Plimbările în pas alert scad cu 40% riscul unui infarct

Medicul rus Mikhail Tombak spune că plimbările în pas alert scad cu 40% riscul unui infarct sau accident vascular cerebral. Este concluzia unui studiu realizat în America, pe un eșantion de 85.000 de femei.

Mișcarea fizică se dovedește încă odată esențială vieții.

Miscarea fizica scade riscul unui infarct cu 40 de procente

Miscarea fizica scade riscul unui infarct cu 40 de procente

Citește și – Lipsa de mișcare fizică provoacă 6-10% din bolile cronice și deces prematur

Beneficiile mișcării fizice regulate

Activitatea fizică regulată are ca urmări îmbunătățirea multor aspecte ale sănătății:

  • arderea caloriilor
  • scădere ponderală sau menținerea unui greutăți corporale optime
  • prevenirea sau controlul bolilor de inimă, hipertensiunii arteriale și a diabetului de tip 2
  • fortificarea inimii
  • întărirea oaselor și mușchilor
  • ameliorarea durerilor articulare
  • stimularea funcției sistemului imunitar
  • creșterea speranței de viață
  • îmbunătățirea dispoziției și a energiei
  • creșterea abilităților de coordonare
  • stimularea creativității
  • îmbunătățirea echilibrului

Atingerea acestor beneficii nu presupune sport extrem sau exerciții fizice extrem de dificile sau obositoare.

Dimpotrivă, mersul pe jos s-a dovedit a fi cea mai simplă formă de mișcare fizică pe care trebuie să o practicăm pentru a ne bucura de o viață sănătoasă.

Într-un singur cuvânt, trebuie să ne păstrăm activi orice ar fi. Este adevărat că beneficiile acestea cresc cu cât ne mișcăm mai repede.

Citește și – Mersul pe jos – cea mai bună formă de mișcare fizică

Experții din cadrul „Department of Health and Human Services” recomandă adulților sănătoși un minim de 150 de minute de activitate aerobică moderată pe zi sau 75 de minute de activitate aerobică mai viguroasă.

Aceste minute trebuie împărțite pe durata unei săptămâni. Se recomandă de asemenea exerciții de forță pentru toate grupele de mușchi, de 2 ori pe săptămână.

Trei ore de mers în pas vioi pe săptămână pot reduce cu 50% incidența unui infarct

Beneficiile mișcării fizice îl arată și studiile. Mersul pe jos vioi sau în pas alert poate reduce cu 40 de procente riscul apariției unui atac de cord sau a apoplexiei.

Cercetarea doctorului G. Monson a arătat că femeile care se mișcă mai energic au o stare de sănătate mai bună. Studiul a fost efectuat pe asistente medicale dintr-o clinică din Boston.

Trei ore de mers în pas vioi pe săptămână pot reduce cu 50% incidența unui infarct.

Mersul vioi ajută la reglarea tensiunii arteriale, la scăderea colesterolului și a greutății corporale.

Citește și – Pentru femeile peste 60 de ani fiecare secundă de mișcare fizică contează

Nu mai puțin important este că mișcarea fizică energică poate preveni diabetul.

Omul nu a fost făcut ca să fie sedentar. Ci să se afle într-o continuă mișcare. Binefacerile mișcării fizice sunt cunoscute încă din antichitate. Aristotel spunea că lipsa de activitate pe perioade lungi de timp afectează grav sănătatea.

Astăzi însă, foarte multe persoane duc o viață sedentară. Fie stau foarte mult jos (la birou, în fața ecranelor), fie în picioare.

Citește și – Dacă ai avut un accident vascular cerebral și nu faci mișcare fizică, riști să mai faci unul

Mersul pe jos ne poate ajuta să ne păstrăm inima sănătoasă, oasele și mușchii puternici, o condiție fizică excelentă și o memorie ascuțită. Nu în ultimul rând, exercițiile fizice măresc rezistența la stres.

„Depărtați-vă de riscul unui atac de cord în pas de plimbare”

Este important de menționat că persoanele bolnave au cel mai mult de câștigat de pe urma mișcării fizice regulate.

Dr. Tombak atrage atenția că persoanele cardiace nu trebuie să se întindă în pat când se simt rău. De ce? Pentru că inima lor va depune un efort și mai mare pentru a pompa sângele prin vasele de sânge inactive.

Mișcarea musculară pune în funcțiune sângele. Sau mai bine zis, ajută la pomparea lui.

„Cu cât sunt mai mulți mușchi angajați în activități, cu atât este mai bine pentru inima noastră, pentru restul sistemului circulator și pentru sănătatea noastră în general”.

Autorul recomandă cardiacilor sensibili la schimbările vremii să iasă afară și să se plimbe în aer liber. Este cel mai bun exercițiu pentru antrenarea mușchilor și îmbunătățirea funcției organelor.

Sfaturi pentru mersul pe jos

Ca regulă generală, trebuie să reținem că avem nevoie de cel puțin 30 de minute de mișcare fizică pe zi.

În timpul plimbărilor, capul trebuie să ținut sus, privirea înainte, gâtul, umerii și spatele trebuie să fie relaxate, nu rigide sau foarte drepte.

Brațele trebuie să se miște liberi, cu o ușoară îndoire a coatelor. Mușchii stomacului se țin puțin strânși, iar spatele trebuie să fie drept, nu arcuit în față sau în spate.

Călcați cu toată talpa, începând de la călcâie și până la vârf.

Surse articol:

1. Mayo Clinic, Walking: Trim your waistline, improve your health: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/walking/art-20046261
2. Jane Chertoff, What Are the Benefits of Walking? Healthline: https://www.healthline.com/health/benefits-of-walking
3. Mikhail Tombak, Ajutați-vă inima, Vindecarea bolilor incurabile prin metode naturale, Editura Lifestyle, București, 2011, pp. 83-85

 

 

 

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.