10 secrete pentru sănătatea oaselor

Articol documentat

Terapeuta nord-americană Susun Weed, considerată un mentor pentru femei în ceea ce privește vindecarea prin plante, ne oferă 10 secrete pentru sănătatea oaselor.

Este bine să știm că procesul de pierdere osoasă începe încă de la 30 de ani. Până la această vârstă, oasele noastre se află într-un proces continuu de reînnoire. 

10 secrete ale sanatatii oaselor la femei

10 secrete ale sanatatii oaselor la femei: Jcomp – www.freepik.com

Când începe procesul de pierdere osoasă

După 35 de ani, corpul nu mai produce celule osoase noi cu atât de multă eficiență. Dimpotrivă, numărul de celule osoase care mor este mai mare decât numărul celor care se formează. Cu alte cuvinte, de la această vârstă procesul de înnoire a oaselor intră în declin.

Această pierdere de masă osoasă poate fi un început de osteoporoză. Femeile de 40 de ani încep să fie afectate, iar cele de 50 de ani sunt sfătuite de medici să ia hormoni și medicamente pentru prevenirea osteoporozei și a fracturilor.

Sănătatea oaselor depinde de alimentație și stil de viață

Este esențial să știm că oasele pot fi menținute puternice chiar și la 50-60 de ani, dacă avem un stil de viață sănătos. Susun Weed spune că femeile care mănâncă multe alimente bogate în calciu și fac mișcare fizică regulată, ajung la menopauză cu oase mult mai puternice.

Cel puțin comparativ cu femeile care au o dietă bogată în cereale rafinate, alcool, cafea, sucuri, carne procesată și soia.

Citește și: Cum să slăbești și să scapi de durerile articulare – dr. Susan Brown

Terapia de substituție hormonală poate ajuta la menținerea densității osoase, însă pe de altă parte crește riscul de cancer mamar.

Oasele nu se rup însă din cauză că densitatea lor este mai mică. Inclusiv femeile care iau estrogen sau alți hormoni pentru prevenirea osteoporozei sunt predispuse la fracturi.

Verdețurile mențin oasele rezistente

Oasele pot fi sprijinite prin consumul de alimente și plante bogate în minerale. Verdețurile sunt cele mai bune medicamente pentru oase.

Susun Weed recomandă femeilor să se obișnuiască să mănânce verdețuri închise la culoare, stropite cu oțet și condimentate cu usturoi. Această combinație va ajuta la menținerea oaselor rezistente și flexibile.

Verdețurile conțin minerale care susțin sănătatea oaselor la orice vârstă. Un studiu a arătat că persoanele care au o dietă preponderent vegetală au rate mai mici de osteoporoză și alte boli.

Femeile care mănâncă plante bogate în calciu și fac exerciții fizice regulat au oase mai puternice, comparativ cu cele care iau hormoni. Oasele acestora din urmă sunt mai masive, însă rigide. Un os rigid, care nu se îndoaie ușor, este mai predispus la rupere (fracturi).

Citește și: Oase sănătoase la femei prin remedii naturale – sfaturile vindecătoarei Susun Weed

10 secrete pentru oase sănătoase la femei

Plimbările dese prin natură și consumul a minim 1.500 mg pe zi din alimente pot reduce riscul de fracturi cu 50%. Este o cale ieftină și naturală pentru păstrarea sănătății oaselor, comparativ cu terapia hormonală.

1. Femeile însărcinate trebuie să mănânce cât mai sănătos pentru a le asigura copiilor oase puternice

2. Copiii trebuie hrăniți sănătos cât se află în perioada de dezvoltare a oaselor

3. Menținerea ciclurilor regulate, mai ales până la vârsta de 30 de ani

4. Axarea pe un consum adecvat de proteine, minerale, grăsimi și vitamine din alimente și plante în momentul încetării menstruațiilor (în sarcină, alăptare ori după menopauză)

5. Mișcare fizică regulată, cât mai rapidă, zilnic; lucru în grădină, în natură

6. Consumul a 3 sau mai multe alimente bogate în calciu pe zi

7. Consum de plante bogate în proteine și calciu: alge marine, urzică, păpădie, trifoi roșu, tătăneasă; infuzie de urzică de 4-6 ore și 10-25 de picături de tinctură de rădăcină de păpădie în ¼ pahar de apă înainte de masă.

8. Consum regulat de iaurt, sardine, tahini, somon, brânză, ovăz, lapte de capră pentru asigurarea calciului și grăsimilor necesare oaselor

9. Coada-calului (planta tânără) întărește oasele și este recomandată femeilor premenopauzale cu pierdere osoasă parodontală sau fracturi care se vindecă greu; se poate consuma câte 1 cană de ceai pe zi

10. Apă cu suc de lămâie după mese

Citește și: Remedii pentru întărirea oaselor

Produse care interacționează cu calciul

Unele plante pot interfera cu absorbția și utilizarea calciului în corp. Evită așadar:

– Spanacul, rubarba, frunzele de sfeclă și alte legume bogate în acid oxalic
– Tofu, băuturile din soia și alte produse din soia nefermentată
– Sucurile carbogazoase, făina albă, produsele procesate
– Cafeaua, zahărul alb, tutunul, alcoolul, sarea
– Fluorul din apă și din pasta de dinți
– Laxativele, pastilele care conțin fibre, tărâțele
– Medicamentele steroide (corticosteroizii – Prednison), inhalatorii pentru astm
– Dietele restrictive caloric
– Excesul de fosfor și de sare (duc la excreția calciului)
– Medicamente antiacide

Sursă articol: Botanical.com, Susun Weed – Better Bones: https://botanical.com/site/column_susun/susun_better_bones.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...
loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.