Miere fermentată cu ghimbir, lămâie și turmeric – pentru tuse și dureri în gât

Mierea fermentată este un remediu valoros pentru farmacia casei. Poate fi utilă mai ales în sezonul gripei și răcelilor, deoarece ameliorează tusea și durerile în gât.

Trebuie să vă apucați din timp să o pregătiți, deoarece durează 2 săptămâni până e gata.

Miere fermentata cu ghimbir, lamaie si turmeric - pentru tuse si dureri în gat

Miere fermentata cu ghimbir, lamaie si turmeric – pentru tuse si dureri în gat: Freepik.com

Rezistă până la 1 an la frigider. Având o durată de valabilitate atât de mare, puteți face o cantitate mai mare ca să o folosiți pe tot parcursul anului.

Miere fermentată – rețetă

Ingrediente

  • ½ kg de lămâi
  • 10 cm de rădăcină de ghimbir
  • 10 cm de rădăcină de turmeric
  • 1,2 kg de miere

Mod de preparare

Curățați lămâile de coajă și tăiați-le cubulețe sau felii.

Decojiți apoi rădăcinile de ghimbir și turmeric. Folosiți o linguriță și veți economisi atât timp, cât și pulpă.

Tăiați ghimbirul și turmericul feliuțe subțiri sau cubulețe.

Luați un borcan cu gura mare și așezați în straturi lămâia, ghimbirul și turmericul. Turnați apoi mierea. Așteptați câteva minute pentru ca mierea să ajungă până la fundul borcanului.

Dacă mai este nevoie, mai completați cu miere. Ingredientele trebuie să fie scufundate complet în miere.

Puneți capacul și strângeți-l bine. Așezați borcanul pe o farfurie și lăsați-l să stea într-un loc cald din casă timp de 7 zile.

Agitați borcanul zilnic. Desfaceți capacul să iasă gazele produse de fermentație.

Citește și – Mierea – superioară antibioticelor în infecțiile respiratorii (o recenzie științifică)

După 1 săptămână mierea fermentată este gata. Mutați borcanul în frigider. Lăsați bucățile de lămâie, ghimbir și turmeric în miere încă o lună. După aceea le puteți scoate.

Nu le aruncați, folosiți-le la ceaiuri sau consumați-le ca atare.

Mod de administrare

Se poate lua câte 1 linguriță de miere fermentată pe zi, sau în doze mai dese când vă confruntați cu o tuse sau o durere în gât.

Calmează iritația și reduce inflamația.

Beneficiile alimentelor fermentate

Alimentele fermentate au beneficii mult mai mari pentru sănătate decât produsele nefermentate.

Sunt renumite îndeosebi pentru capacitatea lor de a îmbunătăți digestia și imunitatea.

În trecut, oamenii foloseau fermentarea ca metodă de conservare a produselor alimentare, dar și pentru îmbunătățirea gustului lor.

În zilele noastre, alimentele fermentate sunt considerate extrem de sănătoase.

Bacteriile bune care se dezvoltă în timpul procesului de fermentare sunt asociate cu numeroase beneficii. Din acest motiv au atras interesul oamenilor de știință.

Citește și – Borcanul cu imunitate: pastă de miere, lămâie, scorțișoară și turmeric

Acidul lactic este una din cele mai studiate bacterii. În timpul fermentării, aceste microorganisme sintetizează vitaminele și mineralele, produc peptide active și enzime, înlătură non-nutrienții.

Peptidele au efecte prebiotice, hipotensive, anticancerigene și anti-alergice.

Alimentele fermentate au proprietăți antioxidante, antimicrobiene, antifungice, antiinflamatoare, antidiabetice și anti-aterosclerotice.

Pe lângă faptul că ajută la digerarea alimentelor și creșterea imunității, probioticele îmbunătățesc sănătatea mentală.

Câteva studii au arătat că anumite tulpini de bacterii bune precum Lactobacillus helveticus și Bifidobacterium longum ameliorează anxietatea și depresia.

Un alt avantaj al consumului de probiotice este scăderea greutății corporale și a grăsimii de pe burtă.

Alimentele fermentate scad riscul de boli cardiovasculare prin faptul că ajută la reducerea nivelului tensiunii arteriale și a colesterolului LDL.

Fermentarea îmbogățește alimentele cu noi substanțe nutritive, precum vitamine din complexul B. În plus, mărește gradul de absorbție și digerare a unor nutrienți.

Proteinele și grăsimile devin mai asimilabile datorită acidului lactiv.

Citește și – Lăptișor de matcă în miere – previne și tratează boli grave

Surse articol:

1. Sarah, Fermented Honey for Coughs and Sore Throats, Joybilee Farm: https://joybileefarm.com/fermented-honey/
2. Nevin Şanlier, Büşra Başar Gökcen, Aybüke Ceyhun Sezgin, Health benefits of fermented foods, Crit Rev Food Sci Nutr. 2019;59(3):506-527: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28945458/
3. Daisy Coyle, What Is Fermentation? The Lowdown on Fermented Foods, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/fermentation
4. Store Dr. Axe, The Outstanding Benefits of Fermentation – for Gut and Immune Health: https://store.draxe.com/blogs/all/fermentation-benefits

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.