LEACURI pentru SOMN și ODIHNA organismului

Lipsa cronică de somn a devenit o problemă îngrijorătoare în societatea actuală. Somnul de noapte nu mai este o normalitate, ci un lucru „opțional” pentru un număr tot mai mare de oameni.

Nopțile nedormite are efecte devastatoare asupra sănătății. Restricția de somn pe termen scurt are consecințe notabile în plan fizic: hipertensiune arterială, tulburări ale sistemului nervos simpatic, afectarea controlului glicemiei și creșterea inflamațiilor.

Remedii somn

Studiile epidemiologice au arătat că o durată prea mică sau prea mare de somn crește riscul de mortalitate din toate cauzele, de boli cardiovasculare și diabet simptomatic.

Concluzia cercetătorilor este că somnul nu trebuie considerat un lux, ci o componentă vitală a unui stil de viață sănătos și productiv.

_________________________

În lipsa odihnei suficiente ne simțim nu doar obosiți și epuizați fizic și mental, ci și nervoși, frustrați, agitați sau incapabili să rezolvăm problemele zilnice.

Privarea de somn duce în mod inevitabil la scăderea randamentului la locul de muncă și a performanțelor fizice și intelectuale. O consecință mult mai gravă este însă dereglarea funcțiilor sistemelor și organelor interne, îndeosebi a inimii.

Cel mai important interval pentru odihna organismului este cuprins între orele 21:00 și 00:00. Omul de azi nu mai respectă ritmul sau cursul firesc al lucrurilor. Adeseori stă treaz atunci când ar trebui să doarmă și se culcă în zori, când ar trebui să se ridice din pat.

_________________________

Leacuri naturiste pentru somn

– consumul de orez, lactate, salate de crudități, sucuri naturale și cină ușoară, servită devreme (cel puțin cu 2 ore înainte de culcare);
– ceapă crudă, consumată seara;
– sirop de ceapă cu miere, consumat cald;
– ceai de valeriană (nu dă dependență);
– ceai de passiflora (induce somnul);
– ceai de sunătoare (reduce stresul, depresia și anxietatea);
– ceai de mușețel (cu efect calmant la nivel nervos și digestiv);
– ceai de ciuboțica-cucului (15 g de flori la 200 ml de apă; se ia o lingură înainte de culcare);
– ceai de conuri de hamei (1 lingură la 200 ml de apă);
– ceai de mac (1 linguriță la 200 ml de apă);
– ceai de semințe de mărar (1 lingură la 300 ml de apă);
– ceai de păducel – liniștește inima (1 linguriță la 200 ml de apă);
– ceai de talpa-gâștei – benefic și pentru inimă;
– ceai de tei;
– pernă cu lavandă, băi cu lavandă, iasomie, flori de salcâm, tei, flori de fân sau roiniță (cu adaos de ulei esențial de lavandă sau portocale), cu 1 oră înainte de culcare;
– cataplasme cu argilă aplicate seara pe abdomen;
– pernă cu hamei;
– 1 cană de lapte cald cu miere și 1-2 lingurițe de semințe de fenicul sau 1 linguriță de tinctură de lavandă;
– aromaterapie cu ulei esențial de levănțică, portocală, busuioc sau cimbru (nu se amestecă);
– ceai mixt – 30 g de flori de lavandă, 30 g de frunze de măghiran, 20 g de conuri de hamei, 20 g de muguri de portocal, 20 g de frunze de cimbrișor; se folosește 1 lingură de amestec de plante la 1 cană cu apă clocotită; se lasă la infuzat 10 minute și se beau 1-2 căni seara, înainte de culcare.

_________________________

Surse:

1. Alvarez GG., Ayas NT., The impact of daily sleep duration on health: a review of the literature, Prog Cardiovasc Nurs. 2004: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15133379

2. Iulia Preda, “Leacuri babesti” si plante care te ajuta sa dormi! O minune! https://iuliapreda.ro/2016/08/30/leacuri-babesti-si-plante-care-te-ajuta-sa-dormi-o-minune/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *