Creierul uman este setat să se odihnească noaptea – dr. Alexandru Vlad Ciurea

Oamenii de la țară au avut dintotdeauna o sănătate mai robustă. Unul din secretele lor este trezitul devreme, „la cântatul cocoșilor” și culcatul devreme, „odată cu găinile”.

Ora ideală de culcare pentru cei de la oraș este 21:00. Cei care ajung târziu de la serviciu și mai au activități de făcut seara, pot încerca să se culce cel mai târziu la ora 22:00.

Cum pregatim creierul pentru somnul de noapte

„Cel mai bun somn pentru organism este între 10 seara și 24:00”.

Există și o igienă a somnului pe care trebuie să o pregătim dinainte: să luăm o cină ușoară, fără alcool și excese alimentare, să stingem toate sursele de lumină și radiații, să citim ceva plăcut, să ne rugăm, să ne liniștim.

„Fără Facebook, fără televizor, fără căști”.

Un exercițiu foarte bun pentru creier pe care îl putem practica seara este rememorarea activităților de peste zi.

„Să-ți memorezi ce ai făcut în decursul zilei, pe puncte”, adică în detaliu. Să încercăm să ne amintim tot ce am văzut, inclusiv nume și informații noi.

La fel de important este să medităm la ziua următoare și să așezăm în creier lucrurile pe care trebuie să le facem a doua zi, iar la trezire le vom găsi acolo deja aranjate.

Cu toții putem confirma că atunci când învățăm ceva seara, creierul memorează mai ușor, iar a doua zi are deja lecția învățată.

Citește și:

Creierul iubește ciocolata neagră – dr. Alexandru Vlad Ciurea

Însă inteligența nu trebuie forțată, dacă acest lucru înseamnă sacrificarea somnului de noapte. Cei care pierd nopțile, pierd de fapt neuroni pe care nu-i mai pot recupera.

Privarea de somn în combinație cu stimulentele cerebrale (cafeaua, băuturile energizante) nu fac decât să ducă la epuizarea creierului.

„Ca o lămâie pe care o storci, și ai pierdut un număr mare de celule nervoase, care nu se refac”.

Creierul are nevoie de somn suficient, de liniște, de activități plăcute, de informații pozitive, de exersare regulată.

„Creierul uman este setat să se odihnească noaptea. Nu să stau până la 12 noaptea. E cea mai mare greșeală. Randamentul e 0. Cel mai bun somn este între ora 10.00 și 12.00 noaptea, e dovedit”.

Dr. Vlad Ciurea spune că acest organ prețios, care controlează totul în corp, are nevoie de multă protecție din partea noastră. În primul rând, trebuie să îi dăm odihnă 8 ore.

Prin odihnă nu se înțelege numaidecât dormit, ci și desfășurarea de activități plăcute, precum plimbări în aer liber sau citirea unei cărți interesante. Acestea ne relaxează și ne binedispun.

Surse:

1. Trinitas TV, Prețuiește sănătatea. Cum să avem un creier sănătos (20 04 2018): https://www.youtube.com/watch?v=S3lBaD_X_co

2. Alexandru Vlad Ciurea: Cum avem grijă de creier: http://www.alexandruvladciurea.ro/2017/03/prof-dr-alexandru-vlad-ciurea-neurochirurg-nu-avem-structura-unui-mic-napoleon-care-dicta-7-scrisori-deodata-cum-avem-grija-de-creier-2/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.