BOLI pe care NATURA le vindecă în mod miraculos

Pe măsură ce ne apropiem de vară și natura înflorește, organismul nostru începe să se simtă deja mai bine și să se dezmorțească total după perioada rece a iernii.

Este efectul benefic al soarelui, al luminii, al căldurii, al miresmelor din aer pe care le produc florile și roadele pomilor, al ciripitului păsărilor, al culorilor vibrante din mediul înconjurător care produc în noi o stare inexplicabilă „de bine”.

Nimeni nu trebuie să se lipsească de efectele vindecătoare ale petrecerii timpului în natură. 

Dincolo de faptul că ieșirea în natură ne ajută să ne mișcăm picioarele și să respirăm aer curat, acest gest aparent simplu ne poate aduce beneficii profunde sănătății, care merg dincolo de planul fizic, biologic.

Un studiu realizat de japonezi, apărut în Public Health, a demonstrat încă o dată efectele psihologice pe care mediile naturale și pădurile le au asupra oamenilor.

Terapie la munte

Băile de aer proaspăt și plimbările pot fi considerate pe bună dreptate o metodă simplă, naturală și eficientă pentru reducerea stresului cronic.

Această ipoteză a început să câștige tot mai multă recunoaștere în mediul oamenilor de știință.

Majoritatea oamenilor resimt din plin efectele binefăcătoare ale naturii atât asupra corpului fizic, cât și asupra creierului. O plimbare prin pădure liniștește mintea și totodată stimulează sistemul imunitar și răspunsul fizic de relaxare.

Efectele vindecatoare ale naturii

Autorii acestui studiu au ajuns la concluzia că zonele de pădure pot fi considerate peisaje terapeutice datorită faptului că au efecte profunde asupra persoanelor cu emoții acute, îndeosebi asupra celor care se confruntă cu un nivel cronic de stres.

Atât experții din științe naturale, cât și cei din domeniul psihiatric recunosc efectele benefice ale naturii.

Oamenii au evoluat „afară”, în lumea reală a naturii, și nu în birouri, bucătării sau alte spații închise, susține botanistul și biologul Marielle Anzelone.

Faptul că natura îi ajută pe oameni să se vindece de stările emoționale puternice a fost dovedit de evenimentul tragic care a avut pe data de 11 septembrie la New York.

În urma prăbușirii celor două turnuri gemene, oamenii dezolați și durere sufletească profundă, s-au îndreptat spre spațiile verzi pentru consolare.

Grădinile botanice și parcurile au înregistrat în acea perioadă un număr record de vizitatori. Acest instinct de a te conecta la lumea naturală arată faptul că natura este o parte importantă a vieții noastre.

Psihoterapeutul canadian Sarah Nakatsuka „prescrie” pacienților săi plimbări prin natură, ca parte a tratamentului convențional.

Ieșirea în natură poate fi cel mai bun medicament pentru persoanele care suferă de tulburări psihice sau emoționale.

Pădurile, florile, copacii, apel, munții și toate celelalte elemente ale naturii, ne fac să ne simțim mai bine mintal, fizic și emoțional.

Efectele vindecatoare ale naturii

ADHD

Petrecerea timpului în spații verzi ușurează simptomele copiilor care suferă de tulburare hiperactivă cu deficit de atenție.

Un studiu realizat de Universitatea din Urbana-Champaign, copiii cu ADHD prezintă un nivel mai bun de concentrare și o scădere generală a simptomelor după ce petrec o perioadă de timp afară.

Dependențe, vicii

Efectele pozitive ale naturii se răsfrâng și asupra persoanelor dependente de alcool sau droguri. Cei aflați în perioada de recuperare care își petrec cea mai mare parte a timpului în spații închise sunt mai predispuși la plictiseală și implicit la recidivarea viciului.

Ieșirea în natură îi poate ajuta să se simtă mai liberi față de gândurile și dorințele care îi chinuie.

Fie că stau pe o bancă sau se plimbă 20 de minute, fie că fac o excursie, persoanele dependente de anumite substanțe au parte de asemenea de o îmbunătățire a sănătății mentale – fapt care poate ajuta procesul de recuperare.

Depresie

Petrecerea timpului în natură poate reprezenta o terapie vindecătoare unică pentru persoanele depresive.

Provocările la care ne supune natura – precum aprinderea unui foc de tabără sau parcurgerea unui traseu dificil pe munte – poate crește încrederea în sine și auto-eficacitatea, care sunt foarte scăzute la persoanele depresive.

Insomnie

Plimbările în timpul zilei pot ajuta la creșterea aportului de vitamina D prin expunerea la soare. Această vitamină îi poate ajuta pe cei care suferă de insomnie să doarmă mai bine.

Totodată, activitățile în aer liber care necesită mai mult efort fizic, precum plimbările cu bicicleta, lucrul în grădină, cățărările pe munte, pot garanta oarecum un somn odihnitor.

Mai mult decât atât, acestea pot ajuta de asemenea la scăderea riscului de boli cardiace, la scăderea indicelui de masă corporală și la creșterea metabolismului.

_______________________

Surse bibliografice:

1. We are Wildness, The healing effects of nature: https://wearewildness.com/healing-effects-of-nature

2. Huffington Post, Nature’s Healing Effects on Your Body & Your Mind: https://www.huffingtonpost.com/jennifer-edwards/natures-healing-effects-o_b_640887.html

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *