Trei plante de primăvară bogate în fier pe care nu trebuie să le ratezi!

Nu doar alimentele pot conține fier, ci și plantele comestibile sau medicinale.

Urzica este doar un exemplu în acest sens, pe care îl cunoașteți cu siguranță.

Trei plante de primavara bogate in fier pe care nu trebuie sa le ratezi!

Trei plante de primavara bogate in fier pe care nu trebuie sa le ratezi!

Există cel puțin încă 2 plante bogate în fier, pe care vă invităm să le descoperiți.

Trei plante de primăvară bogate în fier

Plantele care conțin fier sunt atât banale, încât de multe ori le trecem cu vederea.

Multe din ele cresc spontan în natură.

Acestea ajută la combaterea anemiei, creșterea nivelului de energie. Sunt de asemenea important pentru rezistența firului de păr.

Citește și – Ce să mănânci dacă ai anemie sau lipsă de fier – alimente recomandate de nutriționiști

Urzica

Urzica este pe primul loc la capitolul fier. Și nu numai. Această buruiană – ca să o numim pe drept – este extraordinar de hrănitoare.

În compoziția ei se găsesc proteine, grăsimi, fibre și carbohidrați.

Alți compuși bioactivi importanți pe care ni-i oferă sunt: carotenoide, terpenoide, acizi grași, aminoacizi esențiali, clorofilă, taninuri, vitamine și minerale, teroli, polizaharide și izolectine.

Consumul de urzică ajută la detoxifierea și tonifierea organismului. Purifică sângele și ajută la tratarea bolilor de piele.

Urzica are și vitamina C, care ajută la absorbția fierului.

În medicina tradițională, urzica este recomandă în prostata mărită, infecțiile urinare și vezicale, dureri articulare, osteoartrită, artrită reumatoidă, reumatism, hemoragii nazale și menstruale, anemie, astm, căderea părului, dureri de cap, eczeme și alte boli de piele.

Potrivit studiilor recente, urzica are efecte antidiabetice, ajutând la scăderea glicemiei.

Urzica a demonstrat de asemenea proprietăți antimicrobiene, comparabile cu unele antibiotice convenționale.

Combate bacterii gram-pozitive și gram-negative, precum E. coli, Stafilococul auriu, și epidermidis, Streptococul pneumoniae, Enterobacter aerogenes, Candida albicanis, Salmonella, typhi, Preoteus, Bacillus cereus și subtilis.

Păpădia

Păpădia invadează grădinile și din această pricină mulți caută mijloace să se descotorească de ele.

Dacă ar ști cât de sănătoasă este, cu siguranță nu i-ar mai deranja prezența ei.

Toate părțile păpădiei sunt comestibile și au proprietăți terapeutice.

Păpădia conține vitaminele A, B, C și K, fier, calciu, magneziu, fosfor, mangan, colină, proteine și inulină.

Gustul ei amărui denotă efectele benefice pe care le are asupra bilei și ficatului.

Este depurativă, diuretică și laxativă. Tonifică sistemul digestiv, ajută la detoxifierea ficatului și eliminarea excesului de lichid din corp.

Dragaveiul

Dragaveiului (Rumex crispus) i se mai spune în popor și „măcrișul calului”, sau ștevia „creață”.

Crește la discrețe la marginea drumurilor și a pădurilor, pe lângă liniile de tren și lângă parcuri.

Frunzele de dragavei au un gust subtil de lămâie. Pot fi folosite la salate sau în supe.

Din cauza conținutului bogat în oxalați, nu trebuie consumat pe termen lung, ci alternativ cu alte verdețuri.

La fel ca urzica, dragaveiul are efecte depurative. Curăță ficatul și intestinul.

Ajută la digerarea grăsimilor. Este laxativ și face bine în constipație.

Contribuie la curățarea pielii de erupții și psoriazis.

Conține fier, vitamina C, calciu, fosfor și vitamina A.

Este recomandată în dieta persoanelor cu anemie. O puteți asocia cu urzici sau păpădie, într-o salată de primăvară.

Citește și – Alimente care împiedică absorbția fierului în corp

Alte verdețuri bogate în fier

Nu doar urzicile, păpădia și dragaveiul sau măcrișul sunt bogate în fier.

Pătrunjelul este o sursă excelentă de fier și vitamina C! 100 de grame de frunze verzi acoperă 77,5% din doza zilnică recomandată de fier și 220% din DZR de vitamina C.

Pătrunjelul proaspăt conține de asemenea zinc, potasiu, calciu, fosfor, cupru, vitamina K, vitamina A, acid folic, fibre și proteine.

Spanacul, frunzele de sfeclă, broccoli, varza și varza de Bruxelles sunt alte surse bune de fier.

100 de grame de spanac conține mai mult fier decât carnea roșie și decât somonul.

Surse articol:

1. Dorota Kregiel, Ewelina Pawlikowska, and Hubert Antolak, Urtica spp.: Ordinary Plants with Extraordinary Properties, Molecules. 2018 Jul; 23(7): 1664: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6100552/
2. Lauren Glucina, 3 Iron rich herbs, Ascension Kitchen: https://ascensionkitchen.com/3-iron-rich-herbs/?__cf_chl_jschl_tk__=55c76bc8c87aee2806cd3d516
3. Nutrition and You, Dandelion Herb Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/dandelion-herb.html
4. Nutrition and You, Parsley Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/parsley.html
5. Alina Petre, 21 Vegetarian foods that are loaded with iron, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/iron-rich-plant-foods

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.