5 vitamine și suplimente care pot ameliora migrenele (studii)

Migrenele ne dau bătăi de cap la propriu uneori. Mai ales femeilor. Ce vitamine și suplimente putem folosi în astfel de situații?

Câteva din cele mai bune alegeri sunt vitamina B2, vitamina D, magneziul, coenzima Q10 și melatonina.

5 vitamine și suplimente care pot ameliora migrenele (studii)

5 vitamine și suplimente care pot ameliora migrenele: Wayhomestudio – www.freepik.com

Ce sunt migrenele?

Migrena este o tulburare complexă care provoacă dureri de cap moderate și severe. Acestea pot dura ore sau chiar zile în șir.

De cele mai multe ori, aceste episoade sunt însoțite de greață, sensibilitate la zgomote sau la lumină.

Atacurile migrenoase pot fi atât de puternice încât persoana afectată este nevoită să lipsească de la serviciu.

Sunt mai multe tipuri de migrene: migrena cu aură, migrena fără aură și migrena cronică.

Cea mai frecvent întâlnită (75% din cazuri) este migrena fără aură. Aceasta se referă la o durere de cap pulsatilă, recidivantă, care poate dura 4-72 de ore.

Durerea se înrăutățește în urma activităților fizice. Pacientul este de asemenea foarte sensibil la lumină și la sunete.

Migrena este cronică atunci când apare lunar și durează circa 15 sau mai multe zile, 3 luni consecutiv.

Factori declanșatori

În majoritatea cazurilor, migrenele au la bază un factor declanșator. Iată câteva din ele, în ordinea prevalenței:

  • stresul
  • schimbările hormonale (perioada menstruală, ovulația, sarcina)
  • mese omise
  • schimbările meteorologice
  • dormitul prea puțin sau prea mult
  • parfumurile
  • durerile de gât
  • expunerea la lumină
  • consumul de alcool
  • fumatul
  • culcatul târziu
  • căldura, canicula
  • anumite alimente sau aditivi

Citește și – Suferi des de migrene? Evită acești factori declanșatori

5 vitamine și suplimente care pot ameliora migrenele

De regulă, pacienții folosesc antiinflamatoare nesteroidiene pentru ameliorarea migrenelor ușoare sau moderate, fără greață sau vărsături.

Alte medicamente utilizate în tratamentul migrenelor sunt triptanii și antiemeticele.

Multe din aceste produse farmaceutice au efecte secundare nedorite.

Vitaminele și suplimentele alimentare pot fi opțiuni mai puțin vătămătoare.

Cele enumerate mai jos au o eficiență dovedită științific.

Însă nu toți pacienții răspund la fel la același tratament. Unii pot avea nevoie chiar de o combinație de suplimente.

Citește și – Medicamente și remedii naturiste pentru migrene

Vitamina B2

Vitamina B2 – sau riboflavina – este implicată în creșterea celulelor, producția de energie, descompunerea grăsimilor, steroizilor și medicamentelor.

Datorită faptului că ajută la metabolizarea energiei, ea poate preveni migrenele.

O recenzie apărută în „International Journal for Vitamin and Nutrition Research” sugerează că vitamina B2 ar putea reduce durata și frecvența atacurilor de migrene.

Neurologicul Clifford Segil din California folosește riboflavina în practica clinică. Acesta recomandă 2 tablete de câte 100 mg de vitamina B2, de 2 pe zi. Doza totală pentru o zi este așadar 400 mg. de riboflavină.

Nu există riscuri asociate administrării excesive, deoarece organismul nu reține această vitamină, ci o elimină prin urină.

Magneziu

Unele persoane pot suferi de migrene din cauza lipsei de magneziu.

Administrarea orală a acestui mineral poate atenua intensitatea durerilor și rări apariția lor.

Suplimentele cu magneziu pot fi eficiente mai ales în migrenele care apar în perioada menstruală.

Administrarea intravenoasă a magneziunului poate în schimb ameliora migrenele acute.

Fundația Americană pentru Migrenă recomandă 400-500 mg de magneziu pe zi pentru prevenirea migrenelor.

Ajustați doza dacă aveți scaune moi în urma acestui tratament.

Vitamina D

Vitamina D controlează circa 200 de gene din corp. Nu este de mirare că ar putea fi benefică și în combaterea migrenelor.

O recenzie a arătat că există o legătură între migrene și nivelul scăzut de vitamina D din sânge.

Deși nu există suficiente dovezi pentru a prescrie vitamina D tuturor pacienților cu migrene, ea ar putea fi utilă, mai ales la cei care au un deficit în acest sens.

Este important de precizat că vitamina D crește rata de absorbție a magneziului la nivelul intestinului.

Vitamina D controlează sistemul neuro-musculare și ajută la gestionarea durerilor cronice.

Este importantă pentru sistemul imunitar și reducerea inflamațiilor.

Citește și – Ghimbirul te scapă de migrene și durerile de cap într-o oră! (cum să îl folosești)

Coenzima Q10

La fel ca vitamina B2, coenzima Q10 îmbunătățește metabolismul energetic și poate ajuta la prevenirea migrenelor.

Un studiu publicat în 2005 în jurnalul „Neurology” a demonstrat eficiența acestui supliment.

42 de pacienți cu migrene au primit 100 mg de coenzima Q10 de 3 ori pe zi. Comparativ cu placebo, a redus frecvența atacurilor, durata lor, precum și senzația de greață.

Tratamentul a fost bine tolerat de participanți.

Dacă suferiți de migrene, puteți încerca o cură cu 100 mg de Coenzima Q10, de 3 ori pe zi.

Melatonina

Un studiu publicat în „Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry” a arătat că melatonina previne migrenele. Doza de 3 mg de melatonină s-a dovedit mai eficientă decât 25 mg de amitriptilină în reducerea frecevnței migrenelor.

Amitriptilina (Elavil) este prescrisă în diverse dureri, inclusiv în durerea de cap tensionată.

Melatonina a fost de asemenea mai bine tolerată, iar utilizatorii ei au scăzut în greutate.

Înainte de a încerca un nou supliment, consultați medicul, mai ales dacă urmați un tratament medicamentos.

Citește și – Comprese cu cartofi rași pentru dureri, migrene, sinuzită

Surse articol:

1. Juliann Schaeffer, Alan Carter, 5 Vitamins and Supplements for Migraines, Healthline: https://www.healthline.com/health/migraine/migraine-vitamins#vitamin-b-2
2. Marco A. Pescador Ruschel, Orlando de Jesus, Migraine Headache, StatPearls: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK560787/
3. P S Sándor , L Di Clemente, G Coppola, U Saenger, A Fumal, D Magis, L Seidel, R M Agosti, J Schoenen, Efficacy of coenzyme Q10 in migraine prophylaxis: a randomized controlled trial, 2005 Feb 22;64(4):713-5: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15728298/
4. Gianna Melillo, Review Assesses Role of Vitamina D in Migraine Mechanism Treatment, AJMC: https://www.ajmc.com/view/review-assesses-role-of-vitamin-d-in-migraine-mechanism-treatment
5. Harvard T.H. Chan, Riboflavin – Vitamin B2: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/riboflavin-vitamin-b2/
6. Rujin Long, Yousheng Zhu, and Shusheng Zhou, Devrimsel Harika Ertem, Therapeutic role of melatonin in migraine prophylaxis, Medicine (Baltimore). 2019 Jan; 98(3): e14099: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6370052/
7. Andre Leite Gonçalves, Adriana Martini Ferreira, Reinaldo Teixeira Ribeiro, Eliova Zukerman, José Cipolla-Neto4, Mario Fernando Prieto Peres, Randomised clinical trial comparing melatonin 3 mg, amitriptyline 25 mg and placebo for migraine prevention, Migraine, Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry: https://jnnp.bmj.com/content/87/10/1127

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.