Mai OBOSIȚI, mai lipsiți de ENERGIE pe măsură ce înaintăm în VÂRSTĂ – ce ne sfătuiesc medicii să facem

Ce poți face pentru a te simți mai energic pe măsură ce înaintezi în vârstă? Dr. Elizabeth Ko și Dr. Eve Glaizer ne oferă câteva sfaturi importante în acest sens.

Persoanele vârstnice constată că obosesc mult mai repede decât înainte, mai ales cei care au fost obișnuiți cu o viață activă. Bunicii și bunicile se plângă deseori că nu mai pot ține pasul cu nepoții atunci când ies în parc.

Lipsa de energie asociata cu varsta – sfaturi de la medici

În primul rând, vârstnicii trebuie să știe că nici măcar adulții mai tineri nu pot avea același nivel de activitate și energie ca un copil, care se află într-o continuă mișcare.

Pe măsură ce înaintăm în vârstă și ne apropiem de 60 de ani, putem sesiza anumite schimbări care au loc în corp, precum slăbirea masei musculare, pierderea rezistenței osoase și tulburări de somn.

Potrivit unui studiu apărut în 2010 în „Journals of Gerontology”, oboseala la vârstnici are un impact negativ asupra sănătății, nu atât la nivel fizic, cât și psihic și emoțional. 29% dintre persoanele de 70 de ani suferă de oboseală, femeile fiind mult mai afectate decât bărbații. Procentul crește la 53% pentru persoanele cu vârsta de 78 de ani și la 68% la persoanele de 85 de ani. 

Oboseala a fost asociată cu deteriorarea statusului funcțional și a nivelului de activitate fizică, cu singurătatea, depresia și somn nesatisfăcător.

Citește și OBOSEALA ar putea fi cauzată de lipsa acestor 4 NUTRIENȚI-cheie

Cauze ale oboselii la vârstnici

Starea de oboseală și moliciune fizică, precum și depresia sau vigilența redusă se pot datora lipsei de profunzime a somnului și trezirilor dese în timpul nopții. Scăderea nivelului de energie poate fi de asemenea consecința îmbătrânirii inimii și a creierului.

Artrita reumatoidă (cu dureri articulare) cauzează deseori oboseală, la fel și cancerul. Alte probleme medicale asociate cu oboseala sunt:

– administrarea unor medicamente (antidepresive, antihistaminice, medicamente pentru greață și durere)

– chimioterapia, radioterapia, o intervenție chirurgicală

– infecții, diabet, boli cardiace, boli renale, hepatice, tiroidiene, boala pulmonară obstructivă

– afecțiuni dureroase netratate, precum fibromialgia

– anemia

– apneea de somn și alte tulburări ale somnului 

Inclusiv emoțiile puternice pot reduce nivelul de energie a corpului, precum grijile excesive sau gândurile la viitor, sentimentul de inutilitate, sentimentul de singurătate, stresul emoțional, anxietatea, depresia, pierderea unei persoane dragi, stresul din cauza unor probleme financiare sau personale, teama provenită din lipsa de control asupra vieții

Citește și VITAMINE și MINERALE care reduc simptomele de OBOSEALĂ CRONICĂ

Lipsa de energie asociată cu vârsta – urmează sfaturile medicilor

Dincolo de toți acești factori biologici, care nu pot fi modificați, există totuși anumite intervenții pe care le putem face în stilul de viață pentru a ține cât mai departe de noi efectele îmbătrânirii.

Iată câteva sfaturi importante de la experți:

– introduceți mai multe proteine slabe, grăsimi sănătoase, fructe și legume bogate în fibre în dietă

limitați consumului de zahăr și produse cu adaos de zahăr

Citește și Produsele APICOLE ne sunt de mare folos în ALERGII, INFECȚII, OBOSEALĂ cronică, deficite IMUNITARE

beți suficientă de apă pentru a vă menține organismul bine hidratat

nu fumați (tutunul reduce capacitatea plămânilor, crește riscul de boli cardiace și cancere)

petreceți mai mult timp la soare pentru a vă asigura un nivel adecvat de vitamina D (esențială pentru menținerea sănătății oaselor și prevenirea depresiei)

– faceți exerciții fizice zilnic (mersul pe jos ajută circulația sângelui și mușchii, reduce stresul, mărește starea de bine)

– evitați constipația (prin dietă, exerciții și consum suficient de apă)

– dacă nu dormiți bine noaptea, încercați să trageți un pui de somn în timpul zilei, sau măcar stați întinși 5-10 minute cu ochii închiși pentru a vă relaxa și recăpăta puterile.

Sursă:

1. UCLA Health, Ask the Doctors – How can I feel more energetic as I age: https://connect.uclahealth.org/2018/07/19/ask-the-doctors-how-can-i-feel-more-energetic-as-i-age
2. National Institute on Aging, Fatigue in Older Adults: https://www.nia.nih.gov/health/fatigue-older-adults
3. Elior Moreh, Jeremy M. Jacobs, Jochanan Stessman, Fatigue, Function, and Mortality in Older Adults, The Journals of Gerontology: Series A, Volume 65A, Issue 8, August 2010, Pages 887–895: https://doi.org/10.1093/gerona/glq064: https://academic.oup.com/biomedgerontology/article/65A/8/887/571355

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.