Miraculoasa SPIRULINĂ – beneficii pentru CREIER și nu numai

Spirulina este atât de nutritivă, încât cercetătorii au testat utilitatea ei în fortificarea hranei bebelușilor.

Studiul a fost publicat în 2019 în jurnalul „PLOS ONE” și a arătat că suplimentarea cu spirulină zilnic a îmbunătățit morbiditatea prin infecții respiratorii și dezvoltarea motorie la bebelușii din Zombia.

Spirulina – beneficii pentru memorie: earthrise.com

Oamenii de știință o consideră un agent valoros pentru îmbunătățirea sănătății copiilor sub 2 ani în țările sărace în resurse precum Africa.

Alte studii au arătat că spirulina ajută la tratarea malnutriției la adulți, a anemiei la femei și a copiilor subnutriți sau infectați cu HIV.

Primele consemnări ale consumului de spirulină datează din anul 1450. Astăzi, această algă marină este considerată de NASA drept cea mai bogată sursă de nutrienți pentru astronauți.

Ce conține spirulina?

Nu este de mirare că popularitatea ei s-a menținut de-a lungul atâtor veacuri. 70% din compoziția uscată a spirulinei este constituită din proteine complete. Restul de 30% este alcătuit din acizi grași esențiali, vitamine, minerale și antioxidanți.

proteine (toți aminoacizii bioactivi)

minerale (calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu și zinc)

vitamine (B1, B2, B3, B5, B6, C, E, K, acid folic, colină)

grăsimi bune (acid alfa-linoleic – ALA, acid gama-linoleic – GLA, acid eicosapentaenoic – EPA și acid docosahexaenoic – DHA)

Citește și SPIRULINĂ și CĂTINĂ – un produs util contra OBOSELII și a îmbolnăvirilor de tot felul

Spirulina îmbunătățește memoria și funcția creierului

Pe lângă faptul că furnizează aproape toți nutrienții de care corpul are nevoie, spirulina protejează creierul de daunele radicalilor liberi. Face acest lucru prin creșterea a 2 enzime care sunt mult mai puternice decât antioxidanții prin aceea că neutralizează radicalii liberi în mod continuu.

Astfel, creierul beneficiază de o protecție mai mare împotriva efectelor îmbătrânirii. Prin reducerea nivelului de proteine beta-amiloid din creier, spirulina previne boala Alzheimer.

Citește și SPIRULINA crește rezistența CREIERULUI la ÎMBĂTRÂNIRE

Experimentele pe animale au demonstrat că în urma consumului de spirulină animalele au obținut rezultate mai bune la testele de memorie și funcții cognitive.

Mai mult decât atât, această algă marină atenuează daunele unui accident vascular cerebral. Efectul s-ar datora în mare parte acțiunii sale antiinflamatoare.

Spirulina reduce simptomele de rinită și astm

Un beneficiu important al spirulinei este acela de combatere a alergiilor. Datorită efectului de suprimare a producției de celule Th2 (implicate în inflamații), spirulina reduce răspunsul inflamator implicat în rinită, astm și alte alergii.

Spirulina relaxează nu numai căile respiratorii, ci și arterele. Scade colesterolul și trigliceridele și reduce șansele dezvoltării aterosclerozei.

Spirulina poate fi procurată de la magazinele naturiste sub formă de pulbere sau capsule. Pudra se amestecă în apă, smoothie-uri sau alte rețete. Se folosește circa 1 lingură.

Citește și SPIRULINĂ – contraindicații, precauții, doze recomandate

Cumpără de aici:

Surse:

1. Kazuya Masuda, Maureen Chitundu, Multiple micronutrient supplementation using spirulina platensis and infant growth, morbidity, and motor development: Evidence from a randomized trial in Zambia, PLOS ONE: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0211693

2. UHN STAFF, Amazing Algae: Spirulina Benefits For Your Brain and Much More, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/amazing-algae-spirulina-benefits-for-your-brain-and-much-more/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.