Cataplasma cu făină de in pentru inflamații

Articol documentat

Inul (Linum usitassimum) este o plantă folosită în scopuri nutriționale, industriale și medicinale. Crește în țări precum India, China, SUA și Etiopia. Cel mai mare exportator de semințe de in este însă Canada.

Interesul cercetătorilor pentru semințele și uleiul de in se datorează conținutului lor bogat în acizi grași esențiali Omega-3 (acid alfa-linoleic), fibre, proteine și fitoestrogeni.

Cataplasma cu faina de in

Cataplasma cu faina de in

Beneficiile semințelor de in

Semințele de in conțin 55% acid alda-linoleic, 35% fibre și 28-30% proteine. Sunt catalogate drept un aliment funcțional, adică un aliment care are capacitatea de a preveni și/sau trata anumite afecțiuni.

De pildă, acidul alfa-linoleic este un acid gras polinesaturat care a demonstrat proprietăți antiinflamatoare importante. Acest compus poate preveni de asemenea tromboza și aritmia.

Citește și – 2 linguri de semințe de in pe zi pot reduce tensiunea arterială cu 7-15 puncte

Consumul de semințe de in este recomandat în special persoanelor care din varii motive nu pot consuma pește. Pentru aceștia, semințele de in sunt o sursă valoroasă de Omega-3.

Studiile au arătat că semințele de in îmbunătățesc calitatea vieții femeilor care au trecut de menopauză prin faptul că reduc bufeurile și sprijină sănătatea oaselor.

Cercetările pe animale indică un efect protector al semințelor de in asupra sistemului cardiovascular. Consumul lor a redus progresia aterosclerozei cauzate de colesterolul mărit sau de aportul crescut de grăsimi nesănătoase.

Un studiu clinic a arătat că semințele de in scad tensiunea arterială la persoanele cu boli ale arterelor periferice.

La pacienții cu diabet de tip 2 sau prediabet, semințele de in au redus nivelul zahărului din sânge.

Nu în ultimul rând, uleiul de semințe de in este benefic pentru piele. Un studiu de 12 săptămâni realizat pe femei cu pielea sensibilă a arătat că consumul de ulei de semințe de in a redus sensibilitatea, asprimea și descuamarea pielii și a mărit capacitatea de hidratare și finețea pielii.

Citește și – Uleiul de semințe de in – beneficii și utilizări

Cataplasma cu făină de in – rețetă

Un alt mod în care semințele ne pot ajuta este prin aplicarea lor externă. Cataplasma este un remediu popular pentru inflamațiile externe.

Haideți să vedem cum se face cataplasma cu semințe de in

Pentru un efect mai rapid, semințele de in trebuie măcinate și transformate într-o pulbere fină. Se poate folosi în acest scop râșnița electrică de cafea.

Făina obținută se pune într-o cratiță mică. Se adaugă o cantitate suficientă de apă cât să rezulte o pastă moale. Se încălzește pe foc, până când făina de in fierbe și preparatul se îngroașă. (Se poate adăuga și făină de muștar).

Pasta obținută se întinde pe o bucată de pânză curată. Se lasă să se răcească puțin, apoi se aplică pe zona afectată a corpului.

Indicații terapeutice

Cataplasma cu făină de in este recomandată în următoarele afecțiuni:

  • furuncule
  • abcese
  • panarițiu
  • dureri intestinale
  • bronșită
  • pneumonie
  • afecțiuni respiratorii

Semințele de in dau rezultate bune și în inflamațiile digestive și urinare. În aceste cazuri, se recomandă maceratul, obținut din 3 linguri de semințe de in și 1 litru de apă călduță. Se lasă la macerat peste noapte, iar a doua zi se consumă în mai multe rații.

Citește și – „Pansament” gastric natural, din semințe de in

Dacă introduceți pentru prima dată semințele de in în dietă, cereți sfatul medicului, deoarece acestea pot interacționa cu anumite

Citește și – Cum să adaugi semințe de in în mâncărurile zilnice

Surse articol:

1. Mihir Parikh, Thane G. Maddaford, J. Alejandro Austria, Michel Aliani, Thomas Netticadan, and Grant N. Pierce, Dietary Flaxseed as a Strategy for Improving Human Health, , Nutrients. 2019 May; 11(5): 1171: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6567199/
2. Marc Bosquet, In, 500 de Rețete naturale pentru sănătate și frumusețe, Editura Nicol, București, 2014, p. 182
3. Priyanka Kajla, Alka Sharma and Dev Raj Sood, Flaxseed—a potential functional food source, J Food Sci Technol. 2015 Apr; 52(4): 1857–1871: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4375225/
4. Summit Medical Group, Benefits of Flaxseeds: https://www.summitmedicalgroup.com/news/nutrition/benefits-flaxseeds/

 

 

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.