Vitaminele B au un rol important în imunitate și COVID-19

Vitaminele C și D au constituit până acum principalul punct de interes al oamenilor de știință în ceea ce privește boala COVID-19.

Se pare însă că și vitaminele din grupul B au un rol important în combaterea acestei infecții.

Vitaminele B - importante in prevenirea si tratarea bolii COVID-19

Vitaminele B – importante in prevenirea si tratarea COVID-19: Xb100 / Starline-freepik.com

Vitaminele B – importante pentru sistemul imunitar 

Deși nu fost studiate încă pe bolnavii de COVID-19, oamenii de știință susțin că vitaminele B au efecte pozitive asupra sistemului imunitar și a celulelor roșii de sânge.

În baza acestui fapt, administrarea lor ar putea fi o strategie utilă de prevenire sau chiar de tratare a bolii.

Autorii unor lucrări recente spun că este important să luăm în calcul vitaminele din grupul B ca adjuvant în lupta contra noului coronavirus.

Ele sunt implicate în buna funcționare a celulelor, în metabolismul energetic, precum și în funcția imunitară.

Iată cât de multe roluri esențiale îndeplinesc:

  • asigură activarea optimă a răspunsurilor imune înnăscute și adaptive (dobândite)
  • îmbunătățesc funcția respiratorie
  • reduc nivelurile citokinelor proinflamatorii
  • mențin integritatea endotelială
  • împiedică hipercoagulabilitatea
  • scad durata de spitalizare

Vitaminele B pot fi considerate în COVID-19

Pe lângă faptul că sistemul imunitar, B-urile ar putea preveni sau atenua simptomele de COVID-19.

Un grup de cercetătorii de la Universitatea din Oxford, Emiratele Arabe și Melbourne au publicat o lucrare în februarie 2021 în jurnalul „Maturitas” care evaluează potențialul vitaminelor B în COVID-19.

Mecanisme de acțiune

Autorii susțin că aceste vitamine influențează procese specifice ale infecției cu SARS-CoV-2, precum:

  • replicarea virală
  • invazia virală
  • inducerea furtunii de citokine
  • imunitatea adaptivă
  • coagularea exagerată a sângelui

Citește și – Vitamine care ajută la scăderea inflamațiilor

Toate vitaminele B pot ajuta la controlul simptomelor de COVID-19 prin beneficiile lor:

VITAMINA B1 – are efecte imunostimulatoare, antiinflamatoare și cardioprotectoare; deficitul poate afecta răspunsul anticorpilor și agravarea simptomelor.

VITAMINA B2– în asociere cu lumina ultravioletă, reduce titrul infecțios al virusului sub nivelul detectabil în sângele uman.

VITAMINA B3– ajută la construirea de NAPD și NAD și implicit la combaterea inflamațiilor.

VITAMINA B5 – ajută la scăderea inflamațiilor.

VITAMINA B6 – forma activă a acestei vitamine este implicată în anumite căi inflamatorii; deficitul poate deregla funcția imunitară, fiind întâlnit la bolnavii de COVID-19 care au niveluri mari de inflamații; poate împiedica coagularea excesivă la unii pacienți.

VITAMINA B9– acidul folic este necesar pentru sinteza ADN-ului și al proteinelor în răspunsurile imune adaptive; inhibă o enzimă asociată cu infecțiile virale; poate fi util în stadiile incipiente ale infecției cu SARS-CoV-2 deoarece împiedică proteine spike să se lege de celule și să pătrundă în ele.

VITAMINA B12– corpul are nevoie de ea pentru sinteza AND și celulele roșii; deficitul crește inflamația și stresul oxidativ; suplimentele cu metilcobalamină (o formă activă a vitaminei B12) pot reduce simptomele de COVID-19 și daunele la nivelul organelor; suplimentarea cu 500 ug de vitamina B12, 1000 UI de vitamina D și magneziu a redus severitatea simptomelor și nevoia de oxigen la pacienții aflați la terapie intensivă.

Citește și – Cauze și simptomele deficitului de vitamine B

Alimente bogate în vitamine B

Este dovedit că o alimentație care nu asigură nutrienții necesari ne poate predispune la infecții. Așadar, este bine ca dieta noastră de toate zilele să ne ofere necesarul de nutrienți esențiali, inclusiv de B-uri.

Vitamina B1 se găsește în: pește, carne de porc, semințe, nuci, fasole, mazăre, orez brun, fructe de mare, dovlecei.

Vitamina B2 se găsește în: ouă, organe de animale, carnea slabă, legumele verzi (broccoli, spanac).

Vitamina B3 se poate lua din: ficat, carne de pui și de vițel, arahide, chili, bacon, roșii uscate la soare.

Vitamina B5 se poate lua din: carne de vită și pasăre, fructe de mare, organe de animale, ouă, lapte, ciuperci, avocado, broccoli, cartofi, arahide, semințe de floarea-soarelui, năut, orez brun.

Vitamina B6 se găsește în: carnea de curcan, vită și pui, somonul sălbatic, cartofii dulci, semințele de floarea-soarelui, fistic, avocado, spanac și banane.

Vitamina B9 se găsește în: broccoli, spanac, sparanghel, fasole, linte.

Vitamina B12 se poate lua din: carnea de vită și de pasăre, ficat de vită, somon, scoici, creveți, ouă și produse lactate.

Citește și – Vitamine B din surse naturale – utile în oboseală, stres, anemie, imunitate scăzută

SursĂ articol: Joseph Mercola, Is Niacin a Missing Piece of the COVID Puzzle: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/01/20/what-are-the-benefits-of-niacin.aspx?ui=6ac1fb1b602ac592785892c759ca2b2ef008e5a7c93baacd7774d56e6e163333&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art1HL&cid=20210120&mid=DM771001&rid=1063264420

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.