Cum ne pot ajuta AFINELE să trecem EXAMENELE (studii)

Ce legătură au afinele cu examenele? Studiile au arătat că aceste fructe mici, dulci și parfumate îmbunătățesc memoria, nu numai la tineri, ci și la vârstnicii care au început deja să aibă probleme la acest capitol. 

Un studiu recent, realizat de cercetători din UK, a arătat că sucul de afine, consumat înainte de un examen, crește memoria de scurtă durată. Cu cât mai dificil este testul, cu atât mai puternic este efectul.

Afinele imbunatatesc memoria

Afinele îmbunătățesc memoria la tinerii care învață

Cercetarea a fost realizată pe copii cu vârsta de 7-10 ani. Grupul de intervenție a consumat flavonoide din afine sub forma unei băuturi (echivalentul a 1 ½ căni de afine proaspete).

Rezultatele – publicate în European Journal of Nutrition, ediția octombrie, 2018 – au indicat că sucul cu afine a mărit cu 8% rapiditatea timpului de reacție, comparativ cu grupul placebo.

Nu este primul studiu care arată că afinele produc o stimulare naturală a memoriei. Afinele au același efect și la vârstnicii cu probleme de memorie ușoare.

Afinele au efecte neuroprotectoare și la vârstnici

Cercetătorii americani au descoperit că un consum zilnic de  afine sălbatice timp de 12 săptămâni a îmbunătățit capacitatea de învățare și reamintirea cuvintelor. Totodată, afinele au redus simptomele depresive și nivelul de glucoză.

Autorii au concluzionat că afinele îmbunătățesc funcția memoriei la vârstnicii cu un început de declin cognitiv. Este primul studiu care a demonstrat că afinele au efecte neurocognitive la vârstnicii cu risc crescut de demență.

Alte beneficii

Afinele sunt sărace în calorii, dar bogate în fibre, vitamina C, vitamina K, mangan și apă (84%). Sunt considerate „regine” la capitolul antioxidanți. Cei mai abundenți sunt polifenolii – în special antocianini – pigmenții care pătează pielea în albastru sau mov. Acești compuși ne protejează corpul de radicalii liberi, molecule care deteriorează celulele și produc boli cronice și îmbătrânire prematură.

Afinele sălbatice au proprietăți antivirale, imunostimulatoare și antiinflamatoare. Au fost asociate cu îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, cu prevenirea cancerului, a diabetului de tip 2 și a obezității.

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

1. Healthy Food, How to pass exams: Eat blueberiies: https://www.healthyfood.com/news/how-to-pass-exams-eat-blueberries/?state=registrationCompleted
2. Research Campus, CAN BLUEBERRIES BOOST YOUR MEMORY? A CLOSER LOOK AT THE SUMMER FRUIT, Transforming Science: https://transforming-science.com/can-blueberries-boost-memory-closer-look-summer-fruit/
3. ROBERT KRIKORIAN, MARCELLE D SHIDLER, TIFFANY A NASH, WILHELMINA KALT, MELINDA R VINQVIST-TYMCHUK, BARBARA SHUKITT-HALE and JAMES A JOSEPH, Blueberry Supplementation Improves Memory in Older Adults, Journal of Agricultural and Food Chemistry: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2850944/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.