Laptele de turmeric te ajută să dormi mai bine 

Nutriționistul Rujuta Diwekar garantează că o cană cu lapte și turmeric (Haldi Milk) este tot ce ai nevoie pentru a dormi mai bine în cursul nopții.

Acest remediu faimos vine din India. La toate celelalte beneficii ale turmericului, se adaugă și acesta de a îmbunătăți somnul de noapte.

Laptele de turmeric - remediu indian pentru un somn odihnitor

Laptele de turmeric – remediu indian pentru un somn odihnitor: Azerbaijan stock – Freepick.com

Somnul hrănește și revitalizează organismul. În mod special, creierul are nevoie de această odihnă esențială.

Specialiștii spun că este extrem de important să mergem la culcare cel târziu la ora 22:00 pentru a prinde cel mai bun somn.

O persoană care se culcă la ora 22:00 se poate trezi la ora 05:00 – un program ideal pentru creier, potrivit doctorului neurolog Vlad Ciurea.

Din păcate, un număr tot mai mare de oameni suferă astăzi de tulburări de somn.

Procentul celor care simt că nu beneficiază de somn suficient atinge 45-50%% din populația României, potrivit datelor statistice din anul 2018.

Privarea de somn este asociată cu diverse boli și probleme de sănătate, precum sindromul de epuizare, diabet, obezitate, hipertensiune arterială sau depresie.

Citește și – Care este durata optimă de somn în funcție de vârstă

Turmericul are efecte neurologice 

Rujuta Diwekar – nutriționist celebru din India, câștigătoare a premiului pentru nutriție din partea Institutului Asiatic de Gastroenterologie, a dezvăluit secretul ei personal pentru un somn odihnitor.

Este vorba despre laptele de turmeric, sau „laptele de aur”, așa cum este supra-numit în întreaga lume.

Turmericul este bogat în antioxidanți care susțin sănătatea creierului și a corpului. Îmbunătățește digestia, întărește oasele, reduce nivelul zahărului din sânge și previne cancerul.

Studiile au arătat că principalul compus din turmeric (curcumina) are efecte benefice asupra sistemului nervos central.

Curcumina protejează neuronii în maladia Alzheimer, dischinezia tardivă, depresia majoră, epilepsia și alte tulburări neuropsihiatrice sau neurodegenerative.

Se presupune că aceste efecte se datorează proprietăților sale antiinflamatoare și antioxidante.

Nu este de mirare de ce turmericul poate îmbunătăți calitatea somnului și este recomandat în tulburările de somn.

Studiile pe șoareci au demonstrat că turmericul protejează împotriva privării de somn și a daunelor oxidative.

Potrivit nutriționistului indian Rujuta Diwekar, laptele de turmeric poate fi util în diverse probleme asociate cu somnul:

  • insomnie
  • sindromul picioarelor neliniște
  • slăbiciune
  • tulburări tiroidiene
  • rezistență la insulină

Citește și – Valeriana – remediu pentru somn, anxietate, picioare neliniștite

Plante antiinflamatoare și imunomodulatoare care ajută somnul

Cercetările recente au arătat că există o legătură importantă între citokine și insomnia. Citokinele sunt glicoproteine regulatoare care acționează ca niște mesageri chimici intercelulari ai sistemului imunitar.

Unele din ele susțin somnul, în timp ce altele îl perturbă. Citokinele care afectează somnul sunt stimulate de inflamații, infecții cronice și stresul cronic.

Există o serie de plante cu efecte imunomodulatoare, antiinflamatoare, adaptogene și analgezice care pot fi folosite împreună pentru promovarea somnului:

  • usturoiul, ceapa
  • echinaceea
  • ginseng panax
  • armurariul
  • turmericul
  • piperul negru
  • ceaiul verde
  • busuiocul sfânt (tulsi)
  • gheara mâței
  • ashwaganda
  • astragalus
  • hameiul
  • floarea pasiunii
  • roinița

Citește și – Ceaiul de hamei – aduce somnul, potolește nervii și simțurile

Cum se prepară laptele de turmeric – rețetă

Ingrediente

  • 1 ½ căni de lapte
  • ¼ linguriță de turmeric
  • 2 nuci caju
  • 1 migdală
  • miere, după gust

Mod de preparare

Zdrobiți migdala și nucile caju și puneți-le într-un ibric. Adăugați laptele și turmericul. Fierbeți amestecul până când lichidul scade până la 1 cană.

Turnați laptele într-o cană și când s-a răcorit, adăugați mierea.

Beți laptele de turmeric înainte de culcare.

Puteți adăuga și puțină scorțișoară și/sau lavandă uscată în lapte. Sau oricare din plantele sugerate mai sus.

Precauții și contraindicații

Acest remediu este sigur. Însă la persoanele care suferă de diabet sau complicații cauzate de afecțiunile renale, dozele prea mari de turmeric pot provoca probleme.

Citește și – Tulburări de somn – 7 leacuri din grădina Domnului

Surse articol:

1. Medichub, O treime din populaţia României suferă de insomnie: https://www.medichub.ro/stiri/o-treime-din-populatia-romaniei-sufera-de-insomnie-id-1504-cmsid-2
2. Times of India, Nutritionist Rujuta Diwekar’s Haldi Milk Is All You Need For Good Sleep: https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/home-remedies/nutritionist-rujuta-diwekars-haldi-milk-is-all-you-need-for-good-sleep/photostory/78894076.cms
3. K. Kulkarni and A. Dhir, An Overview of Curcumin in Neurological Disorders, Indian J Pharm Sci. 2010 Mar-Apr; 72(2): 149–154: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2929771/
4. Tiffany La Forge, Natalie Olsen, These 6 Milk Fixes Will Ease Your Anxieties for a Better Night’s Sleep, Healthline: https://www.healthline.com/health/food-nutrition/warm-milk-to-sleep
5. NDNR.com, The Cytokine Connection to Insomnia: https://ndnr.com/insomniasleep-medicine/the-cytokine-connection-to-insomnia/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.