Patru arme naturale împotriva oboselii

Dacă nu ai obiceiul să pierzi nopțile, nici să muncești până la epuizare, dar totuși ți se întâmplă să te trezești obosit chiar și după o noapte lungă de somn, este posibil ca motivul să fie alimentația incorectă.

Există multe cauze ale oboselii, inclusiv lipsa unor nutrienți esențiali din dietă, sau excesul de greutate corporală.

4 arme impotriva oboselii: Freepik – www.freepik.com

Patru arme împotriva oboselii

Dr. Laura Ene aduce în atenție 4 dintre cei mai importanți nutrienți pe care trebuie să îi includem în alimentație pentru a avea mai multă energie.

1. Carbohidrații complecși

Deși carbohidrații au în general o reputație proastă, ceea ce publicul larg nu știe este că aceștia sunt extrem de importanți pentru producerea și menținerea energiei.

Există două tipuri de carbohidrați: carbohidrați simpli și carbohidrați complecși. Carbohidrații „buni” sunt cei complecși, care au un indice glicemic mic și se digeră lent.

Aceștia ajută la menținerea energiei la un nivel constant, pe o perioadă mai lungă de timp. Se găsesc îndeosebi în cerealele integrale, în legume și fructe.

2. Fierul

Cu toții știm că lipsa de fier poate duce la scăderea nivelului de energie. Anemia este asociată cu o stare de oboseală extremă și slăbiciune, cu dureri în piept, ritm cardiac crescut, respirație scurtă, dureri de cap, amețeală, mâini și picioare reci.

Femeile au în mod special mai multă nevoie de fier decât bărbații. În cazul lor, doza recomandă este de 18 mg pe zi. Alimentele cu cel mai mare conținut de fier sunt: carnea, ficatul, broccoli, spanacul, urzicile și fasolea.

Pentru refacerea nivelului de fier este important ca alimentele bogate în fier să fie asociate cu alimente care conțin vitamina C, precum roșii, ardei gras, pătrunjel, fructe citrice.

O altă informație importantă este aceea că ceaiul verde și cafeaua pot afecta absorbția fierului în corp. Este indicat să le consumi la o anumită distanță după consumul alimentelor bogate în fier.

3. Omega-3

Nu doar carbohidrații ajută la producția energiei, ci și grăsimile. Dar și în acest caz, este important să alegem grăsimile bune și să le evităm pe cele nocive.

Peștele gras, nucile, semințele, măslinele, avocado – acestea sunt doar câteva exemple de alimente bogate în Omega-3. Acești acizi grași esențiali sunt deopotrivă utili pentru creier și susțin concentrarea.

Citește și: OBOSEALA – când ar trebui să devină un motiv de îngrijorare

Sfatul nutriționiștilor este să evităm sortimentele de nuci și semințe sărate, și să nu exagerăm. Alimentele bogate în grăsimi și calorii trebuie consumate cu moderație. Un pumn de nuci sunt suficiente pe zi.

4. Apa

Deși se află pe ultimul loc în acest top, apa are un rol primordial în menținerea sănătății. Oboseala poate să apară de multe ori din cauza faptului că organismul nu primește suficientă apă. Setea este un simptom de deshidratare.

Așadar, nu trebuie să așteptăm să ne fie sete pentru a bea. Apa are rolul de a hidrata corpul și nu de a potoli setea. Fără o cantitate suficientă de apă, nutrienții nu pot ajunge în celulele corpului.

Experții recomandă 8-10 pahare de apă pe zi și o dietă bogată în legume și fructe zemoase.

Citește și: OBOSEALA cronică ar putea fi cauzată de scăderea nivelului de HORMONI TIROIDIENI

Cumpără de aici:

Surse:

1. Dr, Laura Ene, Top 4 nutrienți care te scapă de oboseală, Totul despre slăbit: https://totuldespreslabit.ro/nutrienti-care-te-scapa-de-oboseala/

2. Mayo Clinic, Iron deficiency anemia: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/iron-deficiency-anemia/symptoms-causes/syc-20355034

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.