Plante și alimente cu „efect” de aspirină

Aspirina este una din cele mai vândute pilule din lume. Este, de altfel, primul dintre medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene descoperite.

De regulă, oamenii apelează la aspirină când suferă de dureri de cap, dureri musculare sau febră. Uneori este utilizată și ca antiinflamator sau anticoagulant.

Alimente cu efect de aspirina

Alimente cu efect de aspirina

În ultimii ani, aspirina a început să fie prescrisă în doze mici, pe termen lung, ca medicament preventiv pentru persoanele cu risc de cheaguri de sânge sau atac de cord. Asta deoarece ajută la subțierea sângelui.

Citește și – Milioane de oameni iau aspirină în fiecare zi, fără să aibă avizul medicului

Aspirina sintetică 

Aspirina, în forma ei naturală, a fost folosită încă din timpul lui Hipocrate. Oamenii mestecau scoarță de salcie pentru scăderea febrei și reducerea inflamațiilor.

Aspirina a fost derivată inițial din plante, precum scoarța de salcie și crețușca. Aceste plante conțin salicilați. Ulterior, a fost recreată în laborator, sintetizată de industria farmaceutică și comercializată sub forma unor pastile pentru gută și febra reumatică.

Compușii naturali transformați în medicamente sintetice pot cauza efecte secundare. Antiinflamatoarele nesteroidiene pot provoca mâncărimi, iritații gastrointestinale sau probleme mai severe.

Unele persoane își găsesc alinarea durerilor în aspirină, iar efectul benefic depășește riscurile asociate administrării ei. Însă pe termen lung, acest medicament nu este o soluție.

Surse naturale de „aspirină”

Vestea bună este că aspirina poate fi luată din surse naturale. Scoarța de salcie, crețușca, mirtul și rădăcina de lemn dulce sunt plantele cu cel mai mare conținut de acid salicilic.

Citește și – Salcia – reduce febra  și durerile la fel de eficient ca aspirina, fără efecte secundare

Acest ingredient activ se găsește însă și în alimente.

Dacă vă ghidați după principiul lui Hipocrate – care spunea că alimentele trebuie să ne fie medicamente și medicamentele alimente, atunci puteți încerca să folosiți aspirină naturală.

În continuare vă prezentăm o listă de alimente care conțin în mod natural salicilați:

  • zmeura
  • căpșuni
  • mere
  • afine
  • coacăze
  • cireșe
  • curmale
  • smochine
  • avocado
  • castraveți
  • broccoli
  • conopidă
  • vinete
  • ardei iuți
  • grepfrutul
  • strugurii
  • kiwi
  • piersici
  • prune
  • ananas
  • paprika
  • ridichi
  • spanac
  • turmeric
  • dovlecei
  • cicoare
  • cartofi dulci

Fructele uscate au un conținut mai mare de salicilați decât fructele proaspete: stafide, prune uscate, caise uscate, coacăze uscate, afine uscate, merișoare uscate.

Citește și – Zmeura – „aspirina” dulce a naturii

Și mirodeniile sunt o sursă bună de salicilați:

  • mărarul
  • oregano
  • tarhonul
  • rozmarinul
  • cimbrul
  • chimionul
  • scorțișoara
  • cuișoarele
  • semințele de anason
  • cayenne
  • muștarul
  • turmericul

Oțetul, migdalele, fisticul, cafeaua, vinul, mierea, murăturile, ciupercile, măslinele și aloe vera sunt de asemenea surse naturale de compuși salicilați.

Citește și – Turmericul poate înlocui aspirina și ibuprofenul și nu are efecte secundare

Intoleranța la aspirina sintetică

Unele persoane au intoleranță la aspirină. Mai ales la aspirina sintetică, deoarece aceasta are o concentrație mult mai mare de salicilați decât alimentele.

Doza de salicilați pe care o putem lua din alimente este de 10-200 mg pe zi, în timp ce o doză de aspirină sintetică poate conține până la 325-650 mg.

Sensibilitatea sau intoleranța la aspirină se manifestă prin reacții adverse la nivelul aparatului respirator, a tractului intestinal și a pielii:

  • nas înfundat
  • infecții sau inflamații ale sinusurilor
  • polipi nazali
  • astm
  • diaree
  • gaze
  • dureri abdominale
  • colită
  • urticarie
  • inflamații ale țesuturilor

În cazul aspirinei sintetice, reacțiile alergice sunt cauzate de molecula „acetil”, care este atașată de salicilați. Alimentele bogate în salicilați nu au acest grup de acetil.

Citește și – 12 alternative naturale la aspirină și ibuprofen pentru durerile articulare

Surse articol:

1. Yvette Brazier, Justin Choi, Uses, benefits, and risks of aspirin, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/161255
2. Jillian Kubala, Salicylate Sensitivity: Causes, Symptoms and Foods to Avoid, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/salicylate-sensitivity#section7
3. The Joint Chiropractic, Does Natural Aspirin Exist? https://www.thejoint.com/california/encinitas/encinitas-31006/does-natural-aspirin-exist
4. Suzy Cohen, Ask The Pharmacist: 36 foods that contain aspirin, Naples Daily News: https://eu.naplesnews.com/story/news/local/communities/marco-eagle/2016/08/08/ask-pharmacist-36-foods-contain-aspirin/88307262/

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.