Anxietate, frică, panică? 6 plante care te calmează

Articol documentat

Anxietatea, atacul de panică și frica generate de acestea își au de multe ori originea în grijile excesive pe care ni le facem.

Stresul, lipsa de timp, agitația lăuntrică sau gândirea pesimistă sau negativă au de asemenea un rol important.

Plante anxietate frica

Plante anxietate frica: Vanalya – www.freepik.com

Diferența dintre frică și anxietate

Terapeuta Susun Weed spune că între frică și anxietate există o diferență importantă. Dacă frica are un obiect clar, anxietatea este mai curând o stare difuză.

Frica ne poate proteja și feri de anumite pericole. Sau ne poate stimula să reacționăm în anumite situații.

Pe când anxietatea ne poate distruge sănătatea, făcându-ne mai vulnerabili și mai sensibili. În plan fizică, anxietatea îngreunează respirația, îngustează vasele de sânge și perturba funcția sistemului imunitar.

Frica este o energie folositoare uneori și în anumite doze. Însă anxietatea este însă inutilă. Nu are nici un beneficiu. Duce doar la nesiguranță, confuzie, îngrijorare și panică.

Este important să facem această distincție atunci când simțim teamă sau panică. Dacă este anxietate, să încercăm să ne liniștim și să spunem o rugăciune. Ea ne va aduce în suflet nădejde și ne va da curaj să trecem peste orice.

Plante pentru anxietate

Totodată, putem apela la ajutorul plantelor medicinale, care au o acțiune blândă asupra sistemului nervos. În plus, ele nu se adresează unui singur sistem sau organ.

Niciodată nu vizează un singur organ sau un singur sistem, ci produc beneficii multiple.

Studiile au arătat o serie de plante cu efecte sedative și calmante care pot fi folosite împotriva stărilor de anxietate:

  • floarea-pasiunii
  • valeriana
  • mușețel
  • lavandă
  • roinița

Ceai de urzici

Terapeuta Susun Weed recomandă ceaiul de urzici femeilor care se confruntă cu anxietate. Ea spune că această plantă tonifică glandele suprarenale și poate reduce stările de frică, anxietate sau nervozitate.

Este totodată extrem de hrănitoare pentru organism. conține calciu și fier.

Ceaiul se prepară dintr-o cană de urzici uscate și 1 litru de apă clocotită. Se lasă la infuzat cel puțin 4 ore, sau toată noaptea. După ce se strecoară, ceaiul poate fi păstrat în frigider.

Ceaiul de urzici cu gheață sau rece este în mod deosebit binefăcător. Pentru a avea un gust mai plăcut, se poate adăuga puțină sare. Este mai bun cu sare decât cu zahăr sau miere.

Ceai din paie de ovăz

Paiele de ovăz sunt de asemenea utile împotriva anxietății datorită efectului lor calmant. Ceaiul se prepară la fel ca în cazul de mai sus. Are un gust mai blând și poate fi îndulcit cu miere.

Paiele de ovăz pot fi folosite și la baie. Calmează nervii.

Tinctura de talpa gâștii

Este remediul calmant preferat al terapeutei Susun Weed. Această plantă nu creează somnolență și nici nu amorțește mintea. Dacă este nevoie, se pot lua câte 10-20 de picături la fiecare 10 minute. După o vreme începe să își facă efectul și nu veți mai avea nevoie de ea.

Citește și: Luptă împotriva depresiei și anxietății cu arme naturale

Tinctură de sunătoare

Sunătoarea este considerată calmantul numărul unu al naturii. Sunătoarea hrănește nervii și îi întărește. Poate fi folositoare în cazurile severe de anxietate sau depresie. Se poate consuma câte o pipetă în momentele grele, de mai multe ori pe oră, dacă este necesar.

Tinctură de valeriană

Se pot consuma câte 5 picături de tinctură de rădăcină de valeriană la fiecare 10-15 minute, până când apare o stare de calm. Valeriana dă somnolență.

Nu o administrați în doze mai mari, deoarece este puternică. Poate fi folosită și sub formă de ceai. Cura nu trebuie să depășească 3 săptămâni. Evitați capsulele cu valeriană, căci pot da dependență.

Citește și: Valeriana – remediu pentru somn, anxietate, picioare neliniștite

Exerciții fizice și exerciții de respirație

Exercițiile fizice pot ajuta la risipirea stării de stres, neliniște, teamă sau agitație. 15-20 de minute de alergare pot fi suficiente pentru alungarea stresului.

Dacă apare atacul de panică și respirația începe să devină rapidă și superficială, respirați într-o pungă de hârtie. Sau țineți-vă puțin respirația. O altă metodă ar fi să vă acoperiți nasul și gura cu mâna și să numărați până la 20. Respirați apoi cât mai lent. Aceste exerciții pot ajuta la reglarea respirației.

Surse articol:

  1. Brent A. Bauer, Herbal treatment for anxiety: Is it effective? Mayo Clinic: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/generalized-anxiety-disorder/expert-answers/herbal-treatment-for-anxiety/faq-20057945
  2. Wise Women Mentor Susun Weed, Herbs that Ease Anxiety and Fear: http://www.wisewomanmentor.com/wise-woman-ezine/8857536

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.