Cum să-ți protejezi ochii de lumina ecranelor

Un număr tot mai mare de copii petrec ore în șir în fața ecranelor, ceea ce îi predispune la probleme de vedere. Nu doar tinerii, ci și vârstnicii au nevoie de mai multă protecție la nivelul ochilor.

Pe lângă controalele regulate la oftalmolog, există câteva mijloace prin care ne putem îmbunătăți vederea. Unul din ele este dieta.

Nutrienti care imbunatatesc vederea

Citește și:

Ce să facem să nu ne pierdem vederea – remedii împotriva cataractei

Nutrienți care protejează ochii

Cercetătorii au descoperit numeroși nutrienți în alimente care protejează retina și previn bolile oculare.

Luteina și zeaxantina

Acești doi compuși sunt antioxidanți din categoria carotenoidelor. Sunt de altfel pigmenții care dau fructelor și legumelor culoarea galbenă sau verde.

Acești nutrienți protejează ochiul de daunele luminii albastre emise de calculatoare, smartphone-uri și alte ecrane.

Citește și:

Luteina, antioxidantul care protejează ochii și vederea – în ce alimente o găsim

Potrivit studiilor, 6 mg de luteină pe zi pot reduce riscul de degenerescență maculară. În cazul în care cineva nu consumă suficiente alimente bogate în luteină, acesta poate lua un supliment cu 10 mg de luteină și 2 mg de zeaxantină pe zi, pentru a încetini progresia acestei boli.

Vitaminele C și E

Și aceste 2 vitamine acționează ca antioxidanți. Ochii folosesc mult oxigen și sunt expuși la daune oxidative. Un studiu din 2001 a arătat că suplimentele cu 500 mg de vitamina C și 400 IU de vitamina A au încetinit progresia degenerescenței maculare. Totodată, aceste vitamine sunt folosite pentru întârzierea apariției cataractei dar și pentru tratarea ei.

Omega-3

Acizii grași esențiali Omega-3 sunt importanți pentru reducerea inflamațiilor din corp. În cazul ochilor, inflamația oculară poate duce la sindromul ochilor uscați.

Un studiu din 2015 a arătat că suplimentele cu Omega-3 ameliorează simptomele ochilor uscați la utilizatorii de computere. Acestea ar putea fi o alternativă mai naturală la picăturile de ochi.

Citește și:

Planta care curăță și limpezește ochiul, întărește vederea și vindecă afecțiunile oculare

Antocianini

Acest grup de antioxidanți se găsesc în fructele de pădure cu pigment închis, precum coacăzele negre sau afinele. Ei protejează ochiul de daunele radicalilor liberi, îmbunătățesc circulația sangvină la nivel ocular și reglează defectele de câmp vizual la pacienții cu glaucom.

Totodată, 30-50 mg de antocianini pe zi pot îmbunătăți tensiunea intraoculară.

Alimente pentru sănătatea ochilor

Luteina se găsește în verdețuri, broccoli, porumb, ouă și avocado. Spanacul conține 29 mg de luteină și zeaxantină.

Citește și:

Salată de spanac și avocado – benefică pentru creier și vedere

Surse bune de vitamina C sunt fructele citrice, pătrunjelul, broccoli, ardeiul gras. Vitamina E se găsește în nuci și semințe. Iar Omega-3 în peștele gras.

O dietă benefică pentru ochi înseamnă o dietă-curcubeu, bazată pe fructe și legume verzi, galbene, roșii, portocalii, albastre și mov.

Sursă: Katrina Pace, A guide to vision-support supplements, Healthy Guide: https://www.healthyfood.com/healthy-shopping/a-guide-to-vision-support-supplements/?state=requireRegistration

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.