Dușurile cu apă rece dau energie și ne fac mai rezistenți la boli (studii)

Informațiile prezentate în acest articol se bazează pe studii științifice 

Dușurile reci sunt considerate o metodă de întărire și imunizare sau „călire” a organismului. Ele reprezintă un mijloc simplu de stimulare a poftei de viață și de muncă.

Un studiu danez a demonstrat că dușurile reci îmbunătățesc circulația, măresc energia și productivitatea. În plus, pe termen lung, protejează împotriva bolilor, cauzând mai puține absentări de la serviciu.

Dusurile reci ne faci mai rezistenti la boli

Dusurile reci ne faci mai rezistenti la boli: Torwaiphoto – www.freepik.com

Deși majoritatea dintre noi preferăm o baie caldă, dușul scurt cu apă rece ne aduce mult mai multe beneficii sănătății, atât la nivel fizic, cât și mental.

Beneficiile dușurilor cu apă rece

Îmbăierea corpului în apă rece produce o serie de efecte în plan fizic:

  • mărește ritmul cardiac
  • crește nivelul tensiunii arteriale
  • crește rata respiratorie
  • crește metabolismul

La nivel psihic, apa rece produce un efect revigorant. Îmbunătățește atenția și vigilența și ne face mai activi.

Creșterea energiei 

Un beneficiu extrem de valoros, mai ales în contextul pandemic în care ne află, este creșterea funcției sistemului imunitar.

Un studiu danez, realizat pe 3.000 de persoane, a arătat că angajații care obișnuiesc să facă un duș rece dimineața se simt mai energici și mai stimulați să meargă la serviciu.

Efectul a fost comparat cu cel al cofeinei dintr-o ceașcă de cafea.

Întărirea imunității

Persoanele care au făcut câte 1 duș rece pe zi, puțin 1 lună de zile, au avut nevoie de mai puțin zile libere din cauza unei răceli.

În cazul angajaților care au făcut duș rece și mișcare fizică zilnică, probabilitatea de a-și lua o zi liberă din cauza unei răceli a fost cu 54% mai mică.

Nu din cauză că dușurile reci previn răcelile, ci pentru că simptomele sunt mai ușoare și le permit acestora să își desfășoare activitățile zilnice fără să fie nevoie să lipsească de la locul de muncă.

În ciuda disconfortului raportat de majoritatea participanților la studiu, 91% dintre ei și-au exprimat dorința de a continua această rutină, cu siguranță datorită efectelor benefice resimțite.

Autorii au concluzionat că apa rece stimulează sistemul imunitar, indiferent de durata dușului.

Dispoziție mai bună

O altă stimulare importantă pe care o produc dușurile reci este cea asupra sistemului nervos simpatic. Acest lucru se poate traduce într-o dispoziție mai bună.

Este mai puțin probabil ca cineva să se simtă deprimat după un duș rece. Aceste rezultate nu înseamnă cu dușurile reci pot înlocui antidepresivele recomandate de medic.

Citește și – Călirea organismului cu apă rece – secretul unei sănătăți de fier

Reducerea inflamațiilor și a oboselii

La atleți și la persoanele care fac diverse tipuri de sport, dușurile reci reduc inflamațiile și hipertermia cauzată de exercițiile fizice.

Mai mult, băile cu apă rece și băile alternative cu apă fierbinte și rece ajută recuperarea organismului și reduc oboseala.

Aplicările cu gheață sunt un remediu bine-cunoscut și deseori folosit pentru reducerea inflamațiilor, a sângerărilor și a durerilor. Un studiu publicat în „North American Journal of Medical Sciences” a arătat că aplicarea de comprese cu apă rece anesteziază durerea.

Acest lucru se datorează efectului ape de constricție a vaselor de sânge, dar și de scădere a percepției asupra durerii.

Studiile pe animale sugerează că expunerea la rece eliberează beta-endorfine în corp, substanțe care le ajută să suporte mai ușor durerea.

Beneficii pentru greutatea corporală și piele

Dușurile reci ajută de asemenea la arderea caloriilor și a grăsimii corporale. În plus, sunt utile împotriva mătreții și a acneei.

Citește și – Întărirea imunității la răceli în sezonul rece, prin dietă

Sfaturi finale

Dacă nu ești obișnuit să faci dușuri reci, trebuie să știi că poți începe de la câteva secunde. De altfel, apa nu trebuie să fie rece pe toată durata dușului pentru a obține efecte benefice.

Puteți alterna apa caldă cu apa rece pe perioade scurte de timp, de 30 de secunde până la 2 minute.

Apa nu trebuie să fie mai rece de 20 de grade Celsius.

Persoanele cu boli de inimă grave, precum insuficiență cardiacă congestivă sau sistemul imunitar foarte slăbit trebuie să ceară sfatul medicului înainte de a încerca dușurile reci.

Surse articol:

1. Zoey Sky, Improve circulation and productivity with a cold shower: Study finds it provides an energy boost similar to coffee, resulting in fewer days off work, Natural News: https://www.naturalnews.com/2017-11-20-improve-circulation-and-productivity-with-a-cold-shower-study-finds-it-provides-an-energy-boost-similar-to-coffee-resulting-in-fewer-days-off-work.html
2. Alana Biggers, Are there any health benefits to a cold shower? Medical News Todaty: https://www.medicalnewstoday.com/articles/325725#stronger-immune-system

 

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.