2 DIETE benefice pentru femeile cu OVARE POLICHISTICE

Sindromul ovarelor polichistice (SOP) este una din cele mai frecvente afecțiuni ginecologice la femei. Această tulburare hormonală afectează circa 8-20% din femeile de vârstă fertilă.

Dezechilibrul hormonal apare din cauza producției excesive de testosteron, care duce la o serie de probleme și simptome, precum:

– absența ovulației și infertilitate
– menstruații neregulate
– păr excesiv pe față și pe corp
– subțierea părului capului
– acnee
– chisturi în ovare
– creștere în greutate

Dieta sindromul ovarelor polichistice

Cauza ovarelor polichistice nu este încă elucidată. Se presupune că boala se datorează atât factorilor genetici cât și factorilor de mediu.

Tratament pentru sindromul ovarelor polichistice

Simptomele pot fi ameliorate printr-un stil de viață sănătos, care presupune scăderea în greutate, exerciții fizice și o dietă corectă.

Respectarea unui program de exerciții fizice poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge, schimbarea compoziției corporale, pierderea în greutate pe termen lung și prevenirea rezistenței la insulină.

Multe din femeile cu SOP sunt supraponderale, având cea mai mare greutate sau grăsime acumulată la nivelul abdomenului, care crește riscul de infertilitate.

Totodată, peste 50% din femeile cu sindromul ovarelor polichistice sunt rezistente la insulină – o tulburare în care celulele nu răspund la insulină, iar zahărul din sânge care trebuia să ajungă la ele rămâne acolo în cantități mari. În consecință, corpul produce mai multă insulină, iar acest exces crește nivelul testosteronului și riscul de diabet de tip 2 și boli de inimă.

Chiar și o scădere mică în greutate poate îmbunătăți controlul zahărului din sânge, nivelul insulinei și a testosteronului. Totodată, pierderea în greutate crește șansele de sarcină prin restabilirea ovulației și reglarea ciclurilor menstruale.

2 diete pentru femeile cu ovare polichistice

Există 2 diete care pot ajuta la scăderea insulinei și îmbunătățirea simptomelor de SOP:

– dieta ketogenică (săracă în carbohidrați)
dieta cu indice glicemic mic

Dieta ketogenică este concepută special pentru reducerea nivelurilor de zahăr și insulină din sânge. Limitarea consumului de carbohidrați și implicit de zahăr poate ajuta corpul să folosească zahărul din sânge pentru a arde grăsimile și a le folosi ca sursă de energie.

Un studiu mic a arătat că această dietă, urmată timp de 6 luni, a scăzut semnificativ nivelurile de testosteron, insulină și tensiune arterială. Totodată, participantele au slăbit, iar unele au rămas însărcinate, în ciuda problemelor de fertilitate. Femeile din acest studiu au avut următorul plan alimentar:

– 20 g de carbohidrați pe zi
– cantități nelimitate de carne, pește, ouă și alte produse de origine animală
– brânzeturi
– salate de legume (2 căni pe zi)
– legume sărace în carbohidrați (1 cană pe zi)

Dieta ketogenică trebuie ținută doar la îndrumarea și sub supravegherea medicului sau nutriționistului.

Dieta cu indice glicemic mic poate fi de asemenea benefică femeilor care suferă de sindromul ovarelor polichistice. Studiile au arătat că aceste paciente au un consum mai mare de alimente cu un indice glicemic mare și un aport redus de legume și leguminoase. Femeile care urmează principiile unei diete cu indice glicemic mic pot obține scăderea nivelului de insulină și un control mai bun al greutății corporale.

Indicele glicemic arată capacitatea fiecărui aliment de a crește nivelul de zahăr din sânge după masă. Alimentele cu un indice glicemic mare produc o creștere rapidă și mare a zahărului din sânge și implicit o cantitate mai mare de insulină.

Alimente care pot fi incluse într-o dietă cu indice glicemic redus:

– un minim de 5 porții de legume pe zi (preferabil legume fără amidon): spanac, salată verde, broccoli, conopidă, varză, asparagus, păstăi, apio, ridiche, castraveți, vinete, ciuperci, ceapă, usturoi, roșii, dovlecei sau zucchini
– 2 bucăți de fruct pe zi (se vor evita fructele uscate și sucurile de fructe)
– leguminoase (fasole, linte, mazăre și năut)
– cereale integrale (ovăz, orz, orez brun)
– carne de pasăre proaspătă (se va limita consumul de mezeluri și carne roșie)
– pește gras cel puțin o dată pe săptămână
– ulei de măsline
– evitarea gustărilor între mese

Suplimente alimentare utile

Resveratrol. Acest antioxidant se găsește în pielița boabelor de struguri și în vinul roșu, în arahide, ciocolata neagră și afine. Un studiu a arătat că 1.500 mg de resveratrol pe zi timp de 3 luni a redus semnificativ testosteronul și insulina la femeile cu SOP.

Crom. Acest mineral ajută la îmbunătățirea controlului zahărului la persoanele cu prediabet, diabet 1 sau 2 și hiperglicemie.

Magneziu. Multe din femeile cu SOP au un deficit de acest mineral. El joacă un rol esențial în reglarea zahărului din sânge.

• Ulei de pește. Bogate în Omega-3, suplimentele cu ulei de pește ajută la reducerea concentrației de testosteron și la reglarea ciclurilor menstruale.

Cumpără de aici:

Sursă: Superpharmacy, Manage PCOS naturally: https://www.superpharmacy.com.au/blog/manage-pcos-naturally

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.