CEAIUL care aduce SOMNUL la cei care nu pot dormi

Insomnia afectează aproape o treime din populație la nivel global. Reprezintă una din cele mai frecvente cauze ale absenteismului la nivel social și profesional.

Este o tulburare de somn în care persoana afectată adoarme greu sau întâmpină dificultăți în a rămâne în stare de dormire.

Ceai pentru insomnie

În acest diagnostic se încadrează și cei care se trezesc devreme sau repede după ce au adormit și nu mai poate adormi la loc. Din acest motiv se simt obosiți la trezire.

Insomnia afectează calitatea vieții, performanța la locul de muncă și sănătatea fizică. Reduce nivelul de energie și strică dispoziția.

Cei care nu se odihnesc în mod corespunzător din cauza insomniei se pot simți iritați, anxioși sau depresivi în timpul zilei. Pot avea probleme de concentrare, de atenție sau de memorie. Din cauza oboselii fac greșeli sau accidente.

_________________________

Cantitatea necesară de somn diferă de la o persoană la alta. Însă majoritatea adulților au nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte.

Tulburările de somn care apar ocazional și durează câteva zile sau săptămâni pot fi cauzate de un eveniment traumatic sau de un nivel crescut de stresÎn cazul insomniei cronice, problemele de somn pot dura o lună sau chiar mai mult.

_________________________

Cel mai bun ceai pentru insomnie

Una din cele mai bune remedii pentru ameliorarea insomniei este valeriana. O recenzie realizată de cercetătorii de la Centrul pentru Medicină Integrativă Osher de la Universitatea din California a arătat că aceasta induce somnul și îmbunătățește calitatea somnului fără să producă efecte secundare.

Ceaiul de valeriană poate fi consumat de toate persoanele care au probleme cu somnul, se simt agitați sau obosiți.

Administrat în timpul zilei, acest remediu produce o relaxare a corpului dar și a minții. Cei care nu pot dormi trebuie să îl consume seara, înainte de culcare.

_________________________

Cum se prepară ceaiul de valeriană

Ceaiul se prepară din rădăcini de valeriană uscată și mărunțite. Se pun 2 linguri de plantă la macerat într-o cană cu apă rece și se lasă de seara până dimineața.

A doua zi, maceratul se strecoară și se pune deoparte. Plantele rămase se pun la fiert cu 200 ml de apă timp de 5 minute. La final se combină cele două extracte.

Un alt studiu, din 2011, a arătat că bolnavii de cancer care au luat valeriană în timpul tratamentului au raportat mai puține probleme cu somnul și o îmbunătățire a stării de oboseală și somnolență.

_________________________

Surse bibliografice:

1. Bent S, Padula A, Moore D, Patterson M, Mehling W., Valerian for sleep: a systematic review and meta-analysis, Am J Med. 2006: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17145239

2. Debra L. Barton, RN, PhD, AOCN, FAAN, Pamela J. Atherton, MS, Brent A. Bauer, MD, Dennis F. Moore, Jr, MD, Bassam I. Mattar, MD, Beth I. LaVasseur, RN, Kendrith M. Rowland, Jr, MD,5 Robin T. Zon, MD, Nguyet A. LeLindqwister, Gauri G. Nagargoje, MD,8 Timothy I. Morgenthaler, MD, Jeff A. Sloan, Ph.D. and Charles L. Loprinzi, The Use of Valeriana Officinalis (Valerian) in Improving Sleep in Patients Who Are Undergoing Treatment for Cancer: A Phase III Randomized, Placebo-Controlled, Double-Blind Study, J Support Oncol. 2011 JANUARY–FEBRUARY: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3052692/

3. Cel mai puternic somnifer din grădina Domnului, Leacuri & Rețete Mănăstirești, Nr. 11, 10 august – 10 octombrie 2016, Editura Lumea Credinței, p. 12

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.