Cura cu ceapă pentru scăderea colesterolului

Articol documentat

Faptul că ceapa ajută la scăderea colesterolului nu este doar o constatare personală, ci o realitate confirmată științific.

Cura cu ceapa pentru scaderea colesterolului

Cura cu ceapa pentru scaderea colesterolului: 

CEAPA SCADE COLESTEROLUL

Un studiu publicat în 2014 în „Nutrition & Metabolism” a arătat că adăugarea cepei în dietele bogate în colesterol îmbunătățește statustul colesterolului.

Cercetarea a fost realizată pe șobolani cu hipercolesterolemie.

Ceapa a îmbunătățit statusul antioxidant, a remediat disfuncția endotelială și a scăzut riscul de dezvoltare a aterosclerozei.

Consumul de alimente bogate în antioxidanți este propus ca strategie de prevenire a numeroase boli asociate cu stresul oxidativ.

Studiile recente arată că alimentele bogate în flavonoide, precum ceapa, ciocolata neagră, strugurii, vinul roșu și soia modifică mecanismele implicate în progresia afecțiunilor cardiovasculare.

Dieta mediteraneană oferă astfel de antioxidanți, de aceea a fost fost propusă ca regim pentru persoanele cu hipercolesterolemie sau risc de boli cardiovasculare.

Citește șiMâncați măsline – scad colesterolul și protejează ficatul!

CEAPA PREVINE BOLILE  CORONARIENE

Ceapa poate preveni daunele vasculare prin acțiunea ei hipolipidemiantă, antihipertensivă, antiinflamatoare și antitrombotică.

Totodată, ea are proprietăți antidiabetice.

Pe lângă flavonoli (quercetină și izoramnetină), ceapa conține și alți compuși cu efect cardioprotector, precum compuși sulfurici și fibre.

Este de asemenea o sursă bună de antociani, quercetină, acid clorogenic, acid cafeic, potasiu, zinc și fosfor.

Acetilcolina pe care o conține repară disfuncția endotelială cauzată de o dietă bogată în grăsimi.

Consumul de ceapă la mesele bogate în carne are un rol important. Ea ajută la metabolizarea lipidelor. Nu în mod întâmplător bunicii noștri mâncau slănina sau untură cu ceapă.

Pe lângă faptul că reduce colesterolul, ceapa este vasodilatatoare.

Îmbunătățește fluxul sangvin, scade riscul de tromboze, hipertensiune arterială și pericardită.

Academicianul Ovidiu Bojor notează că aportul regulat de ceapă poate preveni infarctul și ateroscleroza.

Cercetătorii chinezi au descoperit că ceapa roșie reduce riscul de boli coronariene. Studiul lor a fost efectuat pe hamsteri hrăniți cu o dietă grasă, care au primit pudră de ceapă roșie.

Citește șiPutem reduce colesterolul doar prin alimentație – sfaturile nutriționistului Iren Alexoi

CURA CU CEAPĂ PENTRU SCĂDEREA COLESTEROLULUI

Adriana D. din București a făcut public în revista „Formula As” un remediu cu ceapă prin care a reușit să scape de excesul de colesterol.

O consideră cea mai bună rețetă.

INGREDIENTE

  • 4 cepe mari
  • 4 linguri de ulei de măsline
  • ½ linguriță de sare

MOD DE PREPARARE

Ceapa se curăță de coajă și se toacă mărunt. Se pune într-un bol și se adaugă sarea. Se masează cu mâinile și se lasă la macerat câteva ore, acoperit.

Se adaugă apoi uleiul de măsline și se amestecă.

Salata rezultată se mănâncă alături de masa de prânz sau de cină.

Salata de ceapă poate fi consumată pe o perioadă mai lungă. Autoarea rețetei menționează că soțul dumneaei s-a tratat de colesterol crescut consumând zilnic această salată, timp de o jumătate de an.

Dacă veți adăuga și câteva mirodenii, efectul va fi și mai puternic. Oregano, salvia, menta, cimbrul, mărarul, pătrunjelul, cuișoarele, turmericul, usturoiul și ghimbirul au demonstrat activități antioxidantte și hipolipidemiante.

Cura cu ceapa pentru scaderea colesterolului

Cura cu ceapa pentru scaderea colesterolului: Alabama Extension

Citește șiPătrunjelul împiedică oxidarea și depunerea colesterolului pe artere

Alte alimente care ajută la scăderea colesterolului sunt leguminoasele (fasolea, lintea), cerealele integrale, semințele de in, merele și fructele citrice.

Evitați grăsimile saturate sau hidrogenate. Studiile au arătat că înlocuirea grăsimilor saturate cu grăsimi nesaturate poate reduce colesterolul LDL cu 11% și colesterolul total cu 9% în 2 luni.

Iată un motiv în plus să folosești ulei de măsline, avocado, nuci și pește gras.

Surse articol:

1. Diana González-Peña, Javier Angulo, Susana Vallejo, Clara Colina-Coca, Begoña de Ancos, Carlos F Sánchez-Ferrer, Concepción Peiró, and Concepción Sánchez-Moreno, High-cholesterol diet enriched with onion affects endothelium-dependent relaxation and NADPH oxidase activity in mesenteric microvessels from Wistar rats, Nutr Metab (Lond). 2014; 11: 57: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4413540/
2. Royal Society of Chemistry, Scientists unearth secret health properties of onions: https://www.rsc.org/news-events/articles/2010/10-october/red-onions/
3. Constantin Milică, Camelia Roman, Daniela Troia, Ceapa, Alimentația Rațională Pentru o Viață Sănătoasă, Editura Doxologia, 2017, p. 39
4. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Ceapa, Sănătate prin Semințe, Legume și Fructe, Editura Fiat Lux, p. 93
5. Adriana D., Formula As, Leacuri de la Cititori, Rețetă contra colesterolului: https://www.formula-as.ro/2021/06/29/leacuri-de-la-cititori-8/
6. Erica Julson, 10 Tips to Lower Cholesterol With Your Diet, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/low-cholesterol-diet#TOC_TITLE_HDR_5

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.