CEAIURI care reduc simptomele de ANXIETATE și ATAC DE PANICĂ

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Grijile excesive, problemele sociale și familiale, ritmul alert al vieții au contribuit la sensibilizarea omului modern la stres.

Profesorul Constantin Milică menționează de asemenea aportul sedentarismului, precum și al alimentației nesănătoase la apariția tulburărilor de natură psihică și fizică.

Ceai anxietate atac de panica

Incidența tulburărilor anxioase a crescut foarte mult în ultimii ani. Femeile sunt de 2 ori mai afectate decât bărbații.

______________________________

SIMPTOME DE ANXIETATE

Persoanele care suferă de anxietate acuză o stare de teamă sau grijă persistentă față de situațiile zilnice.

– nervozitate, agitație, tensiune
– senzația de pericol iminent, panică
– ritm cardiac crescut
– hiperventilație (respirație rapidă)
– transpirație
– tremur
– slăbiciune sau oboseală
– dificultăți de concentrare
– probleme cu somnul
– tulburări gastrointestinale

Când intensitatea anxietății crește foarte mult în câteva minute, până la o stare de frică și teroare irațională, se instalează atacul de panică.

______________________________

CAUZELE ANXIETĂȚII

Neliniștea, pesimismul, deznădejdea, angoasa, anxietatea, iritabilitatea, nervozitatea – toate acestea sunt stări cauzate de modul actual de viețuire. 

În cazul multor persoane, anxietatea poate fi cauzată de o afecțiune medicală, precum:

– o boală de inimă
– diabet
– probleme ale tiroidei, precum hipertiroidie
– tulburări respiratorii, precum astmul sau boala pulmonară obstructivă cronică
– încetarea consumului de anumite medicamente, substanțe sau alcool
– durere cronică
– sindromul colonului iritabil
– tumori rare care produc anumiți hormoni

______________________________

CEAIURI CONTRA ANXIETĂȚII

Cele mai utile ceaiuri împotriva anxietății sunt cele care conțin plante aromatice cu proprietăți sedative, relaxante și echilibrante la nivel nervos și cardiac.

• infuzie de tei, mușețel, iasomie și lavandă;

• infuzie de roiniță, păducel și rozmarin;

• infuzie de sunătoare și talpa gâștei (utilă în calustrofobie sau agorafobie);

• infuzie de hamei și rădăcină de obligeană;

• infuzie de valeriană

______________________________

În ceea ce privește dieta, s-a constatat că alimentele bogate în fosfor diminuează simptomele de anxietate. O recomandare utilă în acest sens este salata de țelină crudăSe poate bea și suc de morcov cu miere, câte 1 pahar pe zi, timp de 14 zile.

Alte alimente benefice în anxietate sunt: varza usturoiul, fructele de pădure, semințele de floarea-soarelui și de susan, nucile, alunele, bananele și curmalele.

______________________________

Persoanele care suferă de anxietate trebuie să știe că dulciurile din comerț și produsele bogate în zahăr rafinat contribuie la apariția stărilor de depresie, anxietate sau irascibilitate.

De asemenea, grăsimile animale, murăturile, conservele, cârnații, șunca și alte produse sărate produc o instabilitate la nivel cardiac și emoțional. În plus, acestea dau stări de oboseală, din cauza epuizări glandelor suprarenale.

Cumpără de aici:
[wcepe_products ids=’3570, 7924, 2943, 3478′ button=’Cumpără aici’]
______________________________
Surse bibliografice:

1. Mayo Clinic, Anxiety Disorders: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/anxiety/symptoms-causes/syc-20350961
2. Ziarul Lumina, Tratamente naturiste pentru anxietate şi panică: http://ziarullumina.ro/tratamente-naturiste-pentru-anxietate-si-panica-131079.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.