7 soluții simple împotriva căderii părului

Căderea părului este o problemă sâcâitoare pentru foarte multe femei.

Din păcate, nu există un singur tratament care poate oferi soluția definitivă. De multe ori, este nevoie de mai multe remedii pentru a ajunge la un rezultat bun.

7 solutii simple impotriva caderii parului

7 solutii simple impotriva caderii parului: Freepik – www.freepik.com

Atunci când părul cade în cantități mai mari decât în mod normal (pese 100 de fire pe zi), poate fi vorba de o problemă medicală:

  • modificări hormonale (survenite în perioada sarcinii, nașterii sau a menopauzei)
  • afecțiuni ale glandei tiroide
  • medicamente pentru hipertensiune arterială, artrită sau depresie
  • radioterapie
  • deficite nutriționale
  • stres

De multe ori, cauza o reprezintă pur și simplu înaintarea în vârstă.

La bărbați, pierderea părului începe să apară încă de la vârsta de 40 de ani.

11 soluții simple pentru a combate căderea părului

Așa cum spuneam la începutul articolului, pentru a avea un păr sănătos și frumos trebuie să acționăm pe mai multe planuri, atât extern, cât și intern.

În rândurile de mai jos vă oferim câteva din cele mai utile sfaturi pe care le puteți urma pentru a stopa căderea părului.

Atenție la aportul de proteine și Omega-3

Dat fiind că toate celulele corpului sunt alcătuite din proteine, părul are la rândul lui nevoie de proteine pentru a crește și a se menține viguros.

Potrivit unui studiu din 2017, persoanele care pierd cantități anormale de păr au un deficit de aminoacizi.

Mai exact, dieta lor nu conține suficiente alimente bogate în aminoacizi care ajută la producția de proteine.

Așadar, un prim mijloc prin care puteți contribui la stoparea căderii părului este creșterea aportului de proteine. Consumați mai multe ouă, lactate, carne slabă și leguminoase.

Și grăsimile bune sunt importante pentru sănătatea părului și a scalpului. Introduceți în meniu mai multe nuci, semințe de in, pește și alte alimente care conțin Omega-3.

Citește și – Remedii pentru căderea părului (cauze, vitamine recomandate)

Vitamine importante pentru păr

Tot la capitolul dietă trebuie să oferi mai multă atenție vitaminelor. Cea mai importantă este vitamina A. Potrivit studiilor, retinoizii prelungesc faza de creștere a părului.

Vitamina A se găsește în diverse alimente:

  • verdețuri
  • morcovi
  • ardei grași roșii
  • dovleac
  • pește
  • ficat
  • ouă
  • brânzeturi
  • caise, nectarine
  • mango, papaya
  • pepene
  • grepfrut

Masaj cu uleiuri esențiale

Masarea pielii capului produce o stimulare benefică a circulației sângelui și contribuie astfel la creșterea părului.

Studiile au arătat că uleiurile esențiale de rozmarin, cimbru și lavandă sunt utile în alopecia areata (pierderea părului pe porțiuni).

Amestecați 5 picături de uleiuri esențiale cu 30 ml de ulei de cocos și masați scalpul.

Acoperiți apoi capul cu un prosop și lăsați uleiurile să acționeze timp de o oră. Spălați părul cu șampon și clătiți. Faceți acest tratament o dată pe săptămână.

Tratament cu suc de ceapă, usturoi sau ghimbir

Aplicarea sucului de ceapă pe pielea capului este un remediu bine-cunoscut pentru stimularea creșterii părului.

Un studiu publicat în anul 2002 a arătat că tratamentul cu suc de ceapă, aplicat de 2 ori pe zi, a crescut semnificativ regenerarea părului la persoanele cu alopecie areata.

La fel de eficiente sunt sucurile de usturoi și ghimbir.

Citește și – Uleiul de ceapă rezolvă căderea părului, mătreața și albirea prematură – cum să îl prepari în casă

Tratament cu ceai verde

Grație conținutului bogat în antioxidanți, ceaiul verde ajută la protejarea părului.

Puneți 2 pliculețe de ceai verde la infuzat într-o cană cu apă clocotită. După o oră, scoateți pliculețele și aplicați ceaiul pe scalp cu ajutorul unor dischete demachiante sau a unui tifon. Lăsați-l să acționeze un ceas, apoi clătiți părul.

Obiceiuri care afectează părul

Evitați fumatul, consumul excesiv de alcool și cafea. Aceste vicii dăunează imunității, perturbă somnul și au consecințe negative și asupra sănătății pielii și părului.

Limitați pe cât posibil expunerea la stres. Căderea părului se agravează în perioadele în care suntem foarte stresați sau tensionați.

Plimbările în aer liber, mișcarea fizică regulată, realizarea unor activități plăcute, rugăciunea și somnul suficient ajută la alungarea stresului.

Citește și – Maceratul de brusture – leac din natură pentru căderea părului, acnee și ten iritat sau sensibil 

Sfaturi privind uscarea și pieptănarea părului

Pieptănați părul doar atunci când este nevoie, pentru a limita pierderea firelor de păr.

Folosiți un pieptene cu dinții mari în locul periei. Pieptănați-vă ușor (mai ales după ce ați făcut baie) fără să trageți de păr.

Folosiți aerul rece (nu cald) la uscătorul de păr.

Evitați băile fierbinți, care usucă și scalpul și părul și îl fac mai predispus la rupere.

Spălați-vă pe cap cu un șampon blând.

Evitați întinderea, încrețirea, vopsirea părului sau alte tratamente care slăbesc rezistența părului.

Surse articol:

1. Jill Nystul, 11 Simple things you can do to stop hair loss, 11 Simple, One Good Thing by Jillee: https://www.onegoodthingbyjillee.com/ways-to-reduce-hair-loss/
2. Atil Arnarson, 20 Foods that are high in vitamin A, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/foods-high-in-vitamin-a#TOC_TITLE_HDR_2

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.