Ginkgo biloba îmbunătățește CIRCULAȚIA, GÂNDIREA, MEMORIA și ENERGIA

Ginkgo biloba este una din cele mai studiate plante pentru stimularea funcțiilor cardiovasculare, cognitive și oculare. Este promovat ca adjuvant în probleme de circulație și memorie

Câteva studii mici, realizate înainte de anul 2000 au arătat că extractele din frunzele acestei plante produc îmbunătățiri modeste în funcția cognitivă la persoanele cu demențăAceste rezultate nu au fost confirmate însă și în studiile mari.

Ginkgo biloba

Ginkgo biloba – proprietăți

Ginkgo biloba conține concentrații mari de antioxidanți (îndeosebi flavonoide și terpenoide) – cu efecte protectoare împotriva daunelor celulare provocate de radicalii liberi. Din acest motiv, poate fi util și în prevenirea cancerului.

Majoritatea beneficiilor sale la nivel cerebral și mental se datorează efectelor sale antioxidante și antiinflamatoare. Ginkgo biloba reduce stresul oxidativ, îmbunătățește circulația și mărește activitatea antioxidantă.

_______________________

Ginkgo biloba este folosit în Europa în tratamentul demenței. Cercetătorii sunt de părere că efectele sale benefice se datorează faptului că stimulează circulația sangvină către creier și îl protejează de daunele neuronale.

Un studiu publicat în JAMA a arătat că ginkgo biloba ajută la stabilizarea și îmbunătățirea funcțiilor cognitive și sociale la pacienții cu demență. Unele surse susțin că această plantă nu stimulează memoria și la persoanele sănătoase.

_____________________________

Ginkgo biloba – beneficii

Preparatele pe bază de ginkgo sunt asociate și cu:

– îmbunătățirea gândirii, a comportamentului social și a capacității de desfășurare a sarcinilor zilnice

– ameliorarea simptomelor de anxietate

– îmbunătățirea vederii la persoanele cu glaucom (participanții la studiu au luat câte 120 mg de ginkgo pe zi, timp de 2 luni)

– păstrarea vederii la persoanele cu degenerescență maculară

– reducerea simptomelor sindromului Raynaud (o tulburare a circulației sangvine la nivelul degetelor de la mâini și picioare)

– combaterea depresiei

– reducerea simptomelor de astm

_____________________________

Moduri de administrare

Ginkgo biloba poate fi găsit în farmacii și la magazinele naturiste sub formă de ceai, capsule, tablete sau alte formule.

În studiile citate, participanții au luat câte 120-240 mg de ginkgo biloba pe zi, în doze divizate. Efectele apar după o perioadă mai lungă de tratament, de 4-6 săptămâni.

Dr. Josh Axe susține că unele persoane au raportat o reducere a durerii și nervozității în urma unor doze de 40 mg de gingko biloba pe zi. Îmbunătățiri la nivel cognitiv pot fi obținute cu doze mai mari, de 120 mg pe zi.

_____________________________

Doze recomandate în diferite afecțiuni:

– probleme de memorie și Alzheimer – 120-240 mg pe zi, în doze divizate;
oboseală, dificultăți de concentrare (ADHD, depresie, tulburări de dispoziție) – 120-240 mg pe zi;
– boli inflamatorii (astm, sindrom premenstrual, dureri, oboseală, fibromialgie) – 120-240 mg pe zi.

Căutați suplimente de ginkgo biloba cu o concentrație de 24-32% de flavonoide și 6-12% de terpenoide.

_____________________________

Precauții și contraindicații

Preparatele cu ginkgo biloba nu trebuie luate pe cont propriu, ci numai în urma unei discuții cu medicul.

Sunt contraindicate copiilor, femeilor pe perioada sarcinii și alăptării, persoanelor cu epilepsie, persoanelor care iau aspirină sau alte medicamente pentru subțierea sângelui sau antiinflamatoare, precum și persoanelor cu diabet.

Întrerupeți administrarea acestei plante dacă apar reacții adverse precum dureri ușoare de cap, mâncărimi sau stomac deranjat, și cu 1 lună înainte de o intervenție chirurgicală (inclusiv la nivelul danturii).

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

1. Medical News Today, Health benefits of Gingko biloba: https://www.medicalnewstoday.com/articles/263105.php

2. Mayo Clinic, Ginkgo biloba: Can it prevent memory loss? https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/alzheimers-disease/expert-answers/ginkgo-biloba-memory-loss/faq-20058119

3. Field BH., Vadnal R., Ginkgo biloba and Memory: An Overview, Nutr Neurosci. 1998. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27414695

4. Dr. Axe, Ginkgo Biloba Benefits Energy, Mood & Memory: https://draxe.com/ginkgo-biloba-benefits/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Dacă le vezi și nu le folosești 😆

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.