Ce este PERIMENOPAUZA – simptome și remedii naturale

Perioada de dinainte de menopauză a fost denumită de medici „perimenopauză”. Este singurul momentul în care o femeie se confruntă atât cu simptome de sindrom premenstrual, cât și cu simptome de menopauză.

Ce poate fi mai rău decât durerile cauzate de sindromul premenstrual? Dacă însă la ele se adaugă și disconfortul cauzat de menopauză, situația este cât se poate de neplăcută. Vestea proastă este că aceste simptome, care au loc simultan, pot să dureze ani de zile.

Perimenopauza – simptome, remedii

Simptomele sunt atât de diverse, încât ele afectează atât corpul fizic, cât și starea emoțională și mentală. Tot mai multe femei care intră în perioada de perimenoauză se documentează cu privire la posibilele tratamente existente pentru atenuarea lor în mod cât mai natural.

Ce este perimenoapuza

Termenul de perimenopauza se referă la timpul de dinainte sau din jurul menopauzei. Este o perioadă care poate fi definită ca „aproape menopauză”. Ea poate dura luni sau ani până la instalarea propriu-zisă a menopauzei.

Menopauza apare atunci când ovarele încetează să mai producă hormoni și menstruațiile se opresc definitiv. O femeie matură care nu a mai avut menstruații de 12 luni poate ști sigur că a ajuns la menopauză.

Citește și Totul despre perioada de dinainte de MENOPAUZĂ (schimbări, simptome, cauze, remedii naturale)

Când începe perimenopauza

Vârsta medie a menopauzei este 51 de ani, însă ea poate surveni oricând între 45 și 55 de ani. În ceea ce privește perimenopauza, ea poate să înceapă cu 10 ani înainte de menopauză. De aceea vârsta nu este cel mai bun indicator al momentului de debut.

Există 2 stadii ale perimenopauzei: timpurie și târzie. Perimenopauza timpurie este marcată de cicluri menstruale variabile. Ea începe de regulă în jurul vârstei de 40 de ani.

O femeie este în perioada de perimenopauză timpurie atunci când menstruațiile ei apar la 24 de zile în loc la 31 de zile și durează mai mult de 7 zile, cât este considerat normal.

Perimenopauza târzie începe atunci când o femeie a avut 2 sau mai multe menstruații lipsă și o perioadă fără sângerări de peste 60 de zile.

Schimbările hormonale în timpul perimenopauzei

O femeie la perimenopauză are niveluri fluctuante ale estrogenului, atingând uneori valori anormal de mari. Ele vor scădea în cele din urmă, însă nu mai devreme de 6 luni sau 1 an înainte de menopauza propriu-zisă.

Hormonul de stimulare foliculară (HSF) poate varia de asemenea foarte mult de-a lungul ciclurilor menstruale. De aceea măsurătorile hormonilor nu este un instrument util de predicție a fazei de perimenopauză sau a ultimei perioade menstrale.

Simptome de perimenopauză

Perimenopauza timpurie este caracterizată de o perioadă în care simptomele premenstruale se înrăutățesc. În perimenopauza târzie, predomină simptome specifice menopauzei, dar și simptome premenstruale.

Bufeurile și transpirațiile nocturne (simptome vasomotorii), depresia și tulburările de somn sunt mai frecvente în perimenopauza târzie.

Simptome premenstruale – specifice perimenopauzei timpurii:

– dureri de sâni sau umflarea sânilor
– balonare anormală
– dureri de spate
– dureri musculare
– acnee
– apetit crescut pentru carbohidrați
– agitație, neliniște, stare de tensiune
– plâns cu lacrimi

Simptome premenstruale și menopauzale simultane:

– insomnie, perturbarea somnului
– depresie, schimbări de dispoziție
– creșterea în greutate
– accese de mânie, iritabilitate
– dureri de cap
– dificultăți de memorare și de concentrare
– uitare
– oboseală și/sau somnolență în timpul zilei

Simptome de menopauză – specifice perimenopauzei târzii

– menstruații neregulate
– bufeuri, valuri de căldură, transpirații nocturne
– scurgeri de urină, nevoie urgentă de a urina
– căderea părului de pe cap
– creșterea părului pe față

Fiecare femeie experimentează diferite perioada de perimenopauză, simptomele fiind mai ușoare sau mai severe, mai rare sau mai dese. Unele femei nu au deloc simptome, cu excepția menstruațiilor neregulate. La alte femei, simptomele devin din ce în ce mai problematice cu cât se apropie de menopauză.

Opțiuni de tratament pentru simptomele de perimenopauză

Două plante s-au dovedit utile în controlul simptomelor vasomotorii de perimenopauză: Melăreaua (Vitex agnus-castus) și Maca.

Melăreaua este folosită în medicina tradițională exclusiv pentru simptomele sindromului premenstrual și alte tulburări ale femeilor de vârstă reproductivă.

O recenzie recentă a arătat că extractele pe bază de Vitex Agnus castus sunt mai bune decât placebo și decât Fluoxetină (Prozac) în tratarea simptomelor premenstruale și ale tulburărilor disforice premenstruale (o formă severă a sindromului premenstrual).

Combinația dintre melărea și sunătoare poate fi chiar mai eficientă în reducerea depresiei, anxietății, poftelor alimentare și a balonării asociate cu sindromul premenstrual, precum și a bufeurilor și a depresiei la femeile aflate deja la menopauză.

În ceea ce privește simptomele de menopauză, melăreaua poate reduce frecvența și severitatea bufeurilor. Atenuează transpirațiile nocturne, insomnia, anxietatea, depresia și durerile de cap. Se pot lua câte 500-800 mg de extract de Vitex agnus castus pe zi.

Maca este o altă plantă folosită de sute de ani ca remediu pentru tulburările hormonale la femei și infertilitate. Studiile recente au arătat că Maca reduce bufeurile, insomnia, depresia, nervozitatea și problemele de concentrare la femeile menopauzale. Totodată, determină o creștere ușoară a densității osoase.

Deși nu conține hormoni, Maca stimulează producția de estrogen și suprimă hormonul de stimulare foliculară. Efectele sale benefice asupra simptomelor premenstruale și menopauze s-ar putea datora compușilor asemănători sterolilor, care stimulează activitatea hormonală din ovare prin glanda pituitară și hipotalamus.

Citește și Remedii naturale pentru ameliorarea simptomelor de MENOPAUZĂ

Dr. Hudson spune că pacientele care primesc Maca raportează o reducerea a numărului de bufeuri, o îmbunătățire a stării de spirit (mai puține stări depresive și de iritabilitate) și o creștere a nivelului de energie.

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

1. UHN Staff, „Symptoms of Perimenopause—and How to Manage Them with Natural Treatments”, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/aging-independence/symptoms-of-perimenopause-what-are-they-and-how-to-manage-them-with-natural-perimenopause-treatment/
2. UHN Staff, „3 Excellent Natural Therapies for Perimenopause Treatment”, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/aging-independence/3-excellent-natural-therapies-for-perimenopause-treatment/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.