REMEDII pentru căderea PĂRULUI (cauze, vitamine recomandate)

Academia Americană de Dermatologie susține că 40% din femeile cu vârsta de 40 de ani au probleme cu părul. Îngrijorarea vine din faptul că un procent tot mai mare de femei tinere (30 de ani) se plâng că le cade părul în mod excesiv.

Din ce cauză cade părul – aceasta este întrebarea cea mai importantă la care trebuie să afli răspunsul, cu ajutorul unor analize medicale.

Cauze si remedii pentru caderea parului: irishtimes.com

Înainte de a apela la unul din remediile pentru căderea părului pe care vi le recomandă cineva, este important să descoperiți cauza.

Din ce cauză îmi cade părul?

Părul poate să cadă din cauza unor schimbări hormonale, din motive ereditare, din cauza unei boli sau a efectelor secundare pe le care le produc unele medicamente. Căderea bruscă a părului poate indica o problemă de sănătate care necesită un tratament special.

Femeile pot constata că le cade părul mai ales în timpul sarcinii, după naștere sau la menopauză. Afecțiunile tiroidiene pot avea de asemenea implicații în acest sens, din cauza modificărilor hormonale care au loc în corp.

Între medicamentele care au ca efect secundar căderea părului se numără cele pentru cancer, artrită, depresie, probleme cardiace, hipertensiune arterială și gută.

Evenimentele stresante și șocurile emoționale pot duce la subțierea și căderea părului. Problema este temporară și se remediază de la sine. În cazul persoanelor care fac radioterapie la cap, părul are șanse slabe să crească la loc.

Tehnicile de îndreptare a părului, permanentul, tratamentele cu ulei cald, fixativele și alte produse de stilizare a părului pot inflama foliculii de păr, determinând căderea lor.

Alți factori de risc sunt:

– vârsta înaintată
– scăderea în greutate
– diabetul
– lupusul
– fumatul
– radiațiile solare
– chimioterapia

Remedii pentru căderea părului – dietă și nutrienți

Părul este alcătuit din celule care necesită o aprovizionare permanentă cu nutrienți speciali. El are nevoie de proteine, vitamine și minerale pentru a se menține rezistent, strălucitor și sănătos.

PROTEINE

Proteinele sunt componente de bază ale părului. Persoanele care nu consumă suficiente alimente bogate în proteine tind să aibă părul uscat, subțire și predispus la cădere.

Dietele foarte sărace în proteine au repercusiuni și mai grave, restricționând creșterea părului.

Surse bune de proteine sunt: carnea de pui și de curcan, peștele, lactatele și ouăle, leguminoasele și nucile.

FIER

Lipsa de fier este unul din motivele principale ale căderii părului. Atât firul de păr, cât și rădăcina sunt hrănite de un sânge bogat în nutrienți. Când nivelul de feritină din sânge scade sub o anumită limită, apare anemia. Lipsa de aprovizionare a sângelui cu fier poate afecta ciclul de creștere a părului, cauzând căderea acestuia.

Ficatul, carnea roșie și peștele conțin un tip de fier pe care corpul îl poate utiliza imediat. Cei care au o dietă vegetariană trebuie să consume des linte, spanac, broccoli, salate verzi pentru un aport adecvat de fier.

Citește și Top 3 cele mai bune remedii pentru căderea părului

VITAMINA C

Vitamina C contribuie la sănătatea părului prin două acțiuni: ajută la producția de colagen și facilitează absorbția fierului în organism. Experții ne sfătuiesc să asociem alimentele bogate în fier cu alimente bogate în vitamina C (afine, coacăze negre, măceșe, broccoli, kiwi, papaya, portocale, căpșuni, ardei gras).

OMEGA-3

Celulele scalpului conțin Omega-3, un tip de grăsimi esențiale pe care corpul nu poate sintetiza, ci are nevoie să îi primească din alimente.

Cele mai bune surse sunt semințele de dovleac, semințele de cânepă, peștele gras (sardinele, somonul, hering-ul, macroul), avocado și nucile.

Omega-3 mențin scalpul și părul hidratate, datorită uleiurilor pe care îi conțin. Lipsa acestor acizi grași a fost asociată cu căderea părului de pe cap și din sprâncene, precum și cu deschiderea părului la culoare.

SELENIU ȘI ZINC

Aceste două minerale protejează scalpul. Lipsa de zinc a fost asociată cu căderea părului, uscarea și descuamarea pielii de pe cap. Seleniul are un rol în protejarea corpului de daunele stresului oxidativ și a morfogenezei foliculilor de păr. Studiile pe șobolani au arătat că lipsa de seleniu afectează creșterea părului.

Scoicile, ouăle, cerealele integrale și cerealele fortificate conțin zinc. Seleniul se găsește în cantități mari în nucile braziliene.

VITAMINA E

Mâncați nuci și semințe de floarea-soarelui pentru a vă asigura un aport adecvat de vitamina E, un antioxidant care protejează părul și pielea de radiațiile solare.

VITAMINA D

Cercetările pe animale sugerează că vitamina D este implicată în clicul foliculilor de păr. Persoanele cu risc de deficit sunt cele care nu se expun suficient la soare, au pielea închisă la culoare, suferă de obezitate, malabsorbție de grăsimi sau au trecut prin bypass gastric.

BIOTINĂ

Nivelurile scăzute de biotină poate face părul să se rupă ușor și să cadă. Biotina este o vitamină din grupul B care se găsește în ficat, gălbenuș, soia, drojdie și cereale integrale.

VITAMINA A

În cazul acestei vitamine, nu deficitul este asociat cu căderea părului, ci supradozajul. Studiile pe animale și pe oameni au arătat că hipervitaminoza A este puternic legată de căderea părului. La oameni ea este cauzată de suplimentarea excesivă cu vitamina A.

Sfaturi finale

Nu luați suplimente cu fier, biotină sau alți nutrienți pentru a stopa căderea părului decât dacă ați făcut analize și acestea au arătat că aveți un deficit în acest sens.

Dacă nu vă lipsește nici unul din nutrienții descriși în acest articol, faceți teste suplimentare pentru a stabili cauza căderii părului și a primi un tratament corespunzător.

Cumpără de aici:

Surse:

1. Jo Lewin , What to eat for healthy hair, BBC Good Food: https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/what-eat-healthy-hair
2. Mayo Clinic, Hair Loss: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/symptoms-causes/syc-20372926
3. Emily L. Guo and Rajani Katta, Diet and hair loss: effects of nutrient deficiency and supplement use, Dermatology Practical & Conceptual. 2017 Jan; 7(1): 1–10: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5315033/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.