Cum să gestionezi un CREIER supraîncărcat și obosit – 5 strategii

Suprasolicitarea mentală este unul din motivele pentru care uneori ajungem într-un punct critic în care spunem „nu mai pot”. V-ați gândit vreodată că inclusiv creierul poate obosi și claca?

Creierul uman este atât de complex și multifuncțional, încât poate jongla cu o mulțime de informații. Cu toate acestea, există o limită și în cazul său.

Oboseala mentala

Nu degeaba uneori simțim că mulțimea grijilor și a lucrurilor pe care le avem de făcut pur și simplu ne copleșește numai când ne gândim la ele.

Când creierul devine suprasolicitat, începe să funcționeze defectuos: uităm sau ratăm anumite lucruri, ne mâniem, devenim nervoși și nerăbdători, anxioși și agitați.

Psihologul Scott Bea spune că aceste simptome pot acapara toate segmentele vieții, afectând relațiile de familie și de la locul de muncă.

5 strategii pentru gestionarea stresului mental

Când deja există sute de lucruri pe lista minții noastre, gestionarea nivelului de stres poate fi privită ca o sarcină în plus pentru care nu mai avem deloc timp.

Ce putem face atunci când mulțimea gândurilor legate de multitudinea de lucruri pe care le avem de făcut ajunge să ne copleșească? Dr. Bea ne oferă 5 strategii simple.

1. Treceți la faptă

Când aveți multe pe cap și în mintea voastră roiesc miriade de sarcini de împlinit, cea mai bună cale de a scăpa de amenințarea lor este să puneți în practică pur și simplu acele lucruri.

Triați toate lucrurile pe care le aveți de făcut și așezați-le în ordinea priorităților. Luați-le pe cele mai importante și începeți să le faceți.

Fie că este vorba despre emiterea unui e-mail, de dat un telefon undeva, de cumpărat ceva, de ajuns undeva, de programat un consult medical, încetați să vă mai gândiți la ele și puneți-le în practică rând pe rând. Eliberați-vă de toate aceste lucruri care vă ocupă spațiul mental și vă țin sub un stres continuu.

Când ne îndreptăm spre înfăptuirea sarcinilor și mai puțin spre conștientizarea lor, ne eliberăm de tensiunea acumulată și dobândim energia pentru a le duce la bun sfârșit.

2. Programați-vă sarcinile într-un caiet

A trece la acțiune nu este așa de ușor pe cât pare. Pentru a evita o suprasolicitare fizică, trebuie să vă programați cu grijă sarcinile într-un jurnal sau calendar.

Planificați întâlnirile și celelalte lucruri pe care le aveți de făcut. Umpleți inclusiv acele ore de timp liber cu lucruri mici pe care le puteți face pentru a încheia cu ele și a obține mai mult spațiu mental.

Intercalați pe cât se poate sarcinile utile cu activități plăcute pentru a vă păstra buna dispoziție și energia.

Sarcinile programate ne obligă să le ducem la îndeplinire, iar acest lucru ne ajută să reducem supraîncărcarea creierului.

3. Renunțați la lucrurile inutile

Dacă evitați sau amânați să faceți ceva de săptămâni bune, întrebați-vă dacă este cu adevărat necesar să faceți acel lucru. Dacă nu, tăiați-l de pe lista sarcinilor importante.

Lăsați lucrurile inutile să dispară din agenda voastră. Nu vă permiteți să vă încărcați mintea cu lucruri care nu vă sunt de nici un folos.

4. Nu vă strofocați peste măsură

Dacă nu reușiți să împliniți îndatoririle minore, nu vă consumați pentru acest lucru. Oamenii se epuizează singuri gândindu-se la faptul că trebuie să ajungă la o linie de final. Nu se întâmplă nimic dacă anumite sarcini rămân pur și simplu nefinalizate.

Acordați-vă suficient timp pentru odihnă. Este cea mai importantă pentru a vă putea menține tonusul psihic și fizic.

5. Cereți ajutor

Deși nu este bine să așteptăm ca alții să ne scape de obligațiile pe care le avem și să le facă în locul nostru, putem cere ajutor atunci când ne simțim copleșiți.

În familie, spuneți-le soției/soțului și copiilor că aveți nevoie ca ei să preia mai mult din treburile casnice/zilnice.

La serviciu, comunicați-i șefului că nu puteți împlini termenul limită la un proiect fără să fiți ajutat de cineva. Recrutați prieteni. Cereți-le ajutorul când există ceva ce ei ar putea face pentru voi.

Senzația de copleșire nu apare doar atunci când avem prea multe sarcini, ci mai ales când ne gândim prea mult la ceea ce avem de făcut. Gândurile excesive legate de ce vom face, cum vom face și ce se va întâmpla în viitor dau naștere la griji inutile.

Nu vă mai gândiți la ce aveți de făcut, pur și simplu faceți acel lucru și înlăturați-l din minte, ne sfătuiește dr. Bea.

Sursă: Cleveland Clinic, „Brain Overload? 5 Tricks to Stop Feeling So Overwhelmed”: https://health.clevelandclinic.org/brain-overload-5-tricks-to-stop-feeling-so-overwhelmed/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.