Capsule cu scorțișoară și ghimbir pentru accelerarea metabolismului

Articol documentat

Aceste capsule cu scorțișoară, ghimbir și alte mirodenii pot ajuta la stimularea metabolismului. Mirodeniile în general influențează pozitiv digestia și apetitul.

Turmericul accelerează digestia și combate constipația. Scorțișoara stimulează arderea grăsimilor și mărește sensibilitatea la insulină. Ghimbirul și cayenne reduc pofta de mâncare, cresc rata metabolică și arderea caloriilor.

Capsule cu scortisoara si ghimbir pentru accelerarea metabolismului

Capsule cu scortisoara si ghimbir pentru accelerarea metabolismului: 8photo – www.freepik.com

Pe scurt, aceste capsule cu mirodenii pot preveni apariția tulburărilor metabolice și pot fi utile în controlul greutății corporale.

Capsule cu scorțișoară și ghimbir pentru accelerarea metabolismului

Ingrediente

  • 1 lingură de scorțișoară măcinată
  • 1 lingură de ghimbir măcinat
  • 1 lingură de pulbere de turmeric
  • 1 lingură de pudră de Cayenne (sau piper roșu)
  • 100 de capsule gelatinoase goale (se găsesc de cumpărat de pe EMAG)

Mod de preparare

Se pun toate ingredientele într-un bol și se amestecă bine. Cu pulberea obținută se umplu capsulele goale. Se păstrează într-un borcan de sticlă închis, în dulap. Nu se ține la lumină sau în bătaia soarelui.

Mod de administrare

Se pot lua câte 2-3 capsule de scorțișoară și ghimbir pe zi. Însă este indicat să cereți părerea medicului înainte de a începe un tratament naturist, mai ales dacă suferiți de boli cronice sau luați medicamente.

Citește și – Optimizarea metabolismului în 8 pași

Scorțișoara combate sindromul metabolic

O recenzie publicată în anul 2016 în „Journal of Basic Medical Sciences” a concluzionat că scorțișoara protejează împotriva sindromului metabolic.

Acționează prin mai multe mecanisme. Compușii săi activi reduc:

  • tensiunea arterială
  • glucoza din sânge
  • obezitatea

Totodată, ameliorează dislipidemia, adică îmbunătățește metabolismul grăsimilor din sânge (trigliceride și colesterol).

Scorțișoara are așadar o eficiență divedită împotriva complicațiilor sindromului metabolic. Scade factorii de risc ai bolilor cardiovasculare și rata mortalității/morbidității asociate cu acestea.

Sindromul metabolic este un complex de afecțiuni și tulburări care include rezistența la insulină, hiperglicemie, obezitate, hipertensiune arterială și dislipidemie.

Un studiu mic, apărut în anul 2012 în „International Journal of Preventative Medicine” a arătat că administrarea zilnică a scorțișoarei timp de 2 luni a ajutat la scăderea greutății corporale și a grăsimii corporale.

Poate fi benefică în diabet și prediabet. În medicina populară este utilizată în răceli, flatulență, greață, indigestie, diaree, menstruații dureroase și sindromul colonului iritabil.

Citește și – 10 plante care te pot ajuta să slăbești

Ghimbirul

Un studiu publicat în jurnalul „Metabolism” în anul 2012 sugerează că ghimbirul stimulează termogeneza și diminuează senzația de foame.

Termogeneza este procesul prin care se produce căldură în corp. Participanții au primit 2 g de pulbere de ghimbir dizolvată în apă fierbinte, la micul dejun. Autorii au concluzionat că ghimbirul inhibă apetitul și poate ajuta la controlul greutății corporale.

Rădăcina de ghimbir este folosită în tulburările metabolice încă din antichitate. Studiile au confirmat efectele sale antiinflamatoare, anti-hipertensive și stimulante asupra tractului gastrointestinal (crește secrețiile gastrice).

La șobolanii hrăniți cu o dietă grasă, ghimbirul a contribuit la scăderea glucozei, insulinei, colesterolului și trigliceridelor.

Citește și – Ceai pentru slăbit – reduce apetitul și stimulează arderea grăsimilor 

Surse articol:

1. Herba Zest, Cinnamon Cayenne Capsules for Boosting Metabolism: https://www.herbazest.com/remedies/cinnamon-cayenne-capsules-for-boosting-metabolism
2. Hamid Mollazadeh and Hossein Hosseinzadeh, Cinnamon effects on metabolic syndrome: a review based on its mechanisms, Iran J Basic Med Sci. 2016 Dec; 19(12): 1258–1270: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5220230/
3. Jill Corleone, Does Cinnamon Increase Metabolism? Live Strong: https://www.livestrong.com/article/491512-does-cinnamon-increase-metabolism/
4. Cathy Wong, Barbie Cervoni, Health Benefits of Cinnamon, Very Well Health: https://www.verywellfit.com/cinnamon-for-health-89013
5. Muhammad S. Mansour, Yu-Ming Ni, Amy L. Roberts, Michael Kelleman, Arindam RoyChoudhury, and Marie-Pierre St-Onge, Ginger consumption enhances the thermic effect of food and promotes feelings of satiety without affecting metabolic and hormonal parameters in overweight men: A pilot study, Metabolism. 2012 Oct; 61(10): 1347–1352: ttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3408800/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.