Masaj abdominal pentru constipație, gaze, balonare

Te-ai gândit vreodată la un masaj abdominal pentru constipație? Este o practică mai puțin cunoscută, dar nu mai puțin eficientă decât alte remedii naturiste.

În realitate, masajul abdominal era cândva un tratament pentru constipație. Nu are efecte secundare și poate fi realizat în confortul domiciliului, chiar de către persoana afectată.

Masaj abdominal pentru constipatie

Masaj abdominal pentru constipatie: Javi_indy – www.freepik.com

Cum funcționează masajul abdominal

Masarea abdomenului poate reduce senzația de balonare și gazele intestinale care acompaniază uneori constipația. Mișcarea stomacului în direcția corectă induce peristaltismul, adică acea constricție și relaxare involuntară a mușchilor intestinali care împinge conținutul.

Mai exact, masajul abdominal pune în mișcare tractul gastrointestinal și stimulează eliminarea scaunului. Este recomandat atât în constipația ocazională, cât și în constipația rebelă sau constipația cronică.

Este de asemenea un remediu foarte bun pentru eliminarea gazelor intestinale, a crampelor stomacale, a presiunii și a balonării.

Cum se face masajul abdominal pentru constipație

Așa cum spuneam mai sus, pacientul își poate face singur masajul abdominal, întrucât protocolul este foarte simplu. Iată cum trebuie să procedezi:

– Întinde-te pe spate jos sau pe pat; poți îndoi picioarele dacă această poziție îți oferă mai mult confort și sprijin.

– Masează abdomenul cu mișcări mici, circulare, în sensul acelor de ceasornic (aceasta este de altfel și mișcarea naturală a intestinelor).

– Începe din partea dreaptă a stomacului, aproape de osul pelvisului; cu presiuni ușoare, masează cu mișcări circulare mici, urcând spre coaste

– Continuă mișcările circulare spre partea stângă, apoi spre osul șoldului și spre buric

– Masează această zonă timp de 3 minute blând, dar ferm. Vei simți o regiune întărită sub buric.

– După cele 3 minute, masează cu o presiune mai mare, tot cu mișcări circulare.

– Îndreptă-te dinspre osul pelvian drept către zona coastelor și masează aici un minut și apoi încă un minut coborând spre osul pelvian.

– Masează apoi un minut spre buric.

– Continuă acest masaj timp de 10 minute. Nu trebuie să apară durere.

Când se face masajul abdominal

Dacă ești constipat, este indicat să practici masajul abdominal la 1 oră după masă, dimineața pe stomacul gol sau cu 1 oră înainte de a merge la culcare.

Dacă ești balonat, fă masajul după masă, folosind mișcări foarte ușoare.

Dacă ai de obicei crampe dureroase în perioada menstruală, fă acest masaj timp de 5 minute în fiecare zi, începând cu o săptămână înainte de ciclu.

Citește și: Ceaiuri şi reţete laxative pentru constipație

Contraindicații și precauții

Masajul abdominal nu se face mai mult de 1-2 ori pe zi. Este contraindicat persoanelor care au fost operate recent la nivelul abdomenului sau suferă de obstrucție intestinală.

Pentru evitarea constipației, consumă alimente bogate în probiotice: murături, kefir, iaurt, legume fermentate.

Bea suficientă apă în fiecare zi. Fă mișcare fizică regulată și evită pe cât posibil stresul.

Sursă: Dr, Edward Group, Abdominal Massage for Constipation: Benefits & Directions: https://globalhealing.com/natural-health/abdominal-massage-for-constipation/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.