Arma secretă a unei imunități puternice

Puțini sunt cei care știu că cea mai mare parte a sistemului nostru imunitar se află în intestin. Iar arma secretă a unei imunități puternice nu este alta decât sănătatea tractului intestinal.

Nutriționistul Katrina Pace vorbește despre rolul bacteriilor intestinale bune în combaterea infecțiilor.

Arma secreta a imunitatii: Brgfx – www.freepik.com

Sistemul imunitar este alcătuit din numeroase celule, țesuturi și organe care conlucrează pentru a ne apăra de diverși patogeni dăunători.

Aceștia ar putea fi virusuri, bacterii, ciuperci, mucegaiuri, polen, praf, toxine, otrăvuri și multe alte substanțe nocive.

Citește și: Nutrienți-cheie implicați în imunitatea înnăscută și dobândită (+surse alimentare)

Sistemul imunitar are celule care atacă invadatorii periculoși în tot corpul. Pielea este cea mai mare barieră fizică lor, apoi avem mucoasele care căptușesc sistemul digestiv și nasul, și celulele albe de sânge din fluxul sanguin.

Arma secretă a imunității este flora intestinală benefică 

Tractul intestinal conține însă cele mai multe celule imune. Acestea protejează mucoasa intestinală, dar au acționează și în alte zone ale corpului.

Bacteriile intestinale prietenoase sunt implicate în activitatea sistemului imunitar. Mai precis, ele interacționează cu celulele imune și afectează pozitiv funcția sistemului imunitar.

Este important să ne păzim sănătatea tractului intestinal, deoarece el ne poate proteja de toxine, bacterii și virusuri implicate în diverse boli – tulburări autoimune, sindromul intestinului iritabil, boala celiacă, alergii, astm sau diabet de tip 1.

Cum să creștem bacteriile intestinale pentru întărirea imunității

Putem obține o stimulare benefică a sistemului nostru imunitar prin creșterea numărului de bacterii bune din intestin. Iată câteva căi prin care putem face aceasta în mod natural:

• Incluzând alimente fermentate în dietă

Este cel mai simplu mijloc prin care putem mări concentrația de bacterii intestinale benefice. Experții ne sfătuiesc să mâncăm mai multă varză murată, iaurt natural, kefir, borș de tărâțe, kombucha și alte preparate fermentate.

Aceste alimente conțin bacterii și drojdii care reduc inflamația și sporesc numărul bacteriilor prietenoase din intestin. Dacă nu obișnuiți să consumați produse fermentate, începeți cu 1-2 linguri pe zi, apoi creșteți doza treptat.

Citește și: Probioticele ajută la scăderea colesterolului

• Consumând mai multe fibre

Fibrele sunt esențiale pentru sănătatea digestivă, dar și pentru cea a sistemului imunitar. Bacteriile intestinale digeră fibrele pentru a obține acizi grași de lanț scurt. Acești compuși reduc inflamațiile și îmbunătățesc activitatea celulelor imune.

Fibrele se găsesc în fructe, legume, cereale integrale și nuci.

• Crescând aportul de Omega-3

Consumați cu regularitate, acizii grași esențiali nu doar cresc numărul bacteriilor intestinale, ci funcționează și ca antiinflamatori. Grăsimile Omega-3 previn bolile cardiace și durerile articulare.

• Consumând cafea

Cofeina din cafea produce modificări benefice asupra microbiomului intestinal. Totodată, cafeaua conține și fibre solubile, precum și acizi fenolici, compuși care hrănesc bacteriile intestinale.

Un studiu a arătat că 3 căni de cafea pe zi crește cantitatea de Bifidobacterii la persoanele cu un deficit în acest sens. Aceste bacterii sunt foarte importante pentru imunitate.

Citește și: Cafeaua crește numărul bacteriilor bune din colon

Pe lângă aceste modificări importante în dietă, este recomandat să evităm stresul, deoarece acesta afectează atât sănătatea intestinală, cât și pe cea imunitară.

La fel, consumul excesiv de alcool, îndeosebi de băuturi tari (spirtoase) crește numărul toxinelor din intestin și poate duce la apariția intestinului permeabil.

Trebuie să ne ferim pe cât se poate de grăsimile saturate, de produsele procesate, de îndulcitorii artificiali și de aditivi (manitol și sorbitol), care alterează flora intestinală benefică.

Cumpără de aici suplimente pentru imunitate:

    Sursă: Katrina Pace, Building better immunity: The secret weapon of a healthy gut, Healthy Food: https://www.healthyfood.com/advice/build-better-immunity-the-secret-weapon-of-a-healthy-gut/?state=requireSubscription

    Citeşte mai multe despre:

    *Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


    Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    loading...
    Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.