rinită sau sinuzită.

În toate aceste afecțiuni poate fi folosit atât preventiv, cât și în scop curativ.

Mai mult, ghimbirul contribuie la detoxifierea organismului.

Uleiurile volatile pe care le conține combat diverse inflamații. Astfel se explică eficiența sa în simptomele de răceală și gripă, dureri de cap și dureri corporale.

Citește șiUleiul de ghimbir – stimulează circulația și reduce durerile de tot felul (rețetă)

Dr. Simran Saini de la Spitalul Fortis recomandă ghimbirul persoanelor cu alergii dezvoltate din cauza poluanților.

Acesta ajută la curățarea excesului de mucus.

Este util în congestiile respiratorii. Prin faptul că împiedică atașarea virusurilor la pereții celulari, previne infecțiile virale.

Prin proprietățile sale antiseptice, ghimbirul susține activitatea sistemului imunitar.

O recenzie din 2015 a confirmat că ghimbirul ajută la prevenirea răcelii, calmează durerile în gât, reduce congestia și inflamația.

Remediu digestiv eficient

Un alt beneficiu important al ghimbirului este acela că accelerează procesele digestive.

Alimentația în timpul iernii este de regulă mai bogată în carne și grăsimi, pe care stomacul le mistuie mai greu.

Aici intervine ghimbiru, care ajută digestia. Grație efectelor sale carminative, calmează stomacul deranjat, previne colita și inflamațiile gastrointestinale.

Cum putem folosi ghimbirul

Ghimbirul poate fi consuma regulat, sub formă de ceai sau sirop.

Fierbeți puțin 1 linguriță de ghimbir ras cu 1 cană cu apă. În ceaiul strecurat și răcorit se adaugă apoi sucul de la ½ lămâie și 1 linguriță de miere.

Beți acest ceai la primele simptome de răceală sau gripă. Sau îl puteți consuma zilnic, în scop preventiv.

Este indicat și în caz de greață, indigestie sau frisoane.

O altă rețetă reușită, mai ales pentru durerile în gât și congestie respiratorie, este siropul.

Se amestecă 2 lingurițe de suc de ghimbir cu puțin turmeric și piper negru. Se adaugă 1 linguriță de miere, 1 linguriță de oțet de mere și 3 linguri de apă.

Siropul sau pasta obținută se consumă la nevoie.

Sucul de ghimbir se poate obține prin răzuirea rădăcinii și stoarcerea ei prin tifon.

Ghimbirul se găsește la magazinele naturiste și sub formă de capsule sau bomboane medicinale.

Citește și – Ceaiul care alungă răceala și gripa – din ghimbir, ceapă, usturoi și scorțișoară

Precauții și contraindicații

Prof. Constantin Milică atrage atenția că ghimbirul induce rapid senația de sațietate și de aceea nu este indicat în alimentația persoanelor cu anemie.

Datorită efectului hipoglicemiant puternic, nu trebuie consumat concomitent cu insulina.

Nu trebuie consumat de persoanele cu hipertensiune arterială, hemofilie sau alte tulburări ale sângelui.

Administrarea ghimbirului trebuie oprită cu minim 2 săptămâni înainte de o intervenție chirurgicală, pentru a preveni posibile hemoragii.

Nu consumați ghimbir dacă luați medicamente anticoagulante, beta-blocante, Aspirină sau Ibuprofen.

Surse articol:

1. Constantin Milică, Camelia Roman, Daniela Troia, Ghimbirul, Alimentația Rațională Pentru O Viață Sănătoasă, Editura Doxologia, 2017, pp. 44-45
2. Sarika Rana, Why Should Ginger Be Your Go-To Spice This Winter? Food NDTV: https://food.ndtv.com/food-drinks/why-should-ginger-be-your-go-to-spice-this-winter-1772305

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.