Ai diabet? Este esențial să faci sport! (exerciții recomandate de medici)

Mișcarea este esențială pentru menținerea sănătății. Exercițiile fizice au un rol semnificativ în prevenirea și tratarea bolilor, inclusiv în cele severe precum diabetul.

Studiile au confirmat că sportul este o componentă valoroasă a tratamentul pentru diabet.

Mersul pe bicicleta – cel mai bun sport pentru diabetici: Jcomp – www.freepik.com

Sedentarismul favorizează sau agravează diabetul

Datele statistice ale OMS privind incidența diabetului sunt extrem de îngrijorătoare. La momentul de față, 422 de milioane de oameni suferă de diabet pe plan mondial, iar numărul lor continuă să crească.

Sedentarismul este un factor de risc în apariția și agravarea diabetului. Din păcate, nici cei bolnavi, nici cei sănătoși nu fac suficient de multă mișcare fizică.

Citește și:

Schimbarea stilului de viață poate reduce nevoia de medicamente la diabetici

Beneficiile exercițiilor fizice

Mișcarea fizică regulată are numeroase beneficii. Scade tensiunea arterială, ajută la un control mai bun al greutății corporale, tonifică masa musculară slabă, întărește oasele, crește nivelul de energie, îmbunătățește somnul și buna dispoziție.

Iată ce pot face exercițiile fizice pentru un diabetic:

– scad sau mențin greutatea corporală

– reglează nivelul de zahăr din sânge

– cresc sensibilitatea insulină și astfel ajută celulele musculare să folosească mai bine insulina disponibilă

– determină contracția mușchilor, ajutând celulele să preia glucoza și să o folosească pentru energie

– scad hemoglobina glicozilată (A1C)

– reduc rezistența la insulină la vârstnicii sedentari cu obezitate abdominală și risc de diabet (îndeosebi exercițiile aerobice)

Mai mult decât atât, sportul previne complicații grave pe care diabeticii le pot dezvolta, precum boli de inimă și decesul din cauza bolilor cardiovasculare, boli renale, oculare (retinopatia) sau polineuropatie diabetică.

Ai și mai multe motive să devii activ dacă medicul ți-a spus că riști să faci diabet în viitorul apropiat. Potrivit UK Chief Medical Officer’s Guidelines, mișcarea fizică poate reduce riscul de diabet de tip 2 cu 40%!

Citește și:

Fiecare kilogram în plus de grăsime abdominală crește riscul de diabet la femei

Ce exerciții recomandă medicii persoanelor cu diabet?

Antrenamentul aerobic, antrenamentul de forță și antrenamentele de flexibilitate sunt cele mai importante tipuri de exerciții fizice pentru bolnavii de diabet.

Persoanele sedentare trebuie să înceapă cu exerciții ușoare, urmând să crească intensitatea și durata acestora în timp.

Exerciții moderate: mers pe jos rapid, mers rapid pe loc, ciclism de intensitate mică, activități în gospodărie (curățenie în casă); se recomandă 150-300 de minute de mișcare fizică pe săptămână.

Exerciții aerobice moderate: alergare (jogging), drumeții, baschet, handbal, fotbal; se recomandă 75-150 de minute pe săptămână.

Top 7 activități fizice pentru diabetici

O recenzie recentă a arătat care sunt cele mai bune activități aerobice pe care le pot practica diabeticii și pe care medicii le recomandă. În topul listei se află:

1. Mersul pe bicicletă sau ciclismul. Este recomandat de 71% dintre medici.

2. Badmintonul. Este recomandat de 67% dinte medici.

3. Gimnastica/dansul. Sunt recomandate de 64% dintre medici.

4. Drumețiile. Sunt recomandate de 62% dintre medici.

5. Golf-ul. Este recomandat de 61% dintre medici.

6. Schiatul/snow-boardul. Sunt recomandate de 40% dintre medici.

7. Rugby-ul. Este recomandat de 37% dintre medici.

Cumpără de aici suplimente pentru diabet:

Surse:

1. Abi Millar, Dr. Sarah Jarvis, The best sports to try if you have type 2 diabetes, Patient Info: https://patient.info/news-and-features/the-best-sports-to-try-if-you-have-type-2-diabetes

2. American Diabetes Association, Blood Sugar and Exercise: https://www.diabetes.org/fitness/get-and-stay-fit/getting-started-safely/blood-glucose-and-exercise

3. Harvard Health Publishing, The importance of exercise when you have diabetes: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/the-importance-of-exercise-when-you-have-diabetes

4. Lisa M. Leontis, Amy Hess-Fischl, Type 2 Diabetes and Exercise, Endocrine Web: https://www.endocrineweb.com/conditions/type-2-diabetes/type-2-diabetes-exercise

5. Dr. Oana-Maria Stanciu, Rolul exercițiilor fizice în diabetul zaharat, Diabet, Revista Farmacia Ta, Nr. 202, Octombrie, 2019, pp. 20-22

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.