Clicky

ANXIETATEA – tipuri, simptome, PLANTE binefăcătoare pentru sistemul nervos

Numărul persoanelor care suferă astăzi de anxietate este într-o continuă creștere. Femeile sunt de două ori mai afectate decât bărbații.

Potrivit statisticilor formulate de Jurnalul Indian de Farmacologie, anxietatea afectează 8% din populația totală a lumii.

Remedii anxietate

Există 6 tipuri de tulburări anxioase:

1. Atacul de panică – o formă acută de anxietate, caracterizată de teama de a fi în situații sau locuri fără scăpare.

2. Tulburarea anxioasă generalizată – o formă cronică de anxietate, caracterizată de griji permanente, frică de ceva ce s-ar putea întâmpla (insomnie, neliniște, stomac deranjat, oboseală).

3. Tulburarea obsesiv-compulsivă – o formă cronică de anxietate în care apar gânduri sau comportamente nedorite, care par imposibil de oprit sau controlat (fobii, frici ireale sau exagerate).

4. Tulburarea de stres post-traumatic – o formă cronică extremă de anxietate, care apare în urma unui eveniment traumatizant sau amenințător (amintiri sau coșmaruri din trecut, hiper-vigilență)

5. Fobia socială – o formă cronică de frică debilitantă, caracterizată prin teama de a fi perceput în mod negativ de ceilalți sau umilit în public.

6. Anxietatea de performanță, sau frica de eșec – cel mai comun tip de fobie socială.

______________________________

Simptome de anxietate

– frica de un dezastru sau de moarte iminentă
– scurtarea respirației
– senzație de sufocare sau claustrofobie
– palpitații la inimă
– dureri în piept
– amețeală
– bufeuri și/sau frisoane
– tremurături
– amorțeală sau senzație de furnicături la nivelul extremităților
– transpirație
– greață
– percepție distorsionată a trecerii timpului

______________________________

Plante pentru anxietate

• Passiflora (floarea-pasiunii) – are un efect pacificator la nivel spiritual, relaxează mușchii tensionați, calmează nervii, ușurează durerile, înlătură insomnia și alte simptome asociate cu stresul; nu provoacă dependență; este sedativă și antispasmodică; poate fi asociată cu ovăz lăptos și talpa-gâștei.

• Ginkgo biloba – subțiază sângele, dilată vasele de sânge la nivel cerebral și îmbunătățește circulația; stimulează inteligența, ajută învățarea.

• Mușețel, păducel, flori de tei, roiniță, sunătoare, lavanda, rozmarinul, cătușnica – sunt plante care tonifică sistemul nervos și au efecte bune în anxietatea însoțită de depresie.

• Roinița – influențează sistemul limbic din creier responsabil pentru temperament și dispoziție; acționează ca sedativ, induce relaxarea și un somn liniștitor, calmează tensiunea, anxietatea, mania și isteria; poate fi administrată sub formă de ceai pe parcursul zilei și seara, pentru insomnie.

• Fenicul – această plantă aromată înlătură simptomele gastrointestinale asociate cu anxietatea, precum stomac deranjat, flatulență și tensiune abdominală; este eficient sub formă de ceai, înainte sau după mese.

• Sunătoarea – are efecte relaxante asupra persoanelor tensionate sau anxioase; ridică moralul, hrănește și întărește nervii; poate fi administrată sub formă de tinctură, în doze mici, repetate.

• Valeriana – este benefică pentru persoanele la care anxietatea sau tensiunea cauzează probleme fizice sau psihice; administrată seara, această plantă ajută somnul și previne atacurile de panică din timpul nopții; are o acțiune puternică, de aceea se va începe cu o doză de 5 picături, repetate la fiecare 10-15 minute, până la dobândirea unei stări de calm; capsulele pot da dependență; cel mai indicat este ceaiul sau tinctura; nu se ia mai mult de 3 săptămâni.

• Gura-lupului (Scutellaria lateriflora) – acționează ca sedativ și adjuvant în insomnie; se pot lua câte 10-20 de picături de tinctură (dacă planta este proaspătă) sau 1-2 pipete dacă planta este uscată.

• Mușețel – este considerată o plantă a echilibrului; susține sistemul nervos, calmează nervozitatea și anxietatea; este benefică pentru persoanele tensionate, stresate, agitate, hiperactive, hiper-sensibile, predispuse la probleme digestive și alergii; poate fi administrat la copiii cu coșmaruri în combinație cu suc de mere (în părți egale); în combinație cu cătușnica, hameiul sau valeriana ajută la calmarea problemelor digestive nervoase, cauzate de stres;

• Urzică – botanista Susun Weed recomandă urzicile asezonate cu sare pentru întărirea glandelor suprarenale, eliminarea anxietății, stimularea energiei și concentrării.

• Ovăz – este mai eficient sub formă de tinctură; este recomandat persoanelor cu anxietate și energie nervoasă excesivă; calmează nervii, înlătură instabilitatea emoțională, mânia și supărarea; paiele de ovăz pot fi folosite și la băi, în asociere cu roiniță.

• Talpa-gâștei – poate fi administrată ca tinctură, câte 10-20 de picături, de mai multe ori pe zi; nu dă somnolență.

• Rozmarin – este un remediu bun pentru sistemul nervos, pentru creier și inimă; stimulează inima și circulația, crește fluxul sanguin la creier, înlătură tensiunea musculară și mărește vitalitatea generală.

Trandafir – câteva picături de ulei esențial de trandafir aplicate pe manșetă creează o mireasmă calmantă; masajul cu loțiuni parfumate cu trandafir reduc semnificativ anxietatea.

______________________________

Sursă: Jill Cunninghis, HERBAL ALLIES AND OTHER STRATEGIES FOR DEALING WITH ANXIETY, Ohlone Herbal Center Therapeutics, June, 2016: http://www.ohlonecenter.org/wp-content/uploads/2017/06/Cunninghis_J_Anxiety_Disorders_2016.pdf

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *