Suferi de DEPRESIE? Înlocuiește alimentele procesate cu FRUCTE și LEGUME proaspete

Depresia ar putea fi cauzată de o dietă nesănătoasă. Oricât de neverosimilă pare această ipoteză, este concluzia unei meta-recenzii, realizate de cercetători de la Universitatea din Manchester și publicată de curând în jurnalul „Pshychosomatic Medicine”.

Oamenii de știință au analizat datele a peste 46.000 de persoane.

Legatura dintre depresie si dieta

Simpla îmbunătățire a dietei poate ameliora starea de spirit, susține Joseph Firth, cercetător la Universitatea din Manchester.

Toate intervențiile alimentare pozitive au efecte egale asupra sănătății mentale. Însă creșterea consumului de legume și mâncăruri nutritive – bogate mai ales în fibre, cuplată cu reducerea aportului de produse procesate/rafinate este suficientă pentru evitarea efectelor negative asupra psihicului.

Cei mai mari beneficiari ai acestor modificări sunt femeile, care au resimțit o ameliorare mai mare a simptomelor de depresie și anxietate după ce au început o dietă sănătoasă.

Citește și Luptă împotriva DEPRESIEI și ANXIETĂȚII cu arme NATURALE

Un alt studiu pe aceeași temă, publicat în jurnalul PLOS One a obținut rezultate similare, și anume că o dietă bogată în fructe, legume și alimente proaspete i-ar putea ajuta pe cei care suferă de depresie.

O dietă care se încadrează perfect în aceste cerințe este dieta Mediteraneană. După doar 3 săptămâni de dietă Meditereaneană s-a obținut o scădere a ratei de depresie la adulții tineri. Pacienții cu depresie moderată au atins mai mici de stres și anxietate și s-au vindecat complet de depresie.

Rezultatele studiului i-au impresionat pe autori, care au concluzionat că depresia și obiceiurile alimentare greșite sunt strâns legate.

Citește și CEAI calmant pentru NERVOZITATE, DEPRESIE, INSOMNIE și STRES

Până în prezent nu a fost realizat nici un studiu pe adulții tineri – un grup extrem de vulnerabil la stres, anxietate, depresie și dietă nesănătoasă.

Studiile viitoare trebuie să demonstreze mecanismul psihologic prin care dieta poate îmbunătăți simptomele de depresie.

Produsele supra-procesate cresc nivelul de inflamație din corp. Iar dacă dieta nu conține suficiente alimente hrănitoare, există riscul apariției unor deficiențe nutritionale, care la rândul lor cresc inflamația sistemică.

Citește și SUNĂTOAREA și LEMNUL-DULCE – campioane împotriva DEPRESIEI și TRISTEȚII

Cele mai mari îmbunătățiri ale simptomelor de depresie au fost obținute de grupul care a adăugat 6 porții în plus de fructe și legume pe săptămână.

Participanții au trebuit de asemenea să includă în dietă:

– mai multe cereale integrale

– cel puțin 3 porții de proteine din carne slabă

– leguminoase, tofu și ouă

– minim 3 porții de pește pe săptămână

– cel puțin 3 porții de lactate neîndulcite pe săptămână

– 3 linguri de nuci și semințe pe zi

– 2 linguri de ulei de măsline pe zi

turmeric și scorțișoară, adăugate în mâncăruri

Cumpără de aici:

Surse:

1. Dr. Ananya Mandal, Mediterranean style diet found to relieve symptoms of depression, News Medical Life Sciences: https://www.news-medical.net/news/20191010/Mediterranean-style-diet-found-to-relieve-symptoms-of-depression.aspx
2. Kyle Nazario, Depression can be caused by an unhealthy diet, says new study of 46,000 people, Finacial Review: https://www.afr.com/world/depression-can-be-caused-by-an-unhealthy-diet-says-new-study-of-46000-people-20190211-h1b3lv

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.