Sirop de turmeric pentru inflamații și dureri

Articol documentat

Turmericul este unul din cei mai puternici agenți antiinflamatori naturali. A fost comparat în studii cu antiinflamatoarele de sinteză și în unele cazuri s-a dovedit chiar superior.

Cei de la „Herba Zest” ne propun siropul de turmeric pentru inflamații – un mod inedit de a consuma această plantă în scop terapeutic.

Sirop de turmeric pentru inflamatii

Sirop de turmeric pentru inflamatii: Jigsawstocker – www.freepik.com

În ce boli ajută turmericul

O recenzie publicată în anul 2017 în jurnalul „Foods” a arătat că turmericul are numeroase beneficii, care se datorează compusului său activ „curcumina”.

Aceasta funcționează prin mecanisme antioxidante și antiinflamatoare.

Potrivit studiilor, curcumina ajută la controlul stresului oxidativ și a bolilor inflamatorii. Este utilă în:

  • artrită
  • inflamațiile cauzate de exerciții
  • dureri musculare la sportivi și persoanele active
  • boli degenerative
  • afecțiuni renale
  • sindromul metabolic (diabet, boli cardiovasculare, obezitate)
  • hiperlipidemie (nivel crescut de grăsimi în sânge)

Efectele turmericului la persoanele sănătoase

Recenzia de mai sus a arătat că turmericul are efecte benefice inclusiv la persoanele sănătoase. Studiile au arătat că, în doze mici, curcumina:

  • scade trigliceridele și colesterolul
  • îmbunătățește funcția cognitivă, dispoziția și biomarkerii sangvini la persoanele de 60-85 de ani
  • îmbunătățește atenția și memoria de lucru
  • reduce oboseala cauzată de stres, induce o stare de calm
  • ameliorează simptomele de depresie și anxietate

Citește și – Poate turmericul să reducă inflamați și durerile? Ce spune știința

Turmericul – antiinflamatorul naturii

Cercetătorii au descoperit că stresul oxidativ și inflamația se află la baza multor boli cronice, precum:

  • alergiile, astmul și bronșite
  • colita
  • artrita
  • ischemia renală
  • bolile cardiovasculare
  • sindromul metabolic

Inflamația este implicată inclusiv în afecțiunile neurologice, precum Alzheimer, Parkinson, scleroza multiplă sau epilepsia.

Curcumina poate combate dezvoltarea acestor boli prin faptul că suprimă inflamația, prin diverse mecanisme.

Citește și – Turmericul reduce durerile articulare în artrita psoriazică

Sirop de turmeric pentru inflamații – rețetă

Beneficiile turmericului pot fi obținute numai dacă acesta este administrat împreună cu un agent care îi crește biodisponibilitatea, adică ajută la absorbția lui în corp. Piperina este un astfel de agent, care se găsește în piperul negru.

Și grăsimile cresc capacitatea organismului de a asimila curcumina. Astfel, turmericul poate fi asociat cu avocado, pește, nuci sau un ulei sănătos.

Ingrediente

  • 8 linguri de pudră de turmeric
  • 1 linguriță de piper negru
  • 3 litri de apă
  • 1 cană de sirop de arțar

Mod de preparare

Turnați 1 litru de apă într-o cratiță. Adăugați pulberea de turmeric și piperul puneți vasul pe foc.

Din momentul în care apa începe să clocotească, lăsați turmericul să fiarbă 10 minute.

Turnați ceaiul obținut într-un borcan. Puneți capacul și lăsați la infuzat peste noapte, sau 10 ore.

După trecerea perioadei de infuzare, puneți ceaiul de turmeric înapoi în cratiță. Adăugați restul de apă (2 litri) și fierbeți din nou 30 de minute, până când lichidul scade la jumătate.

Adăugați siropul de arțar și amestecați. Lăsați preparatul la foc mic timp de 20 minute, sau până se îngroașă. Amestecați din când în când.

Când a căpătat consistența dorită, stingeți focul și turnați siropul de turmeric în sticle mai mici.

Citește și – Tinctura de urzică și turmeric ameliorează durerile articulare

Mod de administrare

Se poate lua câte 1 lingură de sirop, de 3 ori pe zi, sau câte 1 lingură odată la 4 ore.

Siropul de turmeric se ține la frigider. Este indicat să îl consumați în maxim 3 săptămâni, întrucât după aceea își pierde eficiența.

Surse articol:

1. Susan J. Hewlings, and Douglas S. Kalman, Curcumin: A Review of Its’ Effects on Human Health, Foods. 2017 Oct; 6(10): 92: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5664031/
2. Herba Zest, Turmeric Syrup for Reducing Inflammation: https://www.herbazest.com/remedies/turmeric-syrup-for-reducing-inflammation
3. Barbara Olendzki, Jennifer Chaiken, Using Black Pepper to Enhance the Anti-Inflammatory effects of Turmeric, Center for Applied Nutrition: https://www.umassmed.edu/nutrition/blog/blog-posts/2019/6/using-black-pepper-to-enhance-the-anti-inflammatory-effects-of-turmeric/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.