Cum să slăbești dacă ai hipotiroidism – 6 strategii

Persoanele care suferă de hipotiroidism tind să dezvolte probleme cu greutatea corporală.

Hipotiroidismul sau hipotiroidia este o boală care apare din cauză că glanda tiroidă nu mai produce suficienți hormoni tiroidieni.

Cum sa slabesti daca ai hipotiroidism – 6 strategii

Cum sa slabesti daca ai hipotiroidism – 6 strategii: Timolina-freepik.com

Hipotiroidismul încetinește metabolismul

Diverse funcții și procese din corp încep să încetinească, în special metabolismul. Hipotiroidismul poate duce la creșterea în greutate sau poate îngreuna efortul de a slăbi.

Alte probleme sau simptome cauzate de insuficiența de hormoni tiroidieni sunt:

  • oboseală
  • slăbiciune
  • piele uscată
  • căderea părului
  • intoleranță la frig
  • crampe musculare
  • constipație
  • depresie
  • iritabilitate
  • tulburări de memorie
  • cicluri menstruale anormale

Citește și – Hipotiroidismul – una din cauzele oboselii și creșterii în greutate la femei

Cum să slăbești dacă ai hipotiroidism – 6 strategii

Dieteticianul Joe Leech oferă câteva sfaturi sau strategii care pot optimiza metabolismul și pierderea în greutate la persoanele cu hipotiroidism.

Revizuirea tratamentului medicamentos

Există cazuri în care tratamentul tiroidian nu dă roade.

Dacă medicamentele pe care le luați nu ajută la gestionarea nivelurilor de hormoni (TSH, T3 și T4) și la ameliorarea simptomelor, discutați cu medicul.

Solicitați o revizuire a tratamentului și stabilirea unor doze optime.

Reducerea consumului de zahăr și produse rafinate

Pentru a eficientiza pierderea în greutate trebuie să evitați alimentele care au adaos de zahăr și carbohidrați rafinați.

Acestea conțin foarte multe calorii și nu au nicio valoare nutrițională.

Limitați pe cât posibil consumul de sucuri, băuturi alcoolice, pâine albă, cereale rafinate și dulciuri ambalate.

Axarea meselor pe legume și proteine

Persoanele diagnosticate cu hipotiroidism ar trebui să includă la orice masă proteine de calitate și legume.

Proteinele dau mai multă sațietate decât grăsimile și carbohidrații.

Dietele bogate în proteine ajută la obținerea unui control mai bun asupra apetitului, mai ales asupra apetitului nocturn.

Legumele, la rândul lor, sunt necesare deoarece oferă vitamine, minerale, fibre și antioxidanți.

Conținutul nutrițional divers al meselor este extrem de important în bolile tiroidiene și autoimune.

Porția de proteine din farfurie trebuie să acopere ¼ din farfurie, la fel și porția de carbohidrați (cartofi, orez, paste – integrale pe cât posibil). Cealaltă jumătate de farfurie trebuie completată cu legume.

Mâncați mai multe legume crucifere (broccoli, varză, conopidă – gătite, nu crude), ciuperci și legume cu frunze verzi.

Citește și – Dietă de 7 zile pentru hipotiroidism și scăderea în greutate

Creșterea aportului de seleniu și zinc

Țesutul tiroidian conține cea mai mare cantitate de seleniu din corp. De asemenea, zincul este implicat în reglarea hormonului tiroidian (TSH).

Așadar, pentru buna funcționare a glandei tiroide, este foarte important ca dieta să furnizeze suficient seleniu și zinc.

Cea mai bună sursă de seleniu sunt nucile braziliene (2 nuci pe zi acoperă doza necesară). Seleniul se găsește de asemenea în pește (ton, sardine), în carnea de pui și de vită, în ouă și leguminoase.

Zincul se poate lua din leguminoase, nuci, semințe, lapte, iaurt și fructe de mare.

Mișcare fizică zilnică

Scăderea ratei metabolice ne obligă să facem mai multă mișcare pentru a putea arde excesul de calorii și a pierde în greutate.

Exercițiile fizice de intensitate scăzută dar de durată mai lungă sunt la fel de bune ca și antrenamentele de intensitate ridicată.

Cel mai bun exemplu în acest sens sunt plimbările lungi pe jos.

Încercați să mergeți pe jos minim 60 de minute pe zi.

Ridicarea de greutăți este un exercițiu de rezistență foarte bun, care ajută la arderea surplusului de calorii și totodată la construirea de masă musculară.

Dieta autoimună

Aceasta este o recomandare opțională, pentru persoanele care au tiroidită Hashimoto sau alte boli autoimune și care nu au reușit să slăbească în ciuda tuturor eforturilor încercate.

Această dietă constă în eliminarea temporară a unor categorii de alimente: lactate, cereale, nuci, semințe, leguminoase, legumele Solanacee.

Se presupune că aceste alimente pot declanșa inflamații la nivelul intestinului celor cu boli autoimune.

Eliminarea lor din dietă poate ajuta așadar la reducerea inflamației și implicit la atenuarea bolii.

Singura problemă cu dieta autoimună este că are un caracter extrem de restrictiv. Persoanele care iau medicamente riscă să sufere de deficite nutriționale dacă urmează acest regim.

Cereți sfatul medicului dacă doriți să încercați această dietă.

Citește și – Dieta pentru bolile autoimune – alimente permise și interzise

Sfaturi adiționale

Lipsa de somn este un alt factor de risc care poate favoriza creșterea în greutate.

Pentru a reduce consumul de mâncare, serviți masa în farfurii mai mici și folosiți tacâmuri mai mici.

Consumați mai multă apă înainte de masă, pentru reduce aportul de calorii din timpul mesei.

Surse articol:

1. Joe Leech, How to lose weight with an underactive thyroid: Your 6-step guide, Diet vs Disease: https://www.dietvsdisease.org/how-to-lose-weight-with-an-underactive-thyroid/
2. James Norman, Hypothroidism: Overview, causes and symptoms: Hypothyroidism, Endocrine web: https://www.endocrineweb.com/conditions/thyroid/hypothyroidism-too-little-thyroid-hormone

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.