CEAIUL verde ajută la o mai bună organizare a CREIERULUI

Un studiu realizat de o echipă de cercetători din Japonia a arătat că consumul de ceai verde contribuie la o organizare mai eficientă a rețelelor cerebrale.

Oamenii de știință au investigat rețelele funcționale și structurale ale creierului pentru a identifica impactul pe care ceaiul verde îl are asupra modului de organizare a creierului.

Ceaiul verde sustine sanatatea creierului

La studiu au participat persoane vârstnice sănătoase, care au fost împărțite în două grupuri, în funcție de frecvența consumului de ceai.

Rezultatele au arătat că consumul de ceai suprimă asimetria emisferică în rețeaua de conectivitate structurală. Nu au fost constatate efecte semnificative asupra asimetria emisferică în rețeaua de conectivitate funcțională.

Ceaiul verde și creierul

Ceaiul verde este o băutură populară încă din antichitate. Primele indicii despre consumul de ceai datează în China de pe vremea dinastiei Shen Nong (anul 2.700 Î.Hr.). În țările estice el a devenit de mult timp un adevărat ritual zilnic.

Citește și 7 motive „științifice” să bem CEAI VERDE

Studiile pe compușii individuali din ceaiul verde au arătat că aceștia ajută la menținerea abilităților cognitive și la prevenirea declinului cognitiv. Efectul a fost observat doar când compușii au fost folosiți împreună, nu și când au fost folosiți separați.

8 din 9 studii revizuite au confirmat că ceaiul verde are efect neuroprotector și poate ajuta la prevenirea maladiei Alzheimer.

O recenzie publicată în anul 2017 în jurnalul „Phytomedicine” a concluzionat că ceaiul verde influențează simptomele psihopatologice (reducerea anxietății), cognitive (beneficii asupra memoriei și atenției) și ale funcției creierului (activarea memoriei de lucru).

Și în urma acestei recenzii a reieșit că beneficiile ceaiului verde nu pot fi atribuite unui singur compus. Cel puțin cafeina și L-teanina trebuie să fie prezente și să acționeze în sinergie. Administrarea separată a acestor compuși are de regulă un impact mai mic.

O altă recenzie din 2017, realizată pe 49 de studii umane de tip intervențional a sumarizat efectul psihoactiv a 3 compuși principali din ceaiul verde (cafeină, L-teanină și EGCG).

Cofeina (în doze mici de 40 mg) a îmbunătățit în special performanța în timpul unor sarcini cognitive de lung duratăvigilența, trezvia minții și vigoarea.

Citește și Cine nu are voie să bea CEAI VERDE (contraindicații și interacțiuni cu medicamente)

L-teanina a indus o stare de relaxare și calm în doze de la 200 mg. în sus. Rezultatele acestei recenzii oferă dovezi consistente legate de efectele benefice ale cafeinei și L-teaninei asupra atenției, memoriei și a dispoziției. 

Un studiu publicat în 2013 în American Journal of Nutrition a arătat că ceaiul verde îmbunătățește starea de vigilență și trezvia consumatorilor. Aceste rezultate susțin alte rezultate de laborator care au arătat că consumul de ceai are beneficii importante pentru starea de spirit (dispoziție), crește performanța la locul de muncă și creativitatea.

Cumpără de aici:

Surse:

1. Kate Anderton, Study reveals the role of tea drinking on brain organization, News Medical Life Sciences: https://www.news-medical.net/news/20191011/Study-reveals-the-role-of-tea-drinking-on-brain-organization.aspx
2. Mancini E, Beglinger C, Drewe J, Zanchi D, Lang UE, Borgwardt S., Green tea effects on cognition, mood and human brain function: A systematic review, Phytomedicine. 2017 Oct 15;34:26-37. doi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28899506
3. Einöther SJ, Martens VE, Acute effects of tea consumption on attention and mood, Am J Clin Nutr. 2013 Dec;98(6 Suppl):1700S-1708S. doi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24172303
4. Dietz C, Dekker M, Effect of Green Tea Phytochemicals on Mood and Cognition, Curr Pharm Des. 2017;23(19):2876-2905. doi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28056735

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.