Sirop de soc și pătlagină – reduce durata și severitatea unei gripe sau răceli

Articol documentat

Cei care au făcut acest sirop de soc și pătlagină au doar comentarii pozitive la adresa lui. Este un remediu excelent pentru afecțiunile virale la adulți și copii.

Dacă îl vei lua la primele semne de răceală, vei avea succes garantat. Dacă îl vei consuma zilnic, vei dobândi o imunitate mai bună pentru toată perioada anului.

Sirop de soc si patlagina pentru tuse, gripa si raceli

Sirop de soc si patlagina pentru tuse, gripa si raceli

Sirop de fructe de soc și pătlagină – rețetă

Ingrediente

¼ cană de fructe de soc uscate
2 linguri de flori de soc uscate și mărunțite
2 linguri de frunze de pătlagină uscate
4 căni de apă
½ cană de miere

Mod de preparare

Puneți apa într-o crăticioară. Adăugați toate plantele și lăsați-le să fiarbă timp de 15 minute.

Stingeți focul și lăsați ceaiul la infuzat încă 2 ore sub capac. Strecurați și înlăturați plantele. Turnați din nou ceaiul în cratiță și fierbeți la foc mic până scade la jumătate.

Lăsați ceaiul să se răcorească, apoi incorporați mierea de albine. Amestecați bine, până la omogenizare. Puteți ajusta cantitatea de miere în funcție de cât de gros sau subțire vreți să fie siropul.

Transferați-l într-un borcan de sticlă. Etichetați-l cu numele siropului (plantele folosite) și data preparării.

Acest sirop de soc și pătlagină rezistă la frigider până la 5 luni.

Mod de administrare

Pentru gripă și răceli:

Adulții pot lua câte 1 lingură de sirop la fiecare 2-3 ore
Copiii sub 6 ani pot primi câte 1 linguriță de sirop, la 2-3 ore

Pentru întărirea imunității:

Adulții și copiii pot lua câte 1 linguriță de sirop în fiecare zi.

Citește și: Sirop din fructe de soc și ghimbir  – cel mai puternic medicament antiviral natural!

Cum funcționează

Siropul de soc și pătlagină calmează gâtul, împiedică tușitul excesiv și oferă o stimulare naturală imunității. Este foarte eficient împotriva acelui gâdilit sâcâietor în gât.

Socul și pătlagina sunt două plante nelipsite din produsele pentru tuse și afecțiunile respiratorii.

Florile de soc

Socul are acțiune antispasmodică, prin care împiedică apariția spasmelor și a reflexului de a tuși.

Totodată, florile de soc stimulează circulația sângelui, transpirația și funcția rinichilor. De aceea este folosit ca un detoxifiant natural pentru eliminarea toxinelor și curățarea corpului.

Ceaiul de soc potențează activitatea sistemelor și implicit crește energia corpului. Un efect secundar util pentru adulții supraponderali este scăderea în greutate. Socul ajută la slăbit.

Citește și: Tinctura de fructe de SOC te ajută să SLĂBEȘTI (cum se face cura)

Florile de soc au efecte relaxante asupra nervilor și ajută la înlăturarea stărilor de anxietate și depresie. Consumați acest sirop seara și veți dormi mai bine.

Fructele de soc

Fructele de soc sunt și mai eficiente împotriva afecțiunilor respiratorii. Studiile au arătat că au proprietăți antivirale impresionante. Atenție, nu folosiți fructe de soc crude sau nepreparate termic, deoarece sunt otrăvitoare. Folosiți doar boabele de soc negre, coapte bine, maturate. Este indicat să le fierbeți înainte de a le consuma. 

Pe lângă faptul că reduce semnificativ simptomele respiratorii, fructele de soc reduce durata și severitatea unei răceli sau gripe. Mai precis, administrarea acestui remediu poate scurta cu 2 zile durata unei răceli.

Cercetătorii propun fructele de soc ca alternativă la antibioticele utilizate greșit în cazul infecțiilor virale.

Totodată, oamenii de știință consideră fructele socului un înlocuitor natural eficient pentru alte medicamente folosite în cazurile de răceală și gripă.

Studiile recente au arătat că fructele de soc au efecte antibacteriene, antivirale, antioxidante, antiinflamatoare, imunomodulatoare, antidepresive și antidiabetice.

Culoarea lor violet închis se datorează abundenței de antocianini. Acești compuși fenolici sunt antioxidanți puternici. Boabele de soc conțin însă o varietate de nutrienți valoroși: vitaminele A, B1, B2, B6, B9, C și E, fier, cupru, zinc, calciu, magneziu, carotenoizi, fitosteroli și polifenoli.

Acest profil nutrițional remarcabil fac fructele de soc benefice nu doar pentru sănătatea aparatului respirator, ci și pentru sănătatea mentală și a sistemului cardiovascular.

Pătlagina

Cât despre pătlagină, ea este un ingredient principal în multe formule de plante pentru tuse, constipați și răni.

Această plantă are proprietăți antipiretice, antitusive, anti-infecțioase, antiinflamatoare, diuretice, laxative, antihemoragice și astringente.

În medicina tradițională este folosită în diverse afecțiuni:

– tuse
– infecții
– febră
– constipație
– sângerări
– inflamații
– răni

Extractele de pătlagină, cimbru și luminița nopții sub formă de sirop sau ceai sunt considerate de cercetători remedii expectorante și secretolitice, mai ales pentru copii.

Pătlagina poate fi utilă în tusea iritantă cronică la adulți și copii.

Precauții

Nu folosiți fructe de soc crude sau nepreparate termic, deoarece sunt otrăvitoare. Folosiți doar boabele de soc negre, coapte bine, maturate. Este indicat să le fierbeți înainte de a le consuma. 

Cumpără de aici:[wcepe_products ids= ‘4559, 4497, 13384, 10488′ button=’Cumpără aici’]

Surse bibliografice:

1. Nina Nelson, Elderberry Syrup Recipe for Coughs, Colds, and Flu, DIY Natural: https://www.diynatural.com/elderberry-syrup-homemade-cough-syrup/
2. Hawkins J, Baker C, Cherry L, Dunne E, Black elderberry (Sambucus nigra) supplementation effectively treats upper respiratory symptoms: A meta-analysis of randomized, controlled clinical trials, Complement Ther Med. 2019 Feb;42:361-365. doi: 10.1016/j.ctim.2018.12.004. Epub 2018 Dec 18: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30670267
3. Evelin Tiralongo, Shirley S. Wee, and Rodney A. Lea, Elderberry Supplementation Reduces Cold Duration and Symptoms in Air-Travellers: A Randomized, Double-Blind Placebo-Controlled Clinical Trial, Nutrients. 2016 Apr; 8(4): 182: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4848651/
4. Wegener T, Kraft K., [Plantain (Plantago lanceolata L.): anti-inflammatory action in upper respiratory tract infections], Wien Med Wochenschr. 1999;149(8-10):211-6: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10483683
5. Edin Begic, Zijo Begic, Amra Dobraca, and Edo Hasanbegovic, Productive Cough in Children and Adolescents – View from Primary Health Care System, Med Arch. 2017 Feb; 71(1): 66–68: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5364784/
6. Younes Najafian, Shokouh Sadat Hamedi, Masoumeh Kaboli Farshchi, and Zohre Feyzabadi, Plantago major in Traditional Persian Medicine and modern phytotherapy: a narrative review, Electron Physician. 2018 Feb; 10(2): 6390–6399: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5878035/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.