REMEDII pentru MEMORIE și ATENȚIE

Multe din plantele aromatice pe care le folosim la condimentarea mâncărurilor conțin compuși antioxidanți care pot ajuta la stimularea funcțiilor creierului, prevenind procesul de îmbătrânire și declinul cognitiv.

Exemple bune în acest sens sunt salvia, rozmarinul și busuiocul. În ceea ce privește conservarea memoriei și îmbunătățirea atenției, pe lângă acestea putem adăuga și alte plante benefice precum ginkgo biloba, gotu kola, ginsengul și afinele.

Remedii memorie si atentie

Ginkgo biloba produce o stimulare cerebrală remarcabilă. Deși nu poate vindeca demența, ajută la îmbunătățirea memoriei și a performanței cognitive.

Un studiu apărut în Phytomedicine a arătat că această plantă poate aduce beneficii suplimentare pacienților cu Alzheimer aflați sub tratament convențional. După un an, rezultatele au arătat că persoanele care pe lângă medicamente au luat și ginkgo biloba, au raportat o îmbunătățire a calității vieții.

_________________________

Comisia Europeană a Germaniei a aprobat utilizarea ginsengului ca tonic pentru concentrare și puterea de muncă. Această plantă protejează o porțiune din creier (hipocamp) împotriva hormonilor de stres.

Un studiu realizat de cercetătorii coreeni a arătat că o doză de 4.5 g de ginseng pe zi, timp de 12 săptămâni, a îmbunătățit funcțiile cognitive la pacienții cu Alzheimer.

_________________________

O altă plantă adaptogenă care luptă împotriva stresului și a oboselii, asemenea ginsengului, este Rhodiola (se găsește la magazinele naturiste sub formă de capsule). Studiile au arătat că această plantă susține memoria și concentrarea și ajută la înlăturarea depresiei.

_________________________

Studiile realizate pe voluntari tineri și vârstnici au arătat că salvia stimulează memoria. La persoanele cu Alzheimer, a demonstrat efecte benefice atât la nivel cognitiv, cât și la nivel comportamental.

_________________________

O altă plantă comună care poate îmbunătăți memoria și concentrarea este rozmarinul. În Grecia antică, studenții purtau crenguțe de rozmarin în păr în timpul examenelor pentru a-și aduce aminte memoria învățată.

Studiile moderne au arătat că rozmarinul conține cantități mari de acid rosmarinic, un antioxidant cu acțiune asupra sistemului nervos central.

Un alt compus din rozmarin – 1,8-cineol crește nivelurile de acetilcolină, un neurotransmițător implicat în funcțiile de învățare și memorare. Acest compus are o acțiune similară medicamentelor anti-demență.

Un studiu efectuat la Universitatea din Northumbria – Human Cognitive Neuroscience Unit – a arătat că mirosul de rozmarin stimulează performanța cognitivă în completarea testelor de memorie.

_________________________

Roinița este o altă plantă care stimulează receptorii de acetilcolină. Totodată, calmează agitația nervoasă și are beneficii asupra persoanelor cu Alzheimer.

Un studiu publicat în jurnalul Neuropsychopharmacology a arătat că administrarea de capsule cu roiniță la adulți tineri sănătoși, a crescut performanța la testele de memorie comparativ cu grupul de control. Cu cât mai mare a fost doza, cu atât mai mari au fost efectele asupra memoriei și dispoziției.

_________________________

Afinele, deși fac parte din categoria fructelor, pot îmbunătăți memoria. Studiile au arătat că acestea conțin flavonoide, compuși antioxidanți care stimulează capacitatea de învățare, capacitatea de a lua decizii, capacitatea de gândire, înțelegerea verbală, abilitatea numerică și memoria.

Totodată, consumul regulat de flavonoide poate încetini declinul cognitiv și preveni demența, Parkinson sau Alzheimer.

Un studiu realizat la Universitatea Harvard a arătat că afinele previn pierderile de memorie asociate cu vârsta înaintată.

_________________________

Surse bibliografice:

1. Brain Test, 5 Herbs That Improve Memory: https://braintest.com/5-herbs-improve-memory/

2. Lee ST., Chu K, Sim JY, Heo JH, Kim M., Panax ginseng enhances cognitive performance in Alzheimer disease, Alzheimer Dis Assoc Disord. 2008: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18580589

3. Kennedy DO., Wake G, Savelev S, Tildesley NT, Perry EK, Wesnes KA, Scholey AB., Modulation of mood and cognitive performance following acute administration of single doses of Melissa officinalis (Lemon balm) with human CNS nicotinic and muscarinic receptor-binding properties, Neuropsychopharmacology. 2003: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12888775

4. Moss M., Cook J, Wesnes K, Duckett P., Aromas of rosemary and lavender essential oils differentially affect cognition and mood in healthy adults, Int J Neurosci. 2003: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12690999

5. Herbs Info, Herbs for Memory: http://www.herbs-info.com/herbs-for-memory.html

6. Annie’s Remedy, Herbs for Memory and Focus: https://www.anniesremedy.com/chart_remedy_memory.php

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.