Cea mai bună dietă pentru ficatul gras

Boala ficatului gras non-alcoolic este una din cele mai frecvente afecțiuni hepatice la nivel mondial. Dacă nu este tratată corespunzător, ea poate duce la fibroza hepatică (ciroză) sau la apariția diabetului de tip 2.

Ficatul gras se mai numește în limbaj medical „steatoza hepatică”. După cum o arată și numele, pacientul acumulează o cantitate excesivă de grăsime în țesutul hepatic.

Dieta ficatul gras: Freepik – www.freepik.com

Întrucât nu este cauzată de abuzul de alcool, se numește boala ficatului gras „non-alcoolică”. Atunci când grăsimea duce la inflamarea ficatului, boala se numește „steatohepatită non-alcoolică”.

De regulă, persoanele cu obezitate, nivel crescut de colesterol în sânge, hipertensiune arterială și diabet au un risc mai mare de a dezvolta steatoză hepatică.

Din păcate, boala nu provoacă simptome. Un test de rutină poate arăta un nivel crescut de enzime hepatice și semnala prezența ei.

Cea mai bună dietă pentru ficatul gras

American Liver Foundation spune că nu există încă un tratament pentru pacienții care au ficatul gras. Dieta rămâne așadar cel mai bun medicament.

Iată care sunt alimentele la care pacienții cu ficat gras trebuie să renunțe:

– grăsimile saturate

– grăsimile trans

– uleiurile hidrogenate

– băuturile alcoolice

– carnea roșie

– produsele lactate grase

– siropul de porumb bogat în fructoză

– dulciurile și toate produsele care conțin zahăr rafinat

– sarea

– cerealele rafinate (fără făină albă, pâine albă, orez alb)

– produsele procesate și aditivate din magazine

– medicamentele care afectează ficatul

Oricât de teribilă ar fi această listă de interdicții, există și alimente benefice care pot fi consumate pentru vindecarea ficatului:

• ulei de măsline extravirgin – 60 ml pe zi

• ulei de pește – 1 lingură pe zi

• fructe și legume cât mai multe

• kale, varză de bruxelles

• cereale integrale, orez integral

• somon – de câteva ori pe săptămână

• carne de pui sau curcan fără piele

• carne de porc slabă (fără șuncă și alte produse din carne procesată)

• proteine vegetale cât mai multe (ex. fasole)

• quinoa

• vitamina E – 400-800 mg pe zi

• cafea la filtru de hârtie – 3-4 căni pe zi

• supliment de aminoacizi BCAA (4 mg. adăugate în smoothie de legume sau apă, seara la culcare)

Nutriționistul Annie Guinane de la centrul medical academic „Metabolic and Fatty Liver Disease Clinic”, spune că dieta Mediteraneană este cel mai bun model alimentar pentru pacienții cu boala ficatului gras, și nu numai.

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘74292, 11011, 11007, 3556′ button=’Cumpără aici’]

Această dietă poate oferi tot ce are organismul nevoie: multe fructe și legume, cereale integrale, leguminoase și nuci, carne slabă, ulei de măsline, plante aromatice și condimente, pește, fructe de mare, carne roșie ocazional, limitarea consumului de dulciuri și zahăr alb, lactate și ouă cu moderație.

Studiile au arătat că dieta de tip mediteranean reduce riscul bolilor de inimă, reduce tensiunea arterială și colesterolul. În plus, principiile sale se potrivesc cu recomandările Asociației Americane a Diabetului. Iar bolile cardiace și metabolice sunt strâns asociate cu boala ficatului gras.

Surse:

1. Johns Hopkins Medicine, Digestive Weight Loss Center: https://www.hopkinsmedicine.org/digestive_weight_loss_center/conditions/fatty_liver_disease.html

2. UChicago Medicine, Why some foods can help treat the nation’s most common chronic liver disease: https://www.uchicagomedicine.org/forefront/gastrointestinal-articles/2018/july/fatty-liver-disease-diet</a

3. Fatty Liver Foundation, WHEN YOUR LIVER IS COMPROMISED BY NASH, MAKE IT WORK LESS: https://www.fattyliverfoundation.org/diet_nash

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.