Omega-3 protejează împotriva decesului de COVID

Articol documentat

Mai mulți nutrienți au fost asociați cu efecte importante în infectarea cu noul coronavirus și în evoluția bolii.

Vitamina C, vitamina D, zincul, seleniul, vitaminele din grupul B, melatonina și astaxantina sunt doar câteva exemple în acest sens.

Omega-3 protejeaza impotriva decesului de COVID

Omega-3 protejeaza impotriva decesului de COVID: Freepik.com

Un studiu publicat în ianuarie 2021 a dezvăluit un alt nutrient important care joacă un rol în mortalitatea prin COVID-19.

Cercetătorii au descoperit că pacienții cu niveluri mari de Omega-3 au un risc mai mic de deces decât cei cu niveluri mici de Omega-3.

Ce sunt acizii grași Omega-3?

Omega-3 este denumirea dată unui grup de acizi grași esențiali polinesaturați. Organismul nu îi poate produce în mod natural, dar are nevoie de ei din alimente. De aceea se numesc esențiali.

Omega-3 sunt necesari pentru sănătatea creierului, pentru digestie, pentru buna coagulare a sângelui și activitatea musculară.

Dieta de tip vestic sau occidental – întâlnită astăzi aproape la toate societățile industrializate – are un conținut mai mare de Omega-6 decât de Omega-3.

Acizii grași Omega-6 provin cu precădere din uleiurile vegetale și cerealele rafinate. Acest raport nu este favorabil sănătății.

Citește și – Care este doza zilnică recomandată de Omega-3?

Indexul de Omega-3 – un indicator al riscului de deces

Indexul de Omega-3 se testează printr-o analiză de sânge. Această analiză măsoară cantitatea a două tipuri de Omega-3 din membranele celulelor roșii de sânge:

  • acidul eicosapentaenoic (EPA)
  • și acidul docosahexaenoic (DHA)

Indexul de Omega-3 din țesuturile corpului este un indicator al ratei de deces prin diverse afecțiuni. Inclusiv prin COVID-19.

Persoanele cu un index de Omega-3 peste 8% au un risc mai mic de deces din cauza afecțiunilor cardiace. Acest index bun este regăsit cu precădere la populația japoneză.

Populația europeană și americană au un index de Omega-3 sub 4%, care arată un risc mai mare de deces prin bolile de inimă.

Un studiu din 2018 arată că menținerea unui index adecvat de Omega-3 este esențială pentru scăderea riscului de deces din toate cauzele. Studiul a inclus un număr de 2.500 de persoane, care au fost monitorizate timp de 7,3 ani.

Persoanele cu un index de Omega-3 peste 6,8% aveau un risc cu 34% mai mic de mortalitate prin toate cauzele și cu 39% mai mic de deces prin bolile cardiovasculare.

Omega-3 protejează împotriva decesului de COVID

Un studiu recent a arătat că indexul de Omega-3 poate estima inclusiv riscul de deces prin COVID-19.

Cercetătorii au evaluat indexul de Omega-3 la 100 de pacienți cu COVID-19, internați la „Cedars Sinai Medical Center” pe 1 martie 2020.

Au descoperit că din grupul de pacienți vârstnici cu un index de Omega-3 de 5.7% sau mai mare, doar un bolnav a decedat.

Aceste date sugerează că un index mai bun de Omega-3 este asociat cu o evoluție mai bună a infecției cu SARS-CoV-2.

O lucrare publicată în 2020 în jurnalul „Frontiers in Physiology” susține că EPA și DHA alterează numeroase căi biologice care au o influență directă asupra efectelor infecției cu SARS-CoV-2.

Astfel se explică de ce aceștia ar putea avea un rol protector împotriva decesului la bolnavii de COVID-19.

Citește și – Astaxantina – antioxidantul care poate ameliora formele severe de COVID-19

Omega-3 ajută la controlul furtunii de citokine

Autorii acestei lucrări includ acizii grași Omega-3 pe lista micronutrienților care joacă un rol în controlul furtunii de citokine.

EPA și DHA influențează direct răspunsul imun al organismului la infecțiile virale.

Aportul de EPA și DHA din dietă poate ajuta la reglarea furtunii de citokine.

Acizii grași Omega-3 din surse animale, precum este DHA – reduc agregarea plachetară și împiedica formarea cheagurilor de sânge.

Acest efect este important, deoarece hipercoagularea agravează infecția severă cu SARS-CoV-2 și poate fi chiar fatală.

Alte beneficii ale acizilor Omega-3

Grăsimile Omega-3 reglează mai multe sisteme din corp:

  • sistemul imunitar
  • sistemul pulmonar
  • sistemul cardiovascular
  • sistemul endocrin

Studiile au asociat suplimentele de EPA și DHA cu:

  • scăderea markerilor inflamatori
  • protecția retinei
  • o funcție cognitivă mai bună la vârstnici
  • o menținere mai bună a sănătății vasculare
  • un risc mai mic de boli cardiace

Nivelurile scăzute de DHA pot afecta memoria și comportamentul și pot cauza Alzheimer sau alte afecțiuni cerebrale.

Din cauza unui aport insuficient de Omega-3, celulele nervoase pot deveni rigide și inflamate.

Omega-3 scade inflamația în artrita reumatoidă. Reduce riscul de osteoporoză, afecțiuni renale și cancer de colon. Protejează vederea.

Grăsimile Omega-3 pot avea beneficii și în diabetul de tip 1.

Sursele cele mai bune de Omega-3

Cea mai bună surse de EPA și DHA este peștele gras (ex. somonul din Alaska, sardinele, heringul, anșoa).

Persoanele care nu suportă gustul de pește pot lua suplimentele cu ulei de pește.

Citește și – Alimentele care conțin cele mai mari cantități de Omega-3

Surse articol:

1. Joseph Mercola, Lower Omega-3 LevelsCorrespond to COVID Deaths: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/02/11/lower-omega-3-levels-correspond-to-covid-deaths.aspx
2. Wholistic Matters, The Power of Omega-3s: https://wholisticmatters.com/the-power-of-omega-3s/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.