De ce crește COLESTEROLUL în perioada de MENOPAUZĂ

Menopauza este o perioadă marcată de schimbări importante în corpul femeii. Cele mai frecvente neplăceri cu care se confruntă femeile la menopauză sunt bufeurile sau valurile de căldură, oboseala și schimbările de dispoziție.

Menopauza crește însă și riscul de osteoporoză sau probleme cardiovasculare. De pildă, colesterolul poate depăși limitele normale, fără însă ca persoana afectată să observe acest lucru.

Menopauza si colesterolul

Pe măsură ce înaintăm în vârstă suntem mai predispuși la anumite modificări și afecțiuni. Riscul de boli cardiovasculare se accelerează la femeile care ajung la menopauză înainte de vârsta de 45 de ani. Acest risc este mai mic la femeile care încep menopauza la o vârstă mai înaintată.

Menopauza și colesterolul

În perioada de menopauză se poate observa o creștere a colesterolului LDL și o scădere a colesterolului HDL. Cercetătorii nu știu cu exactitate de ce apar aceste modificări la nivelul lipidelor, dar sunt de părere că în perioada de premenopauză există anumiți factori protectori care se pierd în timpul menopauzei.

O schimbare majoră care are loc în cadrul menopauzei este scăderea nivelurilor de estrogen. Acest hormon ajută la eliminarea particulelor de colesterol LDL din fluxul sanguin. Din acest motiv deficitul de estrogen poate favoriza creșterea nivelurilor de colesterol LDL.

O altă problemă de sănătate prevalentă la femei după menopauză este sindromul metabolic – un grup de factori de risc ai bolilor cardiovasculare, precum obezitate, hipertensiune arterială, niveluri anormale de glucoză sau anormalii ale metabolismului lipidelor. Toți acești factori sunt asociați cu un risc mai mare de boli arteriale coronariene.

Prevenirea creșterii colesterolului la menopauză

Există posibilitatea ca unele femei să nu fi avut niciodată probleme cu nivelul colesterolului. Însă odată cu instalarea menopauzei, ele trebuie monotorizate mai des pentru a preveni anumite probleme cardiace asociate.

Iată câteva strategii pe care le puteți încerca pentru a preveni creșterea colesterolului după menopauză:

Adoptați o dietă sănătoasă, bazată pe multe legume și fructe. Reduceți consumul de alimente bogate în zahăr și carbohidrați, precum pâine, băuturi răcoritoare, produse procesate. Axați-vă în schimb pe mere, fructe de pădure și migdale – alimente care pot ajuta la scăderea colesterolului.

Practicați exerciții sau mișcare fizică regulată. Fie că este vorba de mers pe jos, fie că este vorba de jogging sau exerciții de fitness, activitatea fizică regulată contribuie în mod natura la reducerea nivelului de colesterol.

Luați vitamina B3. Un studiu pe șobolani diabetici și non-diabetici a arătat că niacina (vitamina B3) este reduce nivelurile colesterolului seric total, al trigliceridelor serice și ale colesterolului seric LDL. Începeți cu o doză de 250 mg de vitamina B3 pe zi. Creșteți doza treptat, până la 2 g pe zi. Pot să apară reacții adverse precum înroșirea feței.

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

1. UHN Staff, „Cholesterol Levels for Women Increase After Menopause”, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/aging-independence/symptoms-of-perimenopause-what-are-they-and-how-to-manage-them-with-natural-perimenopause-treatment/
2. Talmeez Zeb Shah, Abdul Basit Ali, Saghir Ahmad Jafri, and M.H. Qazi, „Effect of Nicotinic Acid (Vitamin B3 or Niacin) on the lipid profile of diabetic and non – diabetic rats”, articol publicat în Pakistan Journal of Medical Sciences. 2013 Sep-Oct; 29(5): 1259–1264, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3858911/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.